تحلیل رسانه

تحلیل رسانه

 

شما از مخاطبان خود در چه حد شناخت دارید؟ آیا از تجزیه و تحلیل رسانه برای تصمیمات استراتژیکی کسب و کار خود استفاده می کنید؟ اطلاعات حاصل از رسانه ها برای بهبود پرسونای خریدار و ایجاد استراتژی های جدید کسب و کار، تجزیه و تحلیل می شوند ومستقیما به دید فروش تبدیل می شود. برای برندها شناختن مخاطبان هدف خود بسیار اهمیت دارد. این موضوع آنها را به سمت کمپین های شخصی سازی شده در اوج علایقشان هدایت می کند. با تعریف پرسوناهای خوب خریداران، بازاریابان می توانند با مخاطبان خود تماس برقرار کنند و یک کمپین بازاریابی ایجاد کنند که شغل، گروه سنی و علایق آنها را نشان می دهد.

تحلیل دموگرافیکی مخاطب

آنها با تجزیه و تحلیل رسانه دید کلیدی درباره
مخاطبان آنلاین خود بدست می آورند. روشی که آنها این کار را انجام می دهند، از
طریق ویژگی هایدموگرافیکی مخاطبان است.

دموگرافیک مخاطبان از پروفایل های کاربران بدست
می آید و با یادگیری ماشینی یک گزارش از سن، جنسیت، وضعیت تاهل، علایق و شغل بدست
می آید. به اسن طریق شما قادر هستید مخاطبان خود را دسته بندی کنید و یک مرحله به
تهیه پرسونایی که بخوبی تعریف شده باشد، نزدیک تر شوید.

دانستن موقعیت جغرافیایی مخاطب

زمانی که شما دانستید مخاطب شما کیست، یک گام
دیگر بردارید و موقعیت جغرافیایی او را دریابید. با تجزیه و تحلیل های پیچیده رسانه،
بازاریابان بر اساس جغرافیا، تمایلات و داغ ترین های مکالمات در سطح آن کشور،
استان، شهر و یا منطقه را پیدا می کنند. زمانی که مخاطبان خود در رسانه ها را دسته
بندی کردید، شما می توانید از کمپین های بازاریابی که بر اساس موقعیت مکانی است، استفاده
کنید و مخاطبین مورد نظر خود را هدف قرار دهید. گرچه قبل از آن باید تحقیق کنید و همه
اطلاعات استراتژیکی مربوط به موقعیت مکانی خود را گرد هم آورید.

تعمق در روان شناسی مخاطبان

این موضوع 
به مشتریان یک برند کمک می کند یک دید کامل از افرادی که برای آن برند با
ارزش هستند، بدست آورند (از طریق پرسونایی که برند تعریف کرده است).

رسیدن به کاربران در طول سفر خریداری آنها

امروزه در بازار بسیار حیاتی است که بتوانند
درباره علایق و ترجیحات پرسونای مشتریان مختلف تحقیق کنند. چیزی که مهم تر است
اینست که بازاریابان نباید فقط به تحقیقات قدیمی اتکا کنند، بلکه باید از تجزیه و
تحلیل رسانه استفاده کنند که بطور اتوماتیک داده های مشتریان خود را از طریق رسانه
ها، بزرگترین و بهترین مکان رای کسب اطلاعات بصورت رایگان و ریئل تایم، بدست
آورند.

بعد از ارزیابی مخاطب خود و شناسایی پرسونای
خریدار خود ، می توانید از پیام هایی استفاده کنید که بطور اختصاصی از سفر خریدار
پشتیبانی می کند. این هم برای کسب و کارهای B2B قابل اعمال است و هم برای B2C .

سپس می توانید سفر خریدار را مستقیما به عنوان KPI خود درنظر بگیرید. بنابراین قادر خواهید بود بازگشت سرمایه (ROI)کمپین های آنلاین خود را ارزیابی کنید. برای مثال یک روش برای
اینکه سفر خریداران خود را با تجزیه و تحلیل رسانه خود هم راستا کنید از طریق KPI های زیر می تواند باشد:

  • آگاهی: ریچ در رسانه ها و شبکه های اجتماعی
  • اکتساب: افزایش تعداد فالوورها
  • فعال بودن: تغییر سیکل خرید
  • ارزیابی: جستجو
  • قصد خرید: شناسایی لید
  • رضایت: شهرت و اعتبار اجتماعی

حرکت از شنود رسانه به هوشمندی رسانه

این جایی است که هوشمندی رسانه حیاتی می شود. با
گرفتن داده و انجام تحلیل معنی دار روی آنها در نهایت می توان آنها را به بخش های
مختلف سازمان انتشار داد و تصمیمات عاقلانه تر و مفیدتری برای کسب و کار گرفت.
البته این کار آنچنان راحت هم نیست و به یک تیم اجرایی خوبی نیاز دارد. گرچه اگر آن
را داشته باشید این روند حرکتی است از یک پروژه به یک برنامه که قابل مقیاس بندی و
تکرار می باشد.

ما پیشرفت را مشاهده می کنیم، حرکت از شنود
رسانه به هوشمندی رسانه، بعنوان یک مدل 
بالغ که بر اساس یوزکیس های اخذ شده می باشد و می تواند نقشه کلی برنامه
باشد. چشمان خود را بر روی قسمت دوم در این مجموعه نگه دارید که در آن هر یوزکیس را
عمیق تر بررسی کرده و بهترین روش برای دستیابی به هر مرحله از برنامه را شناسایی
می کنیم.

  • بحران: تقریبا اولین گام در هر برنامه شنود رسانه. برای شناسایی آتش های احتمالی مشاهده کرده و گوش کنید. قبل از بروز آتش سوزی های احتمالی شنود و رصد کنید، مسائل را برای افراد مناسب در زمان واقعی مطرح کنید تا پس زمینه‌ای از داده ها و اتفاقات داشته باشند.
  • تحقیق بازار: شبکه های اجتماعی بزرگترین گروه متمرکز شده در جهان برای بیزنس ها است، می توانید از آن استفاده کنید و پاسخ سوالات خود را بیابید، حتی پاسخ مواردی که بریتان سوال نبوده را نیز می توانید بیابید. به این طریق روشهای استفاده از شبکه های اجتماعی، به تحقیقات سنتی بازار (تقسیم مخاطبان ، تعریف پنل ها و غیره) نزدیکتر و نزدیکتر می شوند. اما سخت ترین جنبه اینسایت است، زیرا باید بین اینسایت های تاکتیکی ماهانه و تحقیقات عمیق که تصمیمات استراتژیکی را هدایت می کند تعادل خوبی برقرار شود. گفته می شود، همه اینها را می توان با یک ابزار هوشمند اداره کرد.
  • مدیریت کمپین: برای تحلیل بازار هدف، بخش بندی های مشتریان و کمپین های قبلی خود برای هدایت پیام های مناسب به مخاطبان مناسب از داده ها استفاده کنید. سپس معیارهای واقعی تعریف کنید تا موفقیت کمپین های بزرگ را اندازه گیری کنید.
  • سلامت برند: موقعیت یابی طولانی مدت محصولات و برندهای فرعی خود را در مقایسه با رقبا شناسایی کنید، اعتبار اجتماعی و رضایت مخاطبان خود را اندازه گیری کنید.
  • ادغام و یکپارچگی: یک قدم مهم برای موفقیت ، یکپارچه سازی بازخورد داده های اجتماعی به داده های غیر اجتماعی است. اطمینان حاصل کنید که داده های شبکه های اجتماعی جدا شده نیستند. ادغام و یکپارچگی می تواند با CRM و ابزار فروش‌تان، با پلتفرم BI شما، با سیستم عامل های مراقبت از مشتری یا سایر سیستم عامل های بازاریابی اجتماعی باشد.

برای درخواست دموی کاوان اینجا کلیک کنید.

منبع: https://www.synthesio.com/blog/social-data-social-listening-social-intelligence/

 

تاریخ دقیق:

2020-12-03 20:19:27

 

لینک مرجع:

http://ikavan.com/%d8%aa%d8%ad%d9%84%db%8c%d9%84-%d8%b1%d8%b3%d8%a7%d9%86%d9%87/

 


 

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *