۷ دلیل برای استفاده از نرم افزار CRM
در دنیای پیشرفته ی امروز ، استفاده از CRM ها توجیح کافی را پیدا کرده است و صاحبان کسب و کارها نسبت به این موضوع که نرم افزار مدیریت مشتری(CRM) چگونه می تواند به کسب کار آن ها کمک کند، اطلاعات کافی را کسب کرده اند. در مقالات گذشته به بررسی بهترین نرم افزار CRM ایرانی پرداختیم. همچنین با نگاهی تخصصی به CRM های ابری ، با مزایای آن ها نیز آشنا شدیم.
دیدار به عنوان یکی از نرم افزار های مدیریت مشتری (CRM) در بستر ابری خدمات ویژه ی خود را به کسب و کار ها ارائه می دهد. اگر تا کنون با سیستم همکاری فروش دیدار آشناشده اید اما هنوز برای استفاده از آن تردید دارید، با ما همراه باشید تا تنها با ۷ دلیل اهمیت استفاده از دیدار را برای شما توضیح دهیم:
۱.میزان تبدیل سرنخ به مشتری اهمیت خیلی بیشتری پیدا کرده است
هزینه تولید سرنخ (زنگ خور) در این چند سال اخیر به شدت افزایش پیدا کرده است٬ به عنوان مثال در ۱۰ سال اخیر هزینه تبلیغات اینترنتی بیش از ۲۰ برابر شده است و یا زنگ خور تبلیغات روزنامه به شدت کاهش پیدا کرده است٬ به همین دلیل تبدیل سرنخ به مشتری با این هدف که بتواند هزینه های تبلیغات ما را برگرداند٬ به شدت اهمیت پیدا کرده است نرم افزار CRM دیدار میزان تبدیل سرنخ به مشتری را تا ۳۰۰ درصد افزایش می دهد!
۲.معدن طلای شما اطلاعات مشتریان شما است
آیا اطلاعات کسانی که که در ۳ سال اخیر از شما خرید کرده اند را دارید؟ اطلاعات کسانی که با شما تماس گرفته اند ولی خرید نکرده اند چطور؟ دقت کنید که این اشخاص مشتریان بالقوه شما بوده اند.
یک محصول A را به محصولات خود اضافه کرده اید٬ چگونه می خواهید به مشتریان که محصول B را از شما خرید کرده اند در مورد محصول A اطلاع رسانی کنید؟ سرمایه اصلی و معدن طلای کسب و کار شما مشتریان شما هستند(با آنها ارتباط دارید، شما را می شناسند و از خدمات شما استفاده کرده اند) ٬ ارتباط مؤثر با آن ها می تواند منجر به فروش بیشتر شما شود.
۳.لازم است که هوشمندانه تر تصمیم بگیرید
در چند ماه اخیر چه کارهای تبلیغاتی انجام دادید؟ آیا عدد و رقمی دارید که بدانید کدام موثرتر بوده است؟
ضریب تبدیل (درصد تبدیل زنگ خور به مشتری ) هر کدام از کارمندان فروش تان چه میزان است؟
آیا از شیوه ارتباط کارمندان فروش با مشتریان مطلع هستید؟
چند درصد مشتریان شما از شما بیش از یک بار خرید کرده اند؟
دانستن این اعداد به شما کمک می کند که تصمیمات هوشمندانه ای بگیرید.
نرم افزار CRM دیدار همه این اطلاعات را مثل آب خوردن در اختیار شما قرار خواهد داد.
۴.فروش یعنی پیگیری – CRM پیگیری های شما را متحول خواهد کرد
۴۴ درصد از کارمندان فروش بعد از اولین پیگیری سرنخ ها را رها می کنند ۸۰ درصد از سرنخ ها برای اینکه تبدیل به مشتری شوند به ۵ بار پیگیری نیاز دارند. ترکیب این دو یعنی اینکه ۴۴ درصد از کارمندان فروش ۸۰ درصد شانس خود را برای موفق کردن فروش ها از دست می دهند!
نرم افزار CRM دیدار با ابزار کاریز فروش با منظم کردن٬ سریع کردن و دقیق کردن فرایند فروش پیگیری های شما را متحول می کند.
۵.با رفتن کارمندان فروش شما چیزی را از دست نخواهید داد
به این پرسش ها دقت کنید :
با رفتن هر کارمند فروش چه میزان شما بابت پیگیری های جاری آن کارمند و ارتباط های ایشان با مشتریان قبلی متضرر می شوید؟
در سال چند کارمند فروش مجموعه شما را ترک می کنند؟
با نرم افزار CRM دیدار با رفتن کارمندان فروش آب از آب در کسب و کار شما تکان نخواهد خورد!
۶.نرم افزار CRM کسب و کار شما را رشد خواهد داد
زمانی می توانید شما یک شهر توریستی را برای جذب توریست تبلیغ کنید که یک اتوبان مناسب جهت رسیدن به آن شهر ساخته باشید٬ تبلیغ برای یک شهر توریستی با یک جاده خاکی جز نارضایتی مسافران و هدر رفتن پول تبلیغات شما چیزی به ارمغان نخواهد آورد. نرم افزار CRM زیر ساخت رشد شما را برای سرویس دهی به مشتریان بیشتر (با رضایت کامل) فراهم می کند و شما می توانید آماده فروش بیشتر٬ جذب مشتریان راضی تر و رشد شوید.
۷.نرم افزار CRM مشتریان شما را حفظ می کند
ممکن است یک مشتری راضی شما را معرفی نکند اما شک نکنید که یک مشتری ناراضی از شما به بدی یاد خواهد کرد!
۶۸ درصد مشتریان دلیل عدم همکاری با یک شرکت را عدم مراقبت مناسب از آن مشتری توسط آن شرکت٬ اعلام کرده اند
خیلی از مواقع با یک ارتباط تلفنی ساده شما می توانید یک مشتری ناراضی را به یک مشتری راضی (تبلیغ کننده برای کسب و کارتان) تبدیل کنید.
نرم افزار CRM دیدار ابزارهایی را به شما اریه می دهد که با ارتباط موثر و مداوم با مشتریان علاوه بر اینکه همیشه انتخاب اول آنها باشید٬ مشکلات آنها را درک کرده و به سادگی رضایت آنها را جلب کنید.
پیشنهاد نویسنده: راهنمای خرید CRM
تاریخ دقیق:
2020-12-04 12:36:58
لینک مرجع:
۷ دلیل برای استفاده از نرم افزار CRM
crm