رصد فضای مجازی قوانین بازی را تغییر داد – توانمندسازی کسب و کار

رصد فضای مجازی قوانین بازی را تغییر داد – توانمندسازی کسب و کار

 

گفته می شود زیبایی در چشم بیننده است و از آنجا که مشتری پادشاه است، چشم همگان باید بر روی او باشند. بنابراین، ما تصمیم گرفتیم به رصد فضای مجازی از دیدگاه مصرف کننده نگاه کنیم. می دانیم که توانایی رصد فضای مجازی زندگی آنها را در راستای مثبت متحول کرده است. حال بیاید نگاهی از دیدگاه متخصصان بازاریابی و روابط عمومی به رصد فضای مجازی بیاندازیم و ببینیم که این ابزارها چگونه ما را در زندگی روزمره و در محل کار توانمند ساخته است.

بیایید به موضوع
نزدیک و نزدیک تر شویم

ابزارهای رصد فضای مجازی مانند کاوان به ما اجازه می دهند که پست های مخاطبان را تجزیه و تحلیل کنیم و علاقه‌مندی های آنها را به صورت شخصی و حرفه ای کشف کنیم. سپس می توانیم پروفایل ها و توانایی های خود را با ترکیب اینسایت ها در استراتژی محتوا، بهبود دهیم. این موضوع نه تنها به چرخش های شخصی سازی شده برای بهبود تلاش های بازاریابی می افزاید، بلکه می تواند برای بهبود سئو نیز مفید باشد – اما در مورد این موضوع بعدا!

شنود فعالانه رسانه‌ای باعث کشف اینفلوئنسرهای صنایع می شود، که اولین گام برای حمایت از برند خوب است. یک جستجوی ساده‌ی برند، صنعت یا رقیب می تواند ما را در مسیر درست کسانی قرار دهد که به توجه ما نیاز دارند، به ویژه طرفداران فعلی و بالقوه برند. گرچه مهم است با کسانی که حرف های ما را می زنند ارتباط داشته باشیم، باید با کسانی که کمتر هیجانی هستند، تعامل داشته باشیم. به یاد داشته باشید که همه دوست ندارند از یک برند با نام خود (یا در این مورد، صفحه خود) انتقاد کنند. رصد فضای مجازی به ما کمک می کند که نظرات نامطلوب درمورد برند را شناسایی کنیم و از خودمان دفاع کنیم قبل از اینکه به یک بحران تبدیل شود.

الگو شدن در فضای
مجازی

شبکه های اجتماعی می توانند به شکل گیری و ارتباطات شخصیت برند کمک کنند، و در نهایت به این شرکت چهره‌ای بشری بخشند. به کمک ابزارهای رصد فضای مجازی، قادر به یافتن و مرتبط ساختن مکالمات مربوطه به روش خاص خود خواهید بود. به عنوان مثال، چای یورکشایر، به عنوان برند بومی انگلیسی شناخته شده ، پس از اینکه آنها شنود موثری در فضای مجازی داشتند و خود را به مکالمات پیرامون سوپرمارکت های غول پیکر علاقه مند ساختند و به توییت های آنها پاسخ دادند، تبدیل به جوکر شدند. شوخی های برندها می تواند به تولید پاسخ های عاطفی در میان مخاطبان کمک کند، به این ترتیب مخاطبان با برند در سطح بسیار شخصی و انسانی آشنا می شوند.

به روز باشید

به عنوان متخصصان روابط عمومی و بازاریابی، ما موظف هستیم که در لوپ اتفاقات اخیر همیشگی حضور داشته باشیم، این امر می تواند به دلیل آمدن و محو شدن سریع اتفاقات دشوار باشد. رصد فضای مجازی باعث می شود که همیشه به روز باشیم. به عنوان مثال، می توانیم به بازارهای جوامع و جغرافیای دست نخورده بپردازیم. یا ممکن است شکاف های بازار را (مثلا یک محصول جدید) با استفاده از شنود رسانه‌ای شناسایی کرده و متوجه کشمکش های مخاطبان خود شویم و راه حلی را ارائه دهیم. مشاهده روندها مهم است چرا که اولین حرکت کنندگان بزرگترین مزایای را به دست می آورند.

مدیریت و اجتناب از بحران ها

ماهیت ریئل تایم بودن فضای مجازی به این معنی است که نظرات منفی مانند آتشفشانی
بی رحم می توانند گسترش پیدا کنند و باعث افت برند شوند. موارد عمل ما در زمان
بحران باید بلافاصله متوجه شبکه‌های اجتماعی شود. احتمال دارد کامنت ها چرخیده
باشد – یا درحال انفجار باشد.

با تجزیه و تحلیل کانال هایی که مکالمات انجام می پذیرد، می توانیم تصمیمات آگاهانه بگیریم نسبت به اینکه چه پلتفرمی را باید رصد کنیم و چه جاهایی تمرکز کنیم. علاوه بر این، معیارهایی مانند “حجم مکالمه” می تواند نشان دهنده زمان انفجار بحران باشد. سپس می توانیم عمیق تر وارد تحلیل ها بشویم و کشف کنیم که آیا این یک نشریه خاصی است که ماجرا را پوشش می دهد یا اینفلوئنسری که پیرامون موضوع داغی توییت کرده است. این بحران تا کدام نقطه جهان گستردگی پیدا کرده است؟ به کمک تحلیل احساسات، حجم مکالمه نیز می تواند ما را از زمان تقلیل بحران مطلع سازد و تصویر برند را بهبود بخشد.

برای درخواست دموی کاوان اینجا کلیک کنید.

منبع:
https://www.meltwater.com/me/blog/social-listening-changed-rules-game-business-empowerment/

 

تاریخ دقیق:

2020-12-03 20:24:36

 

لینک مرجع:

http://ikavan.com/%d8%b1%d8%b5%d8%af-%d9%81%d8%b6%d8%a7%db%8c-%d9%85%d8%ac%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d9%82%d9%88%d8%a7%d9%86%db%8c%d9%86-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%b1%d8%a7-%d8%aa%d8%ba%db%8c%db%8c%d8%b1-%d8%af%d8%a7%d8%af/

 


 

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *