راهنمای کامل تحلیل کمپین

راهنمای کامل تحلیل کمپین

 

در سالهای اخیر شاهد انفجاری در داده ها بوده‌ایم، به این معنی که امروزه تحلیل کمپین بسیار دقیق تر از گذشته شده است. ما شما را راهنمایی می کنیم که چه چیزی را و چگونه اندازه گیری کنید. طبیعتا توسعه یک کمپین بازاریابی خوب جنبه‌ای هنری دارد، اما امروزه به یک علم تبدیل شده است. افزایش داده های بزرگ بدان معنی است که کمپین ها اکنون می توانند به تفصیل مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرند و نتایجی در خصوص استراتژی ها و هزینه های آینده به اطلاع برسانند.

ابزارها و روش‌های مختلف به
شما این امکان را می دهد تا متوجه شوید کدام کمپین هایتان نتیجه مثبتی داشته و به کدام
بخش از بازار رسیده‌اید.

کارهای اساسی انجام دهید

Google Analytics منبع ترافیک وب را به شما می گوید، از کدام شبکه اجتماعی به کدام موتور جستجو. برای تحلیل دقیق درباره تبلیغات، باید از کدهای UTM استفاده کنید. UTM از کد کوتاهی تشکیل شده است که به انتهای لینک اضافه می شود. این بدان معناست که شما می توانید بگویید کسی که از توییتر وارد شده آیا روی لینک بیو توییتر شما کلیک کرده است یا توییت، پیام یا تبلیغ پولی داشته است یا خیر. کدهای UTM درمورد نحوه ورود ترافیک به سایت شما را نشان می دهند، بنابراین می توانید آن را در Google Analytics تحلیل کنید.

این کار را با استفاده از چند عنصر مختلف انجام می دهد:

  • منبع: مراجعه کننده به ترافیک: فیس بوک ، توییتر ، StumpleUpon.
  • میانه: بازاریابی متوسط ترافیک: اجتماعی ، CPC ، ایمیل ، بنر.
  • محتوا: تبلیغ خاصی که باعث ترافیک شده است.
  • کمپین: نام کمپین، تبلیغ خاص.

گرچه خوب است که در نامگذاری از انعطاف پذیری برخوردار باشید، اما یکپارچگی بسیار مهم است. شما می توانید از URL Builder Google یا یک مولد URL مشابه برای ساده کردن فرآیند استفاده کنید و از آنجا که URL های ایجاد شده طولانی هستند، ایده خوبی است برای استفاده از یک لینک کوتاه برای مرتب کردن URL استفاده کنید. با تقسیم داده ها به این طریق، می توانید ROI بازاریابی را به عنوان بخشی از تحلیل کمپین خود داشته باشید. شما می توانید به عنوان بخشی از این هزینه، هزینه مربوط به لید (CPL) را بدست آورید و هزینه خود را بر تعداد کل لید های به دست آمده در طول کمپین تقسیم کنید.

در تحلیل کمپین چه باید سنجید

نگاهی به تحلیل وبسایت

با تنظیم کدهای UTM، می توانید مرجع ترافیک خود را بدست آورید و ترافیک را به کمپین های خاص نسبت دهید. شما ممکن است چندین کمپین را همزمان اجرا کنید، اما کدهای UTM به شما امکان می دهد آنها را بصورت جداگانه دنبال کنید. می توانید تحلیل کنید که آیا منبع خاصی دیگری تأثیر بیشتری دارد یا خیر.

نگاهی به تحلیل ایمیل

نرم افزار بازاریابی ایمیل
شما (MailChimp گزینه‌ی شناخته شده و رایگانی است) باید بتواند میزان
باز بودن ایمیل های ارسال شده را اندازه گیری کند.

این محاسبه تعداد ایمیل های
باز شده را می شمارد و تقسیم بر تعداد ارسال شده می کند بجز ایمیل های برگشتی
ارسال نشده. به این طریق درصد ایمیل هایی که به
واقع باز شده‌اند را می توانید پیدا کنید.

نرخ کلیک به
شما می گوید چه تعداد از این ایمیل های باز شده برای بازکننده جذاب بوده و روی
لینک کلیک کرده و وارد وبسایت شده است. می توانید با تقسیم
تعداد مشتریانی که ایمیل شما را دریافت کرده‌اند بر تعداد مشتری هایی که از طریق کمپین
ایمیل به سایت شما وارد شده‌اند، محاسبه کنید.

داده های مدیریت روابط با مشتری CRM

البته که هدف نهایی هر کمپین هدایت مشاغل جدید است. به نرم
افزار CRM
خود نگاهی بیندازید تا متوجه شوید که چه تعداد از فرصت ها، لیدها
و فروشهای جدید ناشی از کمپین شماست.

تحلیل کمپین به کمک هوشمندی رسانه

ترکیبی از ترافیک وب، داده های ایمیل و داده های
CRM دید خوبی از تعداد افرادی که
از کمپین آنلاین به سمت شما آمده اند، می دهد. بسته به نوع صنعت،
برند یا کمپین شما، ممکن است این داده ها بطور کامل همه چیز را پوشش ندهند.

هدف شما ممکن است افزایش آگاهی از برند باشد، یا
ممکن است شما یک برند مصرف کننده باشید با روابط غیرمستقیم با مشتری – مثلاً یک برند
CPG که محصولاتش در سوپر مارکت
ها فروخته می شود.

ممکن است بخواهید اطلاعات بیشتری در مورد ویژگی
های دموگرافیکی مصرف کنندگان به دست بیاورید یا اینکه کمپین شما چه احساسی را در مردم
ایجاد کرده است. هوشمندی رسانه می تواند برای تحلیل کمپین مورد استفاده قرار گیرد تا جزئیات
بیشتری به داده ها اضافه شود و درک انسانی بیشتری اضافه شود.

امروزه در مورد هر کمپینی، آنلاین یا آفلاین، افرادی
هستند که در شبکه های اجتماعی صحبت می کنند. معیارهای مختلفی
در شبکه های اجتماعی وجود دارد که می توانید با اندازه گیری آنها متوجه شوید چه
معیاری در چه بخشی از بازار نتیجه داشته است.

حجم منشن ها

معیاری ساده که نشان
دهنده آگاهی از برند می باشد. آیا کمپین شما میزان مکالمه در مورد برند را افزایش
داده است؟

طبق تحلیل برندواتچ تا ۹۶
درصد مکالمات برند در خارج از کانال های متعلق به خود برند اتفاق می افتد یا منشن هایی
هستند که نام برند را تگ نکرده‌اند، این موضوع به این معناست که هوشمندی رسانه تنها
راهی است که بتوانید همه مکلمات حول برند خود را دنبال کنید.

ریچ

ریچ تعداد تقریبی افرادی است
که این منشن ها را مشاهده کرده‌اند. تعداد فالوورهای هر ناشری که برند شما را منشن
کرده است را در نظر می گیرد. اگر در کمپین خود اینفلوئنسرها و افراد مشهور
را دخیل کنید، احتمالاً ریچ بسیار بالاتری را خواهید داشت.

اینگیجمنت

چند نفر با دیدن کمپین شما واکنشی نشان داده‌اند؟ این نرخ می تواند نشانه ای از تعداد افرادی باشد که به طور فعال با این کمپین درگیر شده اند و احتمالاً آن را به یاد می آورند، حتی اگر با کلیک به وبسایت شما وارد نشده باشند.

پوشش خبری

بخشی از تحلیل کمپین شما این خواهد بود که بدانید چه رسانه‌هایی برند شما را منشن کرده و ناشران مختلف را طبقه بندی و مرتب کنید. به کمک هوشمندی رسانه مطمئن خواهید شد که هیچ منشنی را از دست نداده‌اید، همچنین دسته بندی ناشران را آسان‌تر می کند. منشن ها به صورت خودکار براساس نوع رسانه طبقه بندی می شوند، به طوری که می توانید منشن های خبری را بخوانید و در مورد ناشران برتر و تاثیرگذار که کمپین شما را پوشش داده‌اند گزارش دهید.

سهم صدا

در حالی که شاهد افزایش تعداد
منشن های خود در وب هستید، ممکن است بخواهید خود را در مقایسه با رقبا محک بزنید تا
ببینید که چگونه سهم صدای خود را در مقایسه با آنها افزایش داده اید.

قصد خرید

شما می توانید پایش‌های بولینی پیچیده را با استفاده از ابزار هوشمندی مانند کاوان ایجاد کنید، به این طریق می توانید افرادی را که قصد خرید محصول شما را دارند، پیدا کنید. رصد افزایش روندها می تواند تعداد افرادی را که کمپین را مشاهده کرده‌ و قصد انجام اقدامی را دارند اما هنوز این کار را نکرده اند، به شما نشان دهد.

احساسات و پاسخ عاطفی

شما به راحتی می توانید پاسخ
های مثبت یا منفی در خصوص کمپین های خود را کنترل کنید زیرا یک ابزار رصد خوب و
هوشمند، تحلیل احساسات انجام می دهد. این موضوع می تواند
تصویری کلی از درک عمومی به شما بدهد. هم چنین می توانید منشن ها را در رابطه با برند،
محصولات یا کمپین خود طبقه بندی کنید تا روند تغییر احساسات را متوجه شوید.

برای تعمق بیشتر، می توانید
نمونه ای از منشن ها را بخوانید. همانطور که می خوانید، هر منشن را با یک پاسخ احساسی
علامت گذاری کنید. این رویکرد دقیق تر می تواند عصبانیت، ناامیدی،
سردرگمی و مواردی از این دست را آشکار سازد که تجزیه و تحلیل خودکار نمی تواند.

انجمن های تجاری

شما می توانید با ایجاد قوانینی مجموعه داده هایی را برای برندها ایجاد کرده و سطح ارتباط مردم با برند یا محصول خود را کشف کنید.

مقایسه اسنپ و تپسی

قوانین، دسته‌ها و تگ ها

کاوان روش های مختلفی برای دسته‌بندی و مرتب سازی داده ها دارد. یکی از قدرتمندترین جنبه‌های هوشمندی رسانه همین موضوع می باشد زیرا می توانید ویژگی‌های دموگرافیکی و احساسات این مکالمات را تحلیل کنید.

شما می توانید از این تقسیم بندی استفاده کنید تا ببینید که کمپین شما چه تاثیری دارد و آیا به بازار هدف خود دسترسی پیدا می کنید.

استفاده ترکیبی از این روش ها می تواند درک کاملی از کمپین به شما داده و اطلاعاتی را در خصوص تکرار موفقیت ها و جلوگیری از شکست های کمپین ها به شما منتقل کند.

منبع: https://www.brandwatch.com/blog/complete-guide-campaign-analysis/

 

تاریخ دقیق:

2020-12-03 20:17:13

 

لینک مرجع:

http://ikavan.com/%d8%b1%d8%a7%d9%87%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c-%da%a9%d8%a7%d9%85%d9%84-%d8%aa%d8%ad%d9%84%db%8c%d9%84-%da%a9%d9%85%d9%be%db%8c%d9%86/

 


 

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *