۴ تصور رایج درمورد بازاریابی و فروش

۴ تصور رایج درمورد بازاریابی و فروش

 

اکثر آدم ها در مقابل حرفه بازاریابی و فروش گارد می گیرند و حاضر نیستند وارد این حرفه شوند. آنها دلایل مختلفی برای مخالفت با این شغل دارند:

« من نمی خواهم تمام وقتم را صرف کسب درآمد کنم. »

« من دوست ندارم با افراد ناشناس صحبت کنم.»

« من تا به حال موفق نشده ام که چیزی را به کسی بفروشم. مطمئنا در این کار موفق نخواهم بود.»

درواقع می توان گفت که واکنش بسیاری از مردم درمقابل شغل بازاریابی و فروش همینطور است. زیرا آنها تصورات خوبی نسبت به بازاریابان و فروشندگان ندارند. رابطه بسیاری از مردم با فروشندگان، تنها به زمانی محدود می شود که به محصول خاصی نیاز دارند و پس از آن دیگر رابطه ای با فروشنده نخواهند داشت.

اما با این ارتباط اندک نمی توان قضاوت درستی درمورد حرفه فروش داشت. امروزه داستان فروش گسترده تر از این حرف هاست. این روزها یک فروشنده اگر می خواهد موفق باشد باید سازگاری داشته باشد، باهوش باشد و مشتری را به طور مداوم پیگیری کند.

در ادامه مقاله ۴ تصور رایج که درمورد فروش وجود دارد را با یکدیگر مرور می کنیم.

۱)فروشنده ها فقط به دنبال پول هستند

امروزه با وجود فضای مجازی مشتریان قدرت زیادی دارند. آنها می توانند به راحتی به هر اطلاعاتی که نیاز دارند دسترسی پیدا کنند و جواب سوالات خود را دریافت کنند. اینترنت بستری را فراهم کرده است که شما می توانید نظرات کاربران مختلف را درمورد محصول مورد نظر بدانید، با متخصصان درتماس باشید و به راحتی از آنها مشاوره بگیرید. درنتیجه فروشندگان باید سعی کنند در برقراری ارتباط موثر با مشتریان کوشا باشند. آنها باید بیشتر از اینکه به فکر درآمد حاصل از فروش هستند، به فکر کمک به مشتری خود باشند. یک فروشنده خوب باید کاری کند که نظر مشتری را به خود جلب کند، باید مثبت و با انگیزه صحبت کند و بهترین تجربه را برای مشتری به ارمغان بیاورد.

۲)فروشندگان برون گرا هستند

یکی از تصورات غلط مردم این است فروشندگان و بازاریابان عاشق ارتباط برقرار کردن با دیگران هستند و دوست دارند مدام با دیگران صحبت کنند. این درحالی است که بسیاری از افراد درون گرا هستند و علاقه ای به صحبت کردن با افراد ناشناس ندارند. اما حقیقت این است که یکی از مولفه های اصلی یک فروشنده موفق، گوش دادن دقیق به صحبت های طرف مقابل است. یک فروشنده خوب باید مشتری اش را درک کند و نقاط ضعف خود را بپذیرد. این کار باعث جلب نظر مشتری می شود.

۳)شما باید تجربه فروش داشته باشید

هیچگاه برای ورود به حرفه فروشندگی دیر نیست و اغلب فروشندگان از حرفه های دیگر وارد این کار شده اند. بدون شک شما ازاینکه می توانید از تجربیات شغل سابق خود در بازاریابی و فروش نیز استفاده کنید، شگفت زده خواهید شد.

درحالی که استفاده از تجربیات سابق و ارتباط با مشتریان شناخته شده، بسیار خوب است اما اکثر اعضای تیم فروش سعی می کنند موقعیت های جدید و در دسترس را امتحان کنند. چرا که در این صورت احتمال موفقیت در معاملات بیشتر خواهد بود. فروش، یک شغل منحصر به فرد است و شما هرزمان برای آن تلاش کنید به درآمد می رسید. اگر به این شغل علاقه دارید، آن را به خاطر نداشتن تجربه از دست ندهید.

بسیاری از شرکت ها افرادی را برای کار مدیریت توسعه کسب و کار (BDR) و مدیریت توسعه فروش (SDR) استخدام می کنند که به ایجاد مهارت های فروش در آن شرکت کمک بسیاری می کنند. مدیران فروش غالبا افرادی را استخدام می کنند که کارآمد، با اخلاق، توانا و دارای مهارت های لازم باشند. این کار باعث می شود تیم فروش شرکت شما از افراد حرفه ای تری تشکیل شود.

۴) تیم فروش از افراد خاص تشکیل شده است

بهترین و موفق ترین شرکت ها به دنبال تنوع بخشیدن به تیم فروش خود هستند، زیرا این کار نه تنها کار درستی است بلکه به درک بهتر فروشنده از مشتری نیز کمک می کند. به عنوان مثال آیا می دانستید زنان در کار فروش موفق تر از مردان هستند؟ یا درک فروشنده از قوم و نژاد مشتری، فروش او را چندین برابر می کند؟

مشتریان شما گروه ثابتی از مردم نیستند، به همین خاطر ایجاد تنوع در تیم فروش کمک بسیاری به شما می کند.

درواقع فروش یعنی پیدا کردن نقاط ضعف و نیازهای مشتری به منظور نشان دادن ارزش او و کمک به حل مشکلاتش.

در گذشته نقش فروشنده این بود که خود را با مشتریان وفق دهد اما درحال حاضر فروشندگان باید بتوانند به طرف مقابل مشاوره بدهند و آنها را راهنمایی کنند.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که تا به امروز با این اعتقادات درمورد حرفه بازاریابی و فروش موافق بودید، بهتر است در آن تجدید نظر کنید. فروش یک شغل پر سود و با درآمد بالاست و به هرکسی با هر فرهنگی نیاز دارد.

 

تاریخ دقیق:

2020-11-04 08:25:05

 

لینک مرجع:

http://www.salesdemy.ir/4-%d8%aa%d8%b5%d9%88%d8%b1-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d9%88-%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4/

 

۴ تصور رایج درمورد بازاریابی و فروش

استراتژی بازاریابی محتوا

 

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *