هدایت خبر، رصد فضای مجازی و ۳ راه دیگر برای تولید ایده و محتوا

هدایت خبر، رصد فضای مجازی و ۳ راه دیگر برای تولید ایده و محتوا

 

ایده هایی برای یک داستان می تواند همه جا زیاد باشد!امروزه برندها باید به یک نیروگاه محتوایی تبدیل شوند تا در دنیایی که همه ناشر هستند، بقا داشته باشند. شما به عنوان یک بازاریاب احتمالا هر هفته محتوا هایی بصورت پست های بلاگ، وبینار، مطبوعات و صدها پیام در فضای مجازی تولید می کنید. چه موقع، ذهن شما از ایده های جدید برای تولید محتوا خالی می شود؟

شما ممکن است بگوئید: “من دیگر چیزی برای گفتن ندارم.” اشتباه است. شما خیلی بیشتر از اینکه فکر می کنید، باید ارتباط برقرار کنید.  گاهی اوقات تنها کاری که باید بکنید، این است که از ابزارهای مناسب برای یافتن محتوا برای نام تجاری خود استفاده کنید. از خبرخوانی گرفته تا رصد فضای مجازی، در اینجا به پنج روش برای تولید ایده داستان های جذاب مربوط به نام تجاری‌تان اشاره شده است:

۱٫هدایت خبر:

منظور از هدایت خبر در اینجا هدایت اخباری است که تیتر “خبر فوری” دارند. به این صورت که آن ها را در زمان واقعی به خبرهایی که به نفع شرکت‌تان هستند، تبدیل کنید. طبق کتاب معروف دیوید اسکات در مورد هدایت خبر با تیتر “چگونه می توان ایده های خود را به صورت یک “خبر فوری” درآورد و هزاران کاورهای رسانه‌ای تولید کرد”، هدایت خبر اهرمی است که به شما کمک می کند از “موج محبوبیت” اخبار به نفع برند خود استفاده کنید. شما می توانید روند ها و ترندها را از طریق روش های زیر جستجو کنید:

  • هشتگ های توییتری که از همه بیشتر استفاده می شوند.
  • استفاده از trendsmap که هشتگ های پرتکرار را با توجه به منطقه جغرافیایی نشان می دهد.
  • RSS باید رسانه های خبری مهم و نشریات صنعتی باشند.
  • IceRocket ، که روند محبوب در رسانه های اجتماعی را نشان می دهد.

هنگامی که یک موضوع خاص را برای “هدایت خبر” انتخاب کردید، یک اتصال طبیعی برای کسب و کارتان از طریق یک پست وبلاگ ایجاد کنید، که در رسانه های اجتماعی پشتیبانی شود.

۲٫ تحلیل رقابتی:

تقلید بالاترین شکل چاپلوسی است. چه کسی می گوید شما نمی توانید وب سایت رقیب خود را ببینید. در لیست ایمیلی آنها عضو شوید، کاور رسانه‌ای آنها را رصد کنید، پست های وبلاگ را بررسی کنید و برای وبینارهای آنها اختلال ایجاد کنید. از خطوط کپی رایت یا نقض مالکیت معنوی عبور نکنید، اما از رقبا به عنوان یک مطالعه موردی برای یادگیری استفاده کنید.

شیرجه بزنید در:

  • از چه نوع کشش عاطفی استفاده می کنند؟
  • آیا آنها از محتواهای روز استفاده می کنند یا
    محتواهایی که خیلی بر اساس تاریخ روز نیستند؟ کدام یک بهتر است؟
  • آنها چه چیز تشویقی و متقاعد کننده‌ای می گویند
    و چگونه می گویند؟ آیا روش آنها به نظرتان خوب است؟
  • آنها چگونه خواننده را متقاعد می کنند؟
  • آنها چقدر اخبار شرکت را اعلام می کنند؟ (هر
    چند وقت یک بار)
  • چگونه می توان آنچه را که آنها درست انجام می
    دهند را به آنچه که شما به عنوان برند محتوا انجام می دهید، تطبیق داد؟

سپس، یک نسخه کپی از بهترین همه این موارد را تهیه کنید.

۳٫ابزارهای رصد برند:

از رصد برند نه تنها برای ارزیابی و تحلیل احساسات عموم استفاده می شود، بلکه برای تولید ایده نیز می تواند مفید باشد. شما می توانید از کاوان نه تنها برای اینسایت گرفتن از عملکرد برند خود، صنعت یا رقابت استفاده کنید، بلکه با ابزار کاوان می توانید دریایی از مکالمات موجود در سطح فضای مجازی را رصد کنید. آیا تم مکالمات همواره به یک صورت می باشد؟ آیا از طرف مشتریان‌تان نارضایتی هایی وجود دارد که بتوان به آنها پاسخ داد؟ حجم و احساسات مکالمات را پیگیری کنید و برای تاثیر بر مخاطبان خود از محتوایی استفاده کنید که با تم متداولی با مخاطبان صحبت می کند. این اینسایت ها می تواند ایده های جالبی را خلق کند.

۴٫از مخاطبان خود بپرسید:

اجازه دهید مخاطبان بر صندلی راننده قرار بگیرند: از مخاطبان خود در فضای مجازی درمورد نوع محتوای مورد پسند آنها سوال کنید. برای پیدا کردن روندها، کرادسورسینگ (بدست آوردن اطلاعات یا ورودی برای کار یا پروژه خاصی که معمولا از طریق اینترنت انجام می پذیرد) انجام دهید، و سپس بر این اساس محتوا تولید کنید. اگر شما دنبال داده کمی تری هستید، نظرسنجی آنلاینی را برای جمع آوری ایده به طور مستقیم از مخاطبان خود ترتیب دهید. اگر از دید مخاطبان هدف خود بنگرید و محتوای مرتبط تولید کنید، با مشتریان بهتر تعامل خواهید کرد. گاهی اوقات یک توییت یا یک پست فیسبوک بطور تلفیقی با نظر خاص، مانند پرسش یک سوال، اینسایت‌ها و ایده‌های باورنکردنی برای پست بعدی بلاگ‌تان و یا کمپین‌تان به شما خواهد داد.

۵٫از رسانه ها سوال کنید:

اگر شما متخصص روابط عمومی هستید و هدف‌تان تولید کاور رسانه‌ای برای کسب و کارتان می باشد، از ابزارهایی نظیر HARO استفاده کنید که موضوعاتی را که خبرنگاران به آن‌ها نیاز دارند، مشاهده کنید. در مورد موضوعات عام و معمولی بنویسید و محتوای رسانه‌ای که از آنها حمایت می کند، تولید کنید. این نوع بازاریابی جاذبه‌ای (inbound marketing)، کسب و کار شما را بر سر منحنی می رساند.

منبع:
https://www.meltwater.com/me/blog/newsjacking-other-ways-to-generate-story-ideas/

 

تاریخ دقیق:

2021-01-02 10:21:37

 

لینک مرجع:

http://ikavan.com/%d9%87%d8%af%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d8%ae%d8%a8%d8%b1%d8%8c-%d8%b1%d8%b5%d8%af-%d9%81%d8%b6%d8%a7%db%8c-%d9%85%d8%ac%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d9%88-3-%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d8%af%db%8c%da%af%d8%b1-%d8%a8%d8%b1/

 


 

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *