ویژگی های یک نرم افزار CRM متناسب با کسب و کار خود

ویژگی های یک نرم افزار CRM متناسب با کسب و کار خود

 

چگونه باید نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری مناسب را برای کسب و کار خود انتخاب کنید؟ در این قسمت ویژگی هایی که باید یک  نرم افزار سی آر ام مناسب داشته باشد را برایتان آورده ایم. (پیشنهاد می کنیم قبل از خواندن این مقاله، مقاله نرم افزار CRM چیست را نیز مطالعه کنید.)

 

مدیریت کاریز فروش:

کاریز فروش شما، جریان زندگی در رگ های کسب و کارتان است! کاریز به شما کمک می کند بفهمید کدام مشتری ها و در چه زمانی در مرحله خرید قرار دارند و کدام مشتری ها از محصول شما استفاده نمی کنند. همچنین این امکان را به شما می دهد تا به طور دقیق فروشتان را پیش بینی کنید.

اما کاریز فروش دقیقا چیست؟ کاریز یک نمایشگر بصری است که نشان می دهد هر کدام از سرنخ ایتان در کدام قسمت از چرخه فروش قرار دارند.

همچنین به شما نشان می دهد که کدام مشتری هایتان در این هفته یا ماه قراردادشان را نهایی خواهند کرد و هر کدام از اعضای تیم فروش، چقدر به تعداد هدف فروش خود نزدیک شده است؟

در هر مرحله از کاریز فروش، شما می توانید فعالیت های منجر به فروش را بهبود داده و بهینه سازی کنید تا به فروش نهایی نزدیک تر شوید. به عنوان مثال، اگر میانگین نرخ شکست در مرحله مذاکره بیشتر از حد میانگین است؛ میتوانید با اعضای تیمتان در مورد مذاکره آموزش بدهید.

کاریز فروش خوب، چه ویژگی هایی دارد؟

به شما کمک می کند تا با وضوح عمل کنید: هر کاریز فروش از مراحل نهایی شدن معامله تشکیل میشود که این امکان را به کارکنان میدهد که فعالیت هایشان را بر اساس آن اولویت بندی کنند.

– ارائه آمار مفید: پیدا کردن شاخص مناسب و فهمیدن اینکه در کدام نقاط احتیاج به پیشرفت دارید.

– کاملا قابل تنظیم: فرآیندهای فروش با هم متفاوت هستند، بنابراین CRM باید به شما اجازه دهد ویژگی های مدیریت کاریز را متناسب با نیازهای خود تنظیم کنید.

– بصری باشد: باید معاملات و مخاطبین جدید را به راحتی در کاریز فروش جابجا کرد و آنها را با یک کشیدن و رها کردن حرکت داد.

 

مدیریت فعالیت ها:

کاریز شما بخش اصلی کار شماست و فعالیت های مرتبط با فروش چیزی است که در پس زمینه اجرا می شود. فعالیت های فروش هستند که باعث موفقیت یا شکست می شوند.

شما می توانید فعالیت های فروش را کنترل کنید.. اگرچه افزایش درآمد ممکن است هدف کلیدی شما باشد؛ اما تا حد زیادی از کنترل شما خارج است. شما فقط می توانید آنچه را که باید برای رسیدن به اهداف انجام دهید را  کنترل کنید.

این فعالیت ها عبارتند از تماس تلفنی، ایمیل پیگیری و جلسات برنامه ریزی شده. این همه چیزهایی است که فروشندگان شما روی آن کنترل دارند.

یک نرم افزار سی آر ام مناسب، باید ویژگی های زیر برای مدیریت فعالیت ها داشته باشد:

برنامه ریزی فعالیت: فعالیت ها را در یک معامله، تماس یا سطح سازمانی ایجاد کنید و سپس میتوانید این فعالیت ها را در تقویم یا لیست کاری خود مشاهده کنید.

فعالیت ها را محول کنید: مطمئن باشید که هر کدام از اعضای تیم همان فعالیت هایی که باید را انجام میدهند. میتوانید فعالیت های مهم تر و حساس تر را به کارمندی که تجربه و توانمندی بالاتری دارد؛ محول کنید.

سفارشی کردن انواع فعالیت: همانند معاملات، فعالیت های مناسب از هر سازمان به سازمان دیگر فرق میکند. اکثر پلت فرم های CRM خوب؛ فعالیت های مناسب برای انواع کسب و کار را به صورت پیشفرض دارند. اما به شما هم اجازه می دهد فعالیت های مورد نظر خودتان را اضافه کنید.

یادآورها: شما باید یک دید کلی از فعالیت های مربوطه داشته باشید. علاوه بر این، شما باید گزینه ای برای دریافت یادآوری ها یا اعلان ها داشته باشید تا به شما اطلاع دهند که فعالیت های حیاتی نیاز به تکمیل شدن دارند.

 

مدیریت مخاطبین:

هدف از سی آر ام این است که به شما در مدیریت روابط با مشتری کمک کند. بنابراین  بهترین سیستم عامل CRM همانی است که دید شما را در مورد مشتریانتان در حد امکان عمیق تر میکند.

این دیدگاه شامل جزئیاتی در مورد سازمان آنها، جزئیات تماس، ردیابی ایمیل (نرخ باز شدن ایمیل و غیره) و یک جدول زمانی ارتباطی است.

حتی بهتر است سیستم های CRM بزرگ اطلاعاتی از منابع دیگر، مانند LinkedIn و سایر شبکه های اجتماعی را هم ذخیره کنند. این غنی سازی داده ها می تواند در بهتر و عمیق تر شدن دیدگاه و درک شما بسیار مفید باشد. پس از آن می توانید از این اطلاعات برای شخصی سازی تعامل با مشتریانتان استفاده کنید. از این رو استفاده از یک نرم افزار CRM ابری نسبت به برخی نرم افزارهای تخصصی CRM مانند نرم افزار CRM مایکروسافت می تواند برای شما کاربردی تر باشد.

علاوه بر این، شما باید بتوانید فعالیت های فروش را برنامه ریزی کنید، مخاطبین را به اعضای خاصی محول کنید  و ایمیل ها را مستقیما از صفحه تماس ارسال کنید. اطمینان حاصل کنید سی آر امی را انتخاب کنید که درک شما از مشتریان را تا حد امکان افزایش می دهد.

 

گزارشات فروش:

سی آر ام مناسب باید نشانتان بدهد که با این اطلاعات ذخیره شده باید چه کنید. سی آر ام باید جواب سوالات شما را بدهد؛ سوالاتی مثل: چرا بعضی از کارمندان بهتر از بقیه نتیجه میگیرند؟ یا چقدر به اهداف تعیین شده تان نزدیک هستید؟

مدیران فروش باید بدانند در کدام مراحل کاریز مشتری های بیشتری از دست میروند؛ بیشترین دلیل نارضایتی و خرید نکردن مشتری ها چیست و کدام محصولات بیشترین محبوبیت و فروش را داشته باشند.

 

تاریخ دقیق:

2020-12-04 11:37:31

 

لینک مرجع:

http://www.salesdemy.ir/%d9%86%d8%b1%d9%85-%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%d8%b1-crm-%d9%85%d8%aa%d9%86%d8%a7%d8%b3%d8%a8-%d8%a8%d8%a7-%da%a9%d8%b3%d8%a8-%d9%88-%da%a9%d8%a7%d8%b1/

 

ویژگی های یک نرم افزار CRM متناسب با کسب و کار خود

کاریز فروش

 

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *