با پرسیدن این ۳۹ سوال، نیازهای مشتریان را بهتر بشناسید.
امروزه ما با خریدارانی مواجهیم که نیازهای پیچیده و خاصی دارند. مشتری ها نسبت به همه پیشنهادات شما شک و تردید دارند و معمولا هم حاضر نمی شوند اطلاعات دقیق و کاملی درباره نیازها و خواسته هایشان در اختیار شما قرار دارند.
چه یک فروشنده جزئی هستید چه مدیر فروش یک شرکت بزرگ؛ باید لیست کامل و دقیقی از نیازهای مشتریان داشته باشید. معمولا اطلاعات مورد نیاز را با کمک پرسشنامه و لیست سوالات میتوان به دست آورد. طراحی پرسشنامه کار سخت و زمان بری است؛ به همین خاطر ما در اینجا لیست مهم ترین سوالات را آورده ایم. اگر میخواهید پرسشنامه حرفه ای تری داشته باشید؛ می توانید با توجه به نوع محصول و شخصیت مشتریان، کمی سوالات را شخصی تر کنید.
بهترین سوالات برای کسب اطلاعات دقیق از مشتری ها
۱- اهداف کوتاه مدت و بلند مدت شما کدام هستند؟
۲- خرید برای شما و شرکتتان چه مفهوم و معنایی دارد؟
۳- اهداف شرکت شما برای سال آینده چیست؟
۴- تیم استراتژی شرکت چطور اهداف را تعیین میکند؟
۵- بزرگترین نقطه ضعف و قوت شما کدام است؟
۶- ارزیابی شرکت از محصولات و خدمات جدیدتان چیست؟
۷- چه کسی مسئول فروش شماست؟ چطور به این نتیجه رسیدید که او برای این موقعیت شغلی مناسب است؟
۸- شاخص های فروش موفق برای شما چیست؟
۹- روی کدام قسمت های قیمت، کیفیت و خدمات تاکید دارید؟
۱۰- به دنبال چه سطحی از خدمات میگردید؟
۱۱- چه چیزی را در مورد تامین کننده فعلی دوست دارید؟ از چه چیزی راضی نیستید؟
۱۲- مشتری های دلخواه شما چه کسانی هستند؟
۱۳- به دنبال چه چیزهایی در شرکت هایی که با آنها کار میکنید هستید؟
۱۴- چه چیزهایی باعث میشود شرکت تامین کننده را عوض کنید؟
۱۵- از کدام بخش سیستم فعلیتان راضی هستید؟ تمایل دارید کدام قسمت را عوض کنید؟
۱۶- فکر میکنید چه نیازهایی دارید؟ چقدر این نیازها اهمیت دارند؟
۱۷- اگر شما به جای من بودید؛ چه کارهایی انجام میدادید؟
۱۸- متعلق به کدام صنف تجاری هستید؟
۱۹- شما میتوانید به کسب و کار ما چه کمکی بکنید؟
۲۰- زودترین تاریخی که میتوانیم با هم همکاری کنیم چه زمانی است؟
۲۱- بهترین کاری که میتوانم برای جذب همکاری شما انجام بدهم چیست؟
۲۲- در آخرین جلسه مشترک، کدام کار یا صحبت ما بیشترین تاثیر را روی شما گذاشت؟
۲۳- در ارتباط با تامین کننده، چه چیزهایی برای شما مهم تر است؟
۲۴- بهترین فروشنده ای که تا به حال دیدید کیست؟
۲۵- اگر بتوانید چیزی را در سازمانتان عوض کنید؛ چیست؟
۲۶- شما با (یکی از نقاط درد رایج در بین این کسب و کار) درگیر هستید؟
۲۷- در حال حاضر چه زمانبندی هایی دارید که باید به آنها برسید؟
۲۸- از کدام منابع بیشتر استفاده میکنید؟
۲۹- در مواقع بحران مالی، هزینه ها را کاهش میدهید یا تولید و بهره وری را بالا میبرید؟
۳۰- از یک تا ده، استفاده از محصول ما برای شما چه میزان شادی آور بوده ااست؟
۳۱- چرا این نمره رو به ما دادید؟
۳۲- میتوانید نقاط ضعف و چالش هایی که در محصول ما پیدا کردید را توضیح دهید؟
۳۳- چه چیزی را در محصول ما بیشتر از همه دوست داشتید؟
۳۴- چقدر تمایل دارید محصول ما را به دوستان و همکارانتان معرفی کنید؟
۳۵- میزان تطابق این محصول با استفاده داخلی شما چقدر است؟
۳۶- فکر میکنید از سمت ما سرویس خدمات مشتری خاصی دریافت کرده اید؟
۳۷- چه کارهایی میتوانیم انجام دهیم تا سال بعد با ما همکاری کنید؟
۳۸- آیا تمایل دارید مجددا از محصول ما استفاده کنید؟ (اگر قبلا از آن استفاده کرده اند؟)
۳۹- آیا از فلان ویژگی محصول ما که به تازگی اضافه شده است؛ رضایت دارید؟
تاریخ دقیق:
2020-10-18 15:23:34
لینک مرجع:
با پرسیدن این ۳۹ سوال، نیازهای مشتریان را بهتر بشناسید.