سنگ اندازی در مسیر استارت آپهای بیمهای ادامه دارد/ افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور با رونق استارت آپها
وی افزود: استارت آپهای بیمهای در این مدت رشد چندانی نکرده اند و علت اصلی آن این است که بیمه مرکزی رویه و روند شفافی در حمایت از استارت آپهای صنعت بیمه اعمال نکرده است.
بنیانگذار این استارت آپ بیمهای در کشور بیان کرد: بیمه مرکزی آیین نامهای را ابلاغ کرده که هنوز آیین نامه اجرایی آن به دست استارت آپهای بیمه نرسیده است، اما اگر این آیین نامه اجرایی به دست استارت آپها برسد و مجوزی برای استارت آپها صادر شود که شرکتهای بیمه، این نوع استارت آپها را به رسمیت بشناسند، نقطه عطفی در حوزه فعالیتهای استارت آپی بیمه خواهد بود و استارت آپها میتوانند در حوزه خود حرکت روبه جلویی داشته باشند.
فلاح تفتی در ادامه گفت: تا وقتی بیمه مرکزی به فکر استارت آپهای بیمهای نباشد، شرکتهای بیمه هم آنها را به رسمیت نمیشناسند و با آنها همکاری نمیکنند؛ همین موضوع باعث تغییر نکردن ضریب نفوذ بیمه در کشور میشود.
وی اظهار کرد: برخی از استارت آپها سامانهای را برای نمایندگان شرکتهای بیمه در نظر گرفته اند که آنها در این سامانه محصولات بیمهای را خود را بفروشند و از استارت آپهای بیمه عقب نمانند در این شرایط نمایندهها میتوانند با سایر استارت آپها رقابت کنند و متضرر نشوند.
فلاح تفتی بیان کرد: اگر نمایندههای شرکت بیمه نتوانند در این حوزه رقابت کنند تا چند سال آینده یکسری برند استارت آپی در کشور ایجاد میشوند که بسیاری از نمایندههای شرکتهای بیمه را از این عرصه حذف خواهند کرد.
مدیر عامل این استارت آپ بیمهای در کشور خاطرنشان کرد: اگر این استارت آپها رونق بگیرند در پی آن ضریب نفوذ بیمه در کشور افزایش مییابد، چون کسی که وارد این نوع سامانه شده است تا بیمه نامه خرید کند، محصولات دیگری را هم مطالعه میکند و اگر خواست خریداری میکند. همچنین دانش مردم در حوزه صنعت بیمه بیشتر میشود و محصولات بیمهای بیشتری را هم میشناسند، چون در دفاتر نمایندگیهای شرکتهای بیمه، زمانی برای مطالعه محصولات بیمهای وجود ندارد.
تاریخ دقیق:
2021-04-02 20:55:13
لینک مرجع:
سنگ اندازی در مسیر استارت آپهای بیمهای ادامه دارد/ افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور با رونق استارت آپها