یک نرم افزار CRM دقیقا چه کارهایی انجام می دهد؟
اگر بخواهم به زبان ساده بیان کنم یک نرم افزار CRM به شما کمک می کند تا مشتریان جدید را بیابید و آن ها را شاد و راضی نگه دارید. در واقع به شما کمک می کند تا روابط قوی تری با مشتریان ساخته و سریع تر رشد کنید. پیاده سازی یک نرم افزار CRM با جمع آوری اطلاعات مشتریان آغاز می شود، اطلاعاتی نظیر آدرس وب سایت، ایمیل، شماره تلفن، اطلاعات مربوط به شبکه های اجتماعی و غیره. این سیستم به طور اتوماتیک می تواند اطلاعات دیگری را هم به همراه داشته باشد، نظیر اخبار اخیر در مورد فعالیت های شرکت. همچنین قادر است اطلاعات خصوصی نظیر علاقه مندی ها و ارتباطات شخصی مشتریان را نیز ثبت کند. این سیستم ابزاری است که این اطلاعات را برای شما مرتب می کند کرده تا پایگاه داده کاملی از اطلاعات افراد و کسب و کارها داشته باشید که باعث درک بهتر شما از ارتباط تان در طول زمان خواهد شد.
بیشتر بخوانید: راهنمای خرید نرم افزار CRM
امروزه نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری می تواند با سایر ابزارهای مورد استفاده شما در کسب و کارتان (مانند ابزارهای مالی و حسابداری) یکپارچه شوند، به طوری که که جریان اطلاعات دو طرفه شده و دیدی ۳۶۰ درجه در مورد مشتریان به شما می دهد.
CRM چه کارهایی برای کسب و کار شما انجام می دهد؟
۱- سودتان را افزایش می دهد
ثابت شده است که استفاده از نرم افزار CRM نتایج مثبتی را نظیر تاثیر مستقیم بر افزایش سودآوری، به دنبال داشته است. (برای کسب اطلاعات بیشتر، مقاله آمارهایی باورنکردنی در زمینه مدیریت ارتباط با مشتری را مطالعه کنید)
۲- مشتریان را شناسایی و گروه بندی می کند
این سیستم به شما کمک می کند تا مشتریان جدید را به آسانی و با سرعت بیشتر شناسایی کرده و به درستی گروه بندی کنید. با تمرکز بر مشتریان درست، موارد فروش را می توان بر اساس آنکه احتمال موفقیت کدام بیشتر است، اولویت بندی کرد. با ذخیره کامل و صحیح اطلاعات مشتریان در یک پایگاه داده مرکزی، تمرکز بخش بازاریابی و فروش می تواند متوجه مشتریان درست باشد.
۳- با استفاده از مشتریان فعلی، تعداد ارجاعات را افزایش می دهد
با درک بهتر مشتریان، فرصت های فروش جانبی(cross-selling) و بیش فروشی ( upselling) افزایش می یابد این امر به شما این امکان را می دهد تا فروش بیشتری از طریق مشتریان فعلی خود داشته باشید.
همچنین می توانید با دید بهتری به خشنود نگه داشتن مشتریان خود اقدام کنید. داشتن مشتریان خوشحال به معنی تکرار خرید است، و تکرار خرید به معنی کسب سود بیشتر است. طبق تحقیقات انجام شده، این افزایش خرید تا حدود ۳۰ درصد است. (برای کسب اطلاعات بیشتر، مقاله آمارهایی تکان دهنده از بازاریابی محتوا را مطالعه کنید)
۴- خدمات پشتیبانی بهتری ارائه دهید
امروزه مشتریان انتظار خدمات سریع، خصوصی و شبانه روزی دارند. سیستم CRM به شما کمک می کند تا کیفیت ارائه خدمات را آنگونه که مشتریان انتظار دارند، افزایش دهید. نمایندگان شما به سرعت از قلم کالای سفارش گذاشته شده مطلع می شوند، و می توانند نسخه ای از تمام تعاملات انجام شده با مشتری را در دسترس داشته باشند. بنابراین، به سرعت می توانند پاسخگوی نیاز مشتری باشند.
۵- محصولات و خدمات خود را ارتقا دهید
یک سیستم CRM کارآمد قادر است اطلاعات را از منابع بسیار گسترده کسب و کار شما یا حتی فراتر از آن جمع آوری کند. این اطلاعات برای شما بینش بی سابقه ای نسبت به احساسات و گفته های مشتریان فراهم می کند. بنابراین شما قادر خواهید بود پیشنهادات خود را ارتقا بخشیده، مشکلات را به سرعت شناسایی کرده و شکاف ها تشخیص دهید.
بیشتر بخوانید: آینده ایمیل مارکتینگ در سال ۲۰۱۸
تاریخ دقیق:
2021-07-01 14:13:08
لینک مرجع:
یک نرم افزار CRM دقیقا چه کارهایی انجام می دهد؟
crm