سه اصل اساسی برای بقای استارتآپها در بازار
راهاندازی استارتآپ کار دشواری است و نگهداری از آن در بازار، دشوارتر! اما اگر استارتآپی سه اصل اساسی بیانشده در این مطلب را رعایت کند، بهراحتی از بازار حذف نمیشود.
استارتآپها با گذشتن از سختیهای فراوان و رسیدن به بازار، کار اصلی خود را آغاز میکنند؛ این کار جنگیدن برای ماندن در بازار و پیشرفت کردن است. اگر استارتآپی بدون برنامهای دقیق و هدفمند وارد بازار شود بیشک شکست میخورد و از بین میرود.
با بررسی دلایل مختلف از بین رفتن استارتآپها، دریافتیم که یک مثلث فرضی برای بقا در بازار وجود دارد. سه ضلع این مثلث عبارتاند از: تحلیل نتایج، تمرکز بر فرهنگ و بررسی بازخوردها؛ اگر استارتآپی این سه اصل اساسی بقا در بازار را رعایت کند به راحتی از بازار حذف نمیشود.
در ادامه، به بررسی این سه اصل میپردازیم:
تحلیل نتایج
استارتآپها، شرکتهای نوپای انعطافپذیری هستند که می توانند بسته به شرایط تصمیمات گوناگونی بگیرند. این ویژگی استارتآپها به آنها قدرت بسیار بالایی میدهد. استارتآپها با تحلیل دقیق و موبهموی شرایط میتوانند به سرعت خود را با تغییرات موجود در بازار وفق دهند. فقط باید این هوش را داشته باشند که دائم شرایط را مورد بررسی قرار دهند و از تحلیل شرایط غافل نشوند.
تمرکز بر فرهنگ سازمانی
استارتآپها با تمرکز بر فرهنگ سازمانی میتوانند به شرکتهای کوچک شکستناپذیری تبدیل شوند که هر کاری را برای بقا انجام میدهند. اگر فرهنگ سازمانی حاکم در یک استارتآپ غنی و بدون غلط تدوین شده باشد، نیروهای آن بدون دریافت چندین ماه حقوق هم به کار خود ادامه میدهند.
همین فرهنگ است که یک تیم خوب را میسازد و همچین تیمی در بازار به راحتی شکست نمیخورد.
بررسی بازخوردها
استارتآپها میتوانند با دریافت بازخوردها و بررسی آنها و اعمال شرایط جدید در کار خود، نسبت به رقبا قویتر عمل کنند.
این پتانسیلی است که کسبوکارهای سنتی چندان ندارند و این موضوع، فرصت خوبی برای استارتآپها جهت رقابت با آنها و گرفتن حجمی از بازار فراهم میکند. دریافت بازخورد، تعهد شما نسبت به مشتری را نیز نشان میدهد و شرایط خوبی را برایتان رقم میزند.
تاریخ دقیق:
2020-10-19 18:21:29
لینک مرجع:
سه اصل اساسی برای بقای استارتآپها در بازار