چرا ساده سازی فرایند فروش کمک میکند نتایج بهتری کسب کنید؟

چرا ساده سازی فرایند فروش کمک میکند نتایج بهتری کسب کنید؟

 

چقدر زمان برای هدر دادن دارید؟

هیچی!

الان چقدر از زمانتان را هدر میدهید؟

خیلی زیاد.

این چیزیست که معمولا در فروش زیاد اتفاق میفتد.

معمولا مدیرتان از شما میخواهد که هم فروش بیشتری داشته باشید؛ هم اینکه هر چه سریع تر لیدهایتان را به معامله تبدیل کنید. اما انجام همزمان همه این کارها، به توانایی خارق العاده ای نیاز دارد که معمولا آدمها از آن بی بهره اند. اما ما در این مقاله از روشی به شما میگوییم که کمک میکند شما و بقیه تیم فروش به اهدافتان نزدیکتر شوید. در این روش هم کمتر کار خواهید کرد؛ هم نتایج بیشتر و بهتری به دست خواهید آورد. کافیست به عقب برگردید و روند فروشتان را ساده تر کنید.

شما روی چیزهای اشتباه تمرکز کرده اید:

معمولا بیشتر فروشندگان حرفه ای، هم این مشکلات را دارند. مدیران معمولا توقع دارند که شما بیشتر بفروشید؛ چه کسی از پول بیشتر بدش می آید؟ اما لزوما داشتن لید بیشتر به فروش بیشتر منجر نمیشود.

با استفاده از بهترین فرآیند فروش؛ میتوانید فعالیت هایتان را اولویت بندی کنید و به جای تلف کردن وقتتان روی سرنخ هایی که احتمال کمی برای تبدیل شدن به مشتری دارند؛ بر روی سرنخ های به دردبخورتر تمرکز کنید.

اگر به دنبال نتایج بهتر هستید؛ باید فرآیند و ساختار فروشتان را ساده سازی کنید و در زمان مناسب روی فعالیت های درست تمرکز کنید.

تیم فروشتان تحت استرس و فشار است:

معمولا در همه شرکت ها فشار روی تیم فروش زیاد است. اگر تعداد فروش افزایش پیدا نکند؛ پولی هم در کار نیست. به همین خاطر فرآیند فروشی وجود ندارد که بتواند این فشار را کاملا از بین ببرد.

اما فرایند فروش باید به شما کمک کند که از تبدیل این فشار به استرس جلوگیری کنید، چرا که در این صورت به سرعت سلامت جسمی، احساسی و روانی تیم فروش به خطر میفتد؛ همچنین اعضای فروش دچار فرسودگی و خستگی ذهنی میشوند که کاملا روی عملکرد شرکت تاثیر دارد و نتایج را تغییر میدهد.

فروش شغلی سخت و بیش از حد استرس زا است؛ و شغل شما هرگز نباید بر سلامت روانیتان تأثیر بگذارد. فرایند فروش مناسب می تواند به شما کمک کند که از تبدیل فشار به استرس جلوگیری کنید. وقتی از فرآیندهای پیچیده استفاده میکنید؛ احتمال اشتباه انجام دادن وظایف بالا میرود.

اگر میخواهید مدیر فروشی باشید که کارآمدترین تیم را میسازد؛ باید فضایی ایجاد کنید که کارمندان بتوانند به نیازهای عاطفی و روانیشان پاسخ بدهند.

نمیتوانید یک استراتژی واضح و مشخص تعیین کنید:

تکنولوژی قرار است زندگی شما را ساده تر کند؛ ولی معمولا طراحی نرم افزارها به شکلی است که مدیران را راضی کند؛ نه اینکه به درد کارمندانی که از آن استفاده میکنند بخورد.

سی آر ام های زیادی وجود دارند که حجم زیادی از اطلاعات برای گزارش گیری و پیگیری در اختیارتان قرار میدهند؛ اما این حجم از اطلاعات فقط شما را در یک باتلاق از اطلاعات گرفتار میکند.

تغییر زیاد استراتژی، پیگیری لیدهای کم اهمیت و تلاش برای قرار ملاقات های زیاد؛ سطح استرس را افزایش و زمانتان را هدر میدهد.

فروش مبتنی بر فعالیت؛ فرایند فروش شما را ساده میکند:

«کسی باشید که کارها را بهتر میکند» این دقیقا همان چیزی است که روش فروش مبتنی بر فعالیت برای شما و تیم شما انجام خواهد شد. شما باید بر روی فعالیت های مناسب تمرکز کنید تا با کمتر کردن فشار بر خود و تیمتان، نتایجی که میخواهید بگیرید را دریافت کنید.

رویکرد فروش مبتنی بر فعالیت باعث می شود به اقداماتی که انجام میدهید؛ و دانشتان اعتماد کنید. برای این کار باید مراحل کلیدی را به راحتی و طبق ترتیب درست انجام دهید. با داشتن یک چشم انداز و تکرار این مراحل، نتایج بهتری به دست می آورید.

فرایند فروش بهینه؛ روی به دست آوردن نتایج تمرکز نمیکند؛ بلکه هدف در این فرآیند این است که شما وظایفتان را در زمان مناسب، درست انجام دهید. نگران نباشید؛ در این صورت نتیجه دلخواه خودش به سراغتان خواهد آمد.

با ساده کردن فرایند فروش و تمرکز روی کارهایی با اولویت بالاتر در هر مرحله از فروش، کارها برای شما و تیمتان بسیار سریع تر و بهتر پیش میرود.

مزایای واقعی فرایند فروش مبتنی بر فعالیت:

یک گام به عقب بردارید و فرایند فروش فعلی خود را مد نظر قرار دهید. آیا دقیقا می دانید که هر یک از اعضای تیم خود وقت خود را صرف انجام چه کاری می کنند؟ آیا می توانید به طور دقیق عملکرد خود را بر اساس معیارهای خاصی ارزیابی کنید؟ آیا شما واقعا معیارهایی را که باید ردیابی کنید را میشناسید؟

روش فروش مبتنی بر فعالیت، روی موارد زیر تمرکز دارد:

ساده سازی فرآیند فروش

کمک به شما برای تمرکز روی داده ها و KPI هایی که واقعا اهمیت دارند.

ایجاد تکرار برای هر کدام از مراحل که به موفقیت شما کمک میکند.

وقتی از CRM استفاده میکنید؛ همه اطلاعات مورد نیاز را در اختیار شما قرار میدهد. علاوه براین؛ فرآیندی که با این نرم افزار طی میکنید؛ همان روش مبتنی بر فعالیت است که باعث ساده سازی فرآیند و موفقیت شما میشود. البته همانطور که اشاره شد؛ بهتر است از نرم افزاری استفاده کنید که با دادن اطلاعات زیاد؛ شما را بیشتر سردرگم نکند. نرم افزار سی آر ام دیدار، دقیقا همان چیزی است که به آن احتیاج دارید!

 

تاریخ دقیق:

2020-12-04 11:15:48

 

لینک مرجع:

http://www.salesdemy.ir/%d8%b3%d8%a7%d8%af%d9%87-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d9%81%d8%b1%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%af-%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4/

 

چرا ساده سازی فرایند فروش کمک میکند نتایج بهتری کسب کنید؟

CRM چیست

 

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *