هوشمندی رسانه چیست؟

هوشمندی رسانه چیست؟

این مقاله سطوح مختلف هوشمندی رسانه را توضیح می دهد: شنود فضای مجازی، مدیریت داده ها، تحلیل پیشرفته و توزیع. هرچه سازمان های بیشتری تلاش می کنند تا وارد

دنیای آنلاین شوند، اعتماد آنها به هوشمندی رسانه بیشتر شده و تصمیمات خود را از طریق شبکه های اجتماعی اعلام می کنند.

با این حال، در حالی که بسیاری از برند ها از
اطلاعات موجود در شبکه های اجتماعی برای عملکرد خود استفاده می کنند، هنوز هم
سردرگمی قابل توجهی درباره تعریف دقیق هوشمندی رسانه وجود دارد.

هوشمندی رسانه و شنود فضای مجازی

در مرحله اول، تشخیص تفاوت هوشمندی رسانه با شنود فضای مجازی بسیار اهمیت دارد. شنود فضای مجازی در شناسایی مکالمات آنلاین متمرکز است و وسیله‌ یا روشی برای جداسازی، طبقه بندی یا درک داده ها فراهم نمی کند.

تصور کنید که شما در حال
گوش دادن به صدایی هستید، در حالی که گوش های شما در واقع امواج صوتی را دریافت و
ترجمه می کنند، این مغز شما است که صدا را حس کرده و به آن معنا می بخشد. شنود
فضای مجازی گوش دادن به دنیای آنلاین است، اما این هوشمندی رسانه است که این
اطلاعات را به بینش های عملی تبدیل می کند.

مروری بر پشته‌ی هوشمندی
رسانه نشان می دهد که چند لایه برای درک مناسب داده های اجتماعی به روشی ساده و
انعطاف پذیر لازم است:

پشته هوشمندی رسانه چهار
سطح را شامل می شود: شنود فضای مجازی،
مدیریت داده ها، تحلیل پیشرفته و توزیع. در هر یک از سطوح، مجموعه‌ای از فناوری‌های
منحصر به فرد وجود دارد که توانایی کسب و کارها را در تصمیمات هوشمند آنلاین تقویت
می کند.

شنود فضای مجازی، وسعت
خزنده های آنلاین، بقیه داده های قدیمی و صحت جستجو ها، کیفیت داده های جمع آوری
شده را تعیین می کند.

مدل هوشمندی رسانه: مدیریت
داده ها

مدیریت داده ها به نحوه
تقسیم و مسیریابی داده های اجتماعی می پردازد. ممکن است به هر چیزی مربوط باشد از
جمله طبقه بندی خودکار زیر مجموعه های داده های اجتماعی، تنظیم قوانین یا فیلتر
کردن داده ها بر اساس معیارهای خاص.

در کاوان برخی از راه هایی که داده ها را می توان فیلتر کرد شامل این موارد است:

  • تاریخ و ساعت: از رنج ماهانه تا ساعتی
  • نوع رسانه: وبسایت، شبکه‌های اجتماعی، روزنامه ها و مجلات
  • آمار توییتر: نوع توییت، ناشران تاثیرگذار، تعداد لایک و
    ریتوییت
  • آمار اینستاگرام: تعداد لایک و کامنت، ناشران تاثیر گذار،
    ریچ و ایمپرشن
  • آمار تلگرام: روند انتشار پست های مشابه در کانال های
    تلگرام، ویو پست ها و کانال های پر ویو
  • احساسات: مثبت، منفی، خنثی

در اصل، مدیریت داده ها
وظیفه دارد حجم وسیعی از داده ها را در اختیار بگیرد و آن را در بسته های سازمان یافته
و قابل کنترل تفکیک کند تا به پاسخگویی به سؤالات خاص کمک کرده و یا برای یک محصول،
برند یا موضوع خاص اینسایت دهد.

هوشمندی رسانه: تحلیل پیشرفته

یکی از لایه های مهم و در
عین حال اغلب نامرئی از پشته هوشمندی رسانه، تجزیه و تحلیل پیشرفته است. تجزیه و تحلیل پیشرفته، هر مکالمه یا منشن را
در یک مجموعه داده بررسی می کند و تعدادی از ویژگی های اصلی را بطور خاص مشخص می
کند.

پردازش بولیین شاید یکی
از مهمترین جنبه های تجزیه و تحلیل پیشرفته باشد. برند Gap را در نظر بگیرید. کلمه ” Gap” ممکن است به شکاف بین دو چیز ، فضای بین چند شی (در زبان
انگلیسی) یا مارک لباس اشاره داشته باشد. چالش منحصر به فرد تجزیه و تحلیل مکالمه، شناسایی هر منشن مربوطه نیست بلکه
تنها در یافتن منشن های مرتبط است – بولیین پیشرفته به کاربران اجازه می دهد تا این
بحث ها را به تفکیک شناسایی و تحلیل کنند.

با این حال، تحلیل پیشرفته
شامل تعدادی از فرایندهای پشتیبانی پیچیده است مانند استخراج موضوع از طریق پردازش
زبان طبیعی، تشخیص الگوی رسانه، شناسایی خودکار اینفلوئنسرها و  پروژه های بسیار دیگری که تیم ما برای ایجاد آن
تلاش می کنند.

به طور خلاصه، تجزیه و
تحلیل پیشرفته به کاربران اجازه می دهد تا جنبه های بیشتری از داده ها را درک کنند
– فراتر است از مدیریت داده ها برای شناسایی و ترجمه معنی پشت مکالمات، گرفتن بینش
های عملی.

هوشمندی رسانه: توزیع

هم اکنون پشته هوشمندی
رسانه شامل روش های توزیع مانند مراکز فرمان (command center)، هشدارها، گزارش ها و API های باز است.
هر یک از این ها برای استفاده از اطلاعات و به روز کردن آنها با مکالمات جدید، روش
های مختلفی را به بیزنس‌ها پیشنهاد می دهند.

توزیع مرحله آخر پشته هوشمندی
رسانه است و نحوه انتقال بینش ها در یک تجارت را مشخص می کند. به طور سنتی، اینسایت
های تحلیلی در داشبورد درون پلتفرم وجود داشته و اینسایت های اختصاصی تعاملی، عمیق
و در زمان واقعی را ارائه می دهند. با این حال، همانطور که هوشمندی رسانه تکامل یافته
است، وسایل توزیع آن دانش نیز پیشرفت کرده است.

به هر حال، اطلاعات و
اینسایت های موجود در رسانه های اجتماعی ، اغلب عملیاتی هستند به شرطی که  در زمان درست به دست شخص درست برسد.

ساختار هوشمندی رسانه

شنود، تحلیل، مدیریت، توزیع: هر یک از این چهار لایه به یکدیگر وابسته هستند تا بتوانند بستر اطلاعاتی رسانه های اجتماعی را ارائه دهند. کمبود یا نبود هر یک از این لایه ها به طرز چشمگیری موجب کاهش توانایی بیزنس ها در درک و استخراج بینش های معنادار از شبکه های اجتماعی می شود.

منبع: https://www.brandwatch.com/blog/marketing-understanding-social-media-intelligence-stack/

تاریخ دقیق:

2020-12-03 20:20:56

لینک مرجع:

http://ikavan.com/%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af%db%8c-%d8%b1%d8%b3%d8%a7%d9%86%d9%87-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *