وقتی مدیریت زمان، به کمک مدیریت فروش می آید!
«راز هر کس که در زندگی موفقیتی کسب کرده؛ این است که او عادت به انجام کارهایی دارد که شکست خورده ها هرگز انجامش نمیدهند.»- آلبرت گری.
در این مقاله قرار نیست مطلب عجیب و غریبی گفته شود؛ بلکه بیشتر مطالب همان هایی هستند که خودتان هم می دانید. اما با خواندن این مقاله راحت تر از دانسته هایتان برای مدیریت فروش مجموعه خود استفاده می کنید.
سال ها تجربه فروش و تدریس فروشندگی، به من یاد داده که توسعه چند عادت خوب اساسی، بسیار موثرتر از «ترفندهای فروش» یا «روش اثبات شده برای تصمیم گیری» است. روی فعالیت های صحیح تمرکز کنید؛ با مشتری ها بیشتر وقت بگذارید و به شما قول میدهم که فروشتان چند برابر شود.
در اینجا درباره سه عادت صحبت کرده ایم که به شما کمک می کنند زمانتان را بهتر مدیریت کنید و در نتیجه فروش خود را افزایش دهید.
۱- اهداف مبتنی بر فعالیت تعیین کنید.
فروش در نتیجه مجموعه ای از اقدامات خاص، مثلا برقراری تماس سرد یا پیگیری و ارسال قیمت ایجاد میشود. متاسفانه انجام این اقدامات خیلی برای کارشناسان فروش خوشایند نیستند و معمولا احتیاج به رسیدگی فوری ندارند و مدام پشت گوش انداخته میشوند. در نتیجه اگر باید اقدامات آنی مثل قرار جلسه یا پاسخ به یک ایمیل اورژانسی را انجام دهید؛ از پروسه فروشتان عقب میفتید.
بهترین کاری که هر کارشناسی میتواند برای فروش بیشتر انجام دهد؛ تنظیم اهداف مرتبط با فعالیت هاست. اولین قدم؛ محاسبه تعداد جلسات یا تماس های تلفنی است که برای فروش احتیاج دارید. اگر در اول کار هستید؛ تخمینی درباره تعداد جلسات و تماس ها و پیگیری ها بزنید و بعدتر که اطلاعاتتان تکمیل شد؛ حدس هایتان را کامل کنید.
۲- در تقویمتان این زمان های مشخص شده برای اهدافی که بالا تعیین شده را علامت بزنید:
بعد از اینکه اقداماتی که در بالا اشاره شد را انجام دادید؛ حالا میدانید که در هر روز باید چه تعداد تماس تلفنی و یا جلسه ترتیب دهید. زمان تقریبی برای هر دیدار و تماس را در تقویمتان علامت بگذارید و در آن بازه زمانی هیچ فعالیت دیگری را برای انجام دادن مشخص نکنید.این زمان را در تقویم خود علامت بگذارید و آن را در معرض دید عمومی قرار دهید و مودبانه هر گونه درخواست جلسه در آن بازه زمانی را رد کنید.
۳- فقط روی یک مسئله تمرکز کنید.
بهترین ابزار مدیریت زمان، فشردن دکمه خروج از سیستم است. هنگام برقراری تماس تلفنی، تمام برنامه هایی را که در دست دارید، کنار بگذارید. شما نیازی به چک کردن مرتب ایمیل ندارید، این روش موثرتر از این است که روزی نیم ساعت (یا حتی دو بازه نیم ساعته) را به پاسخ دادن اختصاص دهید. نیازی به گفتن نیست که توییتر، فیس بوک و بقیه شبکه های اجتماعی به شما کمک نمی کند.
با تعیین اهداف مرتبط با فعالیت ها و تنظیمشان، سریع تر به آنها میرسید و حواس پرتیتان هم کمتر خواهد شد. بیشتر مردم از این روش ها استفاده نمیکنند؛ و فکر میکنند وقتشان را تلف میکنند. اما نتیجه دریافتی از این روش ها بسیار اثربخش تر از ادامه روند معمولی گذشته است. توصیه های موثر اغلب چیزی است که به نظر ساده می آید؛ و در واقع ساده هم هست اگر شما کمی برایش تلاش کنید.
تاریخ دقیق:
2020-12-04 11:12:13
لینک مرجع:
وقتی مدیریت زمان، به کمک مدیریت فروش می آید!
بازاریابی و فروش