بازاریابی و تبلیغات، اسرار فروشندگی موفق
در شیوه زندگی مدرن، آموزش بازاریابی و فروش، مهارت تبلیغات و جذب مشتری، بسیار متداول شده و خواهان زیادی پیدا کرده است.
با گسترش مشاغل آزاد، شخصی و خصوصی، در جهان امروز، و با وجود رقابت های بسیار در حوزه کسب و کار، فروش و مارکتینگ، بسیار مهم است که صاحبین کار و مشاغل، آنچه تولید یا ارائه می کنند را در بازار، طوری تبلیغ و عرضه نمایند، که برای مشتری ها و جامعه هدفشان، چشم گیر باشد.
خریدار و فروشنده، دو قطب اصلی بازار هستند.
بدون داشتن مهارت های فروش، نمی توان در عرصه فروشندگی، چندان دوام آورد.
هر کاری ملزومات و تخصص های خود را می طلبد. بازار و بیزنس ( تجارت ) نیز، به اثباب و تخصص های مهارتی خاص خود، نیاز دارد؛ یکی از مهم ترین فوت و فن های موفقیت در کسب و کار، بازاریابی و تبلیغات است. به خصوص که امروزه شیوه بازاریابی و تبلیغات دیجیتال، کار را پیچیده تر از قبل کرده است.
بازاریابی و تبلیغات چه هستند؟
بازاریابی، یعنی تشخیص، تعیین و یافتن جامعه هدف مناسب که توان و میل خرید محصول / خدمات تولید شده توسط صاحبین کسب و کار، را داشته باشند.
تبلیغات، یعنی شیوه ارائه و معرفی به شکلی فراگیر، که در یاد ها حک شود، توجهات را جلب کرده، کنجکاوی و انگیزه مخاطب را برای تحقیقات بیشتر و یا خرید محصول مد نظر، برانگیزد.
بازاریابی، مرحله یافتن زمین زراعی مناسب برای کشت محصولی مخصوص؛ و تبلیغات، مرحله کاشت بذرها می باشد.
مانند هر مهارتی، که به آموزش نیاز دارد، آموزش بازاریابی و تبلیغات نیز، نیاز فروشندگان و تولید کنندگان را به یادگیری اصول بازاریابی و فروش، تامین می کنند.
اهمیت آموزش بازاریابی چیست؟
امروزه، به موازات افزایش تعداد کسب و کارهای متنوع، و نیاز برای یادگیری فنون فروش و بازاریابی، زمینه های آموزشی در این امور نیز، توسعه چشمگیری یافته اند.
از آموزش بازایابی، تا فنون فروش، از کتاب های آموزش تبلیغات تا رشته های دانشگاهی مارکتینگ، از آموزش های انگیزشی و موفقیت در کسب و کار تا مهارت های زبان بدن، تماما محصول رشد شیوه زندگی بیزنسی در جهان کنونی است.
شاید برخی ذاتا، دارای استعداد بازاریابی و فروشندگی باشند، اما مانند هر استعدادی، این مهارت نیز، نیاز به جهت دهی، هدایت و شکوفایی دارد.
از طرفی افرادی که توانایی درونی و بالقوه مهارت های فروش و بازار را ندارند، اما در حال راه اندازی کسب و کار خود هستند، نیاز به آموزش اصول لازم و کافی دارند؛ تا آنچه سرمایه کرده اند را به سود بدل نمایند.
بدون فراگیری اصول تجارت، نمی توان پا به عرصه پر از رقابت و پیچیدگی بازار گذاشت.
لازم به ذکر است که بازاریابی و تبلیغات، به عنوان دو رکن اصلی موفقیت در کسب و کار، قرابت زیادی با اصول انگیزشی و مثبت نگری و البته شناخت ساختار های ذهنی مخاطب دارد؛ زیرا قرار است بر تفکر و نگرش او تاثیر بگذارد و این تاثیر باید مثبت و جاذب باشد.
تبلیغات، ایجاد انگیزه خرید در بازار هدف است، پس فراگیری مهارت های انگیزشی در این امور نقش مثبتی دارد.
آموزش بازاریابی و تبلیغات، هم در موسسات آموزشی – انگیزشی و هم در دانشکده های اقتصاد مختلف، به صورت آکادمیک توسط اساتید حوزه های گوناگون فنون تاثیر گذاری از جمله، انگیزشی، سخنوری، فن بیان، زبان بدن، مارکتینگ و غیره، ارائه می شود.
همچنین، کتاب های مربوط به کسب و کار و آموزش بازاریابی و مدیریت اقتصادی بسیار متنوعی، در باب این مقوله ها در سراسر جهان، پراکنده و متداولند.
از جمله پر مخاطب ترین موضوعات مطالعاتی، همین کتاب های آموزش تبلیغات و آموزش بازاریابی هستند؛ آن دسته از مردمی که به دنبال فرصتی جهت افزایش سرمایه اولیه خود، حتی به وسیله یک کسب و کار خانگی کوچک، هستند، به سراغ مطالعه این قبیل کتب و مطالب، می روند.
مسلم است که فراگیری از طریق کتاب و مطالعه، کم هزینه تر و کم دردسر تر از شرکت در کلاس های آموزشی است.
موضوع اصلی که باید در نظر گرفته شود، این است که فنون بازاریابی و فروش، از پیش از تولید محصول باید فراگفته شود؛ زیرا که انتخاب نوع محصول و خدمات تولیدی و قابل عرضه، بستگی به شناخت و ارزیابی بازار هدف دارد.
بازار هدف، یعنی شناخت نیاز و خواسته مشتریان. بر این مبنا، پس از تعیین جامعه هدف و انتخاب آنچه باید تولید شود، شیوه تبلیغات و نشر محصول، در انظار عمومی، به خصوص با تمرکز بر ویژگی های فکری و روانی جامعه هدف اصلی، تعیین و مدون می گردد.
در صورتیکه به فکر راه اندازی کسب و کار خود هستید، یا اگر به مطالعه کتب آموزش بازاریابی و کتاب های آموزشی تبلیغات و فروش علاقه مندید، اما با کمبود وقت یا عدم آشنایی کافی با منابع مناسب مواجه هستید، می توانید این کتب را به صورت پی. دی. اف و یا صوتی از روی سایت های معرفی و فروش کتاب، مانند سایت کتابچین، بررسی و تهیه نمایید.
تاریخ دقیق:
2020-11-04 07:26:26
لینک مرجع:
بازاریابی و تبلیغات، اسرار فروشندگی موفق
آموزش بازاریابی