روش های ایجاد تعادل میان کار و زندگی شخصی

روش های ایجاد تعادل میان کار و زندگی شخصی

آخرین باری که به تعطیلات رفتید کی بود؟ آیا کاملا از دغدغه های کاری رها بودید؟ هیچ تماس، هیچ ایمیل و هیچ موقعیت اضطراری از طرف شرکت برای شما مزاحمت ایجاد نکرد؟ بسیاری از صاحبان کسب و کار داشتن تفریح و رفتن به تعطیلات را برای خود غیر ممکن می دانند زیرا کسب و کار آنها برای عملکردی بدون حضور آنها، راه اندازی نشده است. اگر شما هم شبیه این افراد هستید، یعنی رها کردن کار برای شما امکان پذیر نیست که نباید اینطور باشد. زمانی که نسبت به اهداف کار و زندگی تان دقت داشته باشید و برای بررسی آنها وقت صرف کنید، میتوانید زندگی تان را بازپس بگیرید.

شما مجبور نیستید دائما به اتفاقاتی که در شغل تان رخ میدهد، واکنش نشان دهید و میتوانید آنطور که دوست دارید زندگی کنید. داشتن اهداف مشخص اولین گام برای داشتن زندگی و کسب و کار مدنظر شما است، اما آنچه باعث رسیدن شما به این نوع زندگی و کسب وکار میشود، تلاش برای رسیدن به آن است. من در این مقاله سه تمرین به شما معرفی میکنم که به شما کمک میکند به زندگی مورد علاقه تان نزدیکتر شوید.

بین کار و زندگی ، زندگی شخصی تان را در الویت نخست قرار دهید.

این راحت است که شما احساس کنید شغلتان مهمترین رویدادی است که در زندگی شما در حال رخ دادن می باشد : چرا که پول درون جیب های شما و غذای روی میزتان حاصل از درآمد این شغل است. اما اگر شما شغلتان را به عنوان اولین و تنها الویت زندگی تان قرار دهید، پس از مدتی آشفتگی ها و بهم ریختگی هایی در زندگی شما به وجود می آید و شغل شما دوام نخواهد یافت. شما باید رویدادها و اهدافتان را الویت بندی کنید و زندگی شخصی تان باید الویت اول شما باشد ، چرا که شما کار می کنید تا زندگی خوبی داشته باشید و نه چیز دیگری! به همین دلیل  باید متعهد شوید که زندگی تان را در الویت اول و اهداف کاری تان را پس از آن قرار دهید و اهداف کاری تان را زمینه رسیدن به اهداف زندگی تان قرار دهید.

من یک مشتری داشتم که در طول سال ، همه هفته ها و از هر هفته 6روز و در هر روز 14ساعت کار میکرد و این باعث آسیب های جدی و شدیدی به او شده بود. او میخواست بیشتر خانواده اش را ببیند، زمان بیشتری را صرف بازی با فرزندانش کند و ….  . پس از اینکه ما باهم در رابطه با قرار دادن زندگی اش به عنوان الویت اول، صحبت کردیم، او فهمید که میتواند حداقل دو شب در هفته شام را همراه با خانواده و در منزل صرف کند.

شاید این اتفاق کوچکی باشد اما تغییر بزرگی در عملکرد او به وجود آورد. او قول داد در شب های خاصی که خودش تعیین کرده بود،کار را سر ساعت معینی رها کند و بقیه روز را همراه خانواده اش باشد. این کار تفاوت بسیار بزرگی در زندگی اش ایجاد کرد، و در واقع صبح بعد که سرکار حاضر میشد، احساس میکرد انرژی بیشتری دارد.

شما هم مانند این مراجعه کننده من می توانید به نتایج مشابهی دست یابید اگر الویت ها و نحوه ی گذراندن وقت تان را دوباره مورد بررسی قرار دهید ولیستی از کارها و اهداف شخصی و شغلی که اهمیت زیادی برای شما دارند بنویسید، سپس آنها را زمان بندی کنید و مطمئن شوید این زمان بندی با الویت های شما هم خوانی دارد. اگر گذراندن وقت با خانواده برای شما اهمیت دارد، پس مطمئن شوید زمان کافی برای انجام این کار به آن اختصاص داده اید. برای رفتن به تعطیلات، رفتن به مدرسه فرزندانتان، رفتن به بیرون برای صرف نهار با همسرتان و … زمان بندی داشته باشید. پس از اینکه برگردید شغل تان هنوز سرجای خودش هست و شما هم متوجه می شوید که چرا به سختی کار میکنید،  بخاطر خود و خانواده تان و داشتن یک زندگی خوب !

زمانی که با خانواده تان وقت می گذرانید یا کارهای مورد علاقه تان را انجام می دهید، تا آنجا که میتوانید کار را رها کنید و به مشغله های کاری تان فکر نکنید-اگر شما در حال صرف شام با خانواده تان هستید، تلفن همراه ،تبلت و رایانه خود را در اتاقی دیگر بگذارید و این زمان را صرف پاسخ دادن به ایمیل ها یا اندیشیدن درباره ی کارهایتان نکنید، از این زمان لذت ببرید و به خودتان انرژی بیشتری بدهید. به دنبال انجام کارهایی باشید تا پیش از صبحانه و بعد از شام هم به سراغ ایمیل هایتان نروید و این زمان را صرف کار با وسایل الکترونیکی تان نکنید. این کارها نیاز به برنامه ریزی و زمان بندی دارد اما نتایج کاملا مشخصی دارد و به شما احساس حرکت در مسیری درست را میدهد.

در کار و زندگی اهدافتان را دنبال کنید.

آیا شما لیست علاقه مندی که شامل کارهای مورد علاقه تان است و می خواهید روزی آنها را انجام دهید، دارید؟ اگر دارید احتمالا این لیست شامل رویاهای شما است اما نمی دانید که چه زمانی به آنها دست خواهید یافت چرا که نمی دانید چه زمانی می توانید برای دستیابی به آنها تلاش کنید. دانستن اهداف و رویای ساختن خاطرات، خوب است اما رها کردن آنها به حال خودشان خوب نیست. احتمالا شما نمی خواهید یکی دیگر از نفراتی باشید که وقتی به آخر زندگیشان میرسند، از تمام کارهایی که هیچ وقت فرصت انجام انها را پیدا نکرده اند پشیمان هستند. اگر شما منتظر این هستید که روزی به اهدافتان برسید، پس باید همیشه انتظار بکشید ، خب چرا الان برای رسیدن به این اهداف تلاش نکنید؟

اگر می خواهید خانواده تان را به یکی از سافاری های آفریقایی ببرید، می توانید از همین حالا برای تحقق این هدف تلاش کنید. به لیست علاقه مندی خود نگاه کنید و روش هایی برای تحقق اهدافتان ایجاد کنید، احتمالا روش هایی برای رسیدن و نزدیکتر شدن به اهدافتان وجود دارد که می توانید از حالا این روش ها و اقدامات را انجام دهید. اگر برای رسیدن به این اهداف تلاش نکنید، نمی توانید آنطور که می خواهید زندگی کنید. سعی کنید به برخی از اهداف لیست خود برسید و سپس اهداف جدیدی برای خود تعریف کنید. نکته اصلی این است که منتظر رسیدن زمان خاصی برای تلاش به منظور رسیدن به این اهداف نباشید، و اجازه ندهید رویاهایتان برای مدت های طولانی فقط برای شما رویا باشند.

از وقت تان به خوبی استفاده کنید و خاطرات خوبی با خانواده و دوستان خود بسازید. منتظر رسیدن روزهای خاصی نباشید. اهداف زندگی تان را رها نکنید و منتظر این نباشید که این اهداف در زمان نامعلومی از آینده تحقق پیدا کنند. چیزهای کوچک مثل آداب و رسوم های خانوادگی ، سرگرمی های مورد علاقه تان و وعده های غذایی خاص میتواند خاطراتی را برای شما به وجود آورد که تا آخر زندگی تان از به یاد آوردن آنها لذت ببرید. متاسفانه هیچ کدام از ما نمیدانیم تا چه مدتی زنده هستیم، پس بهتر است از وقت خود بخوبی استفاده کنیم و از زندگی مان لذت ببریم.

از همین حالا شروع به تلاش کنید.

مهمترین نکته ای که می خواهم به شما بگویم این است که از همین حالا شروع به تلاش کنید. شما باید وقت آزادی برای خود ایجاد کنید و تصمیم بگیرید عملکردی متفاوت داشته باشید. شما باید بهترین عملکرد را داشته باشید و تا آنجا که توانایی دارید تلاش کنید، از همین حالا شروع کنید ادامه ی زندگی تان هم خود با شما سازگار میشود. از ترس و بی تحرکی در مسیر حرکت خود به سمت اهدافتان دوری کنید. زندگی و کارتان را آنطور که دوست دارید کنترل کنید و وقت خود را آنطور که دوست دارید ، بگذرانید.

سلامت جسمی و روحی شما مهمترین عامل موفقیت و رسیدن به اهدافتان است. کارهای روزانه ای که مطابق با توانایی های جسمی و روحی شما است را بیابید و این فعالیت ها را انجام دهید. این کار یعنی توجه و اهمیت به سلامت روحی و جسمی تان و انجام فعالیت هایی مطابق با آن یکی از مهمترین و غیر قابل انکارترین الویت های شما است. اگر شما تلاش می کنید بهترین عملکرد و بیشترین آرامش را داشته باشید، باید سلامت کافی برای رسیدن به این عملکرد و آرامش را نیز داشته باشید. این کارها و این تغییرات توانایی بیشتری برای حل مشکلات زندگی و کاری به شما میدهد.

شما نباید منتظر هیچ زمان و اتفاق خاصی باشید تا آنطور که دوست دارید زندگی کنید. حتی شروع به کارهای کوچک یعنی شما برای تبدیل شدن به فرد مدنظرتان شروع به تلاش کرده اید . شما نباید منتظر روزهای نامعلومی برای داشتن یک زندگی بهتر باشید، بلکه می توانید از همین حالا کارهایی انجام دهید تا به اهدافتان نزدیکتر شوید.

این سه تمرین به شما کمک می کند به زندگی ایده آل خود برسید. صاحب یک کسب و کار بودن به معنی این نیست که تنها شغل شما باید برای تان اهمیت داشته باشد، بلکه شغل شما باید زمینه رسیدن شما به زندگی مدنظرتان باشد. کسب و کار شما باید به شما در رسیدن به زندگی مدنظرتان کمک کند، اما برای این منظور شما باید عملکرد مناسبی داشته باشید. زندگی تان را در الویت اول قرار دهید، خاطرات خوب بسازید و آنطور که دوست دارید زندگی کنید.

آیا به دنبال ایجاد تعادل بین کار و زندگی تان هستید؟ می توانید از برنامه های آموزشی ما کمک بگیرید.

تاریخ دقیق:

2020-10-17 23:26:38

لینک مرجع:

https://iranbusinesscoach.com/balance-between-work-and-life/

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *