اصطلاحات رویدادها و جلسات

اصطلاحات رویدادها و جلسات

 

ارائه pitch
رخدادی است که معمولا در بخشی از آن، ایده پردازان، ایده خود را در جمع مطرح کرده و به داوری میگذارند. منظور از PITCH ارائه ایده یک استارتاپ در مقابل جمعیت است.

 

ارائه در آسانسور elevator pitch
فرض کنید زمانی که برای ارائه یک ایده در ارتباط با یک محصول، خدمت و یا پروژه به یک سرمایه گذار در اختیار دارید، کمتر از ۲ دقیقه ای باشد که با او در آسانسور هستید. این اصطلاح زمانی به کار میرود که فرصت ارائه کمتر از ۲ دقیقه باشد.

ارائه استارتاپی pitch deck
ارائه مختصری که معمولا با استفاده از نرم افزارهایی همچون پاور پوینت، KEYNOTE و PREZI انجام میشود. این ارائه شامل ۱۰ تا ۲۰ اسلاید برای معرفی نمای کلی طرح کسب و کار میباشد.
اسلایدهای این رویداد باید شامل موارد زیر باشند:
• معرفی (شما چه کسی هستید و به چه علت این جا هستید؟)
• تیم (اعضای تیم شما چه افرادی هستند. به همراه توضیح مختصری در مورد نقش آنها.)
• مشکل یا مسئله (در حال حل کردن چه مشکلی هستید؟)
• راه حل (برنامه هایی که برای حل مشکل در نظر گرفته اید را شرح دهید.)
• مزیت (چه موضوعی راه حل شما را از دیگران متفاوت میکند؟)
• محصول (محصول یا خدمت شما چگونه عمل میکند؟)
• کشش (داشتن مجموعه قابل اندازه گیری از مشتیان که برای سنجیدن یک قابلیت عمل میکنند.)
• بازار (اطلاع داشتن از اندازه بازار هدف)
• رقابت (راه حل های جایگزین مشکل شما چه مواردی است؟ رقبای شما چه استارتاپ ا یا کسب و کارهایی هستند؟)
• مدل کسب و کار (مدل درآمدی)
• سرمایه گذاری (چه مقدار پول نیاز دارید؟ آن را خرج چه فعالیت هایی خواهید کرد؟)
• شماره تماس (اطلاعات تماس خود را جهت دسترسی افراد، در اسلاید آخر قرار دهید)

روز ارائه demo day
زمانی است که در آن به تیم هایی که دوره شتابدهی و مراکز رشد را به پایان میرسانند، فرصتی داده میشود تا ایده های کسب و کاری خود را به سرمایه گذارها ارائه دهند.

پایان هفته استارتاپی startup weekend
رویدادی آموزشی_تجربی است که در آخر هفته و به مدت ۵۴ ساعت برگزار میگردد. در این رویداد افراد متفاوت از جمله، طراحان، توسعه دهندگان، بازاریابان، تسهیل گران، ربیان، علاقه مندان به استارتاپ ها و غیره حضور دارند. هدف از برگزاری این رویداد، ایجاد فضایی برای به اشتراک گذاری ایده ها، تشکیل تیم و راه اندازی استارتاپ ها میباشد. این رویداد در راستای ارتقاء سطح کارآفرینی منطقه ای برای تقویت جامعه استارتاپ منطقه ای و جهانی میباشد.

تد(فن آوری، سرگرمی، طراحی) TED (technology entertainment design)
مجموعه ای از همایش های جهانی میباشد، که توسط بنیاد SAPLING که یک سازمانی خصوصی و غیر انتفاعی است، با شعار ایده ها ارزش گسترش دارند برگزار میشود در ابتدا تمرکز اولین تد روی تکنولوژی و طراحی با محوریت سیلیکون ولی بود، اما از آن به بعد تمرکز آن وسیعتر شده است و سخنرانی های زیادی را از موضوعات علمی فرهنگی و دانشگاهی شامل میشود.

رویداد تداکس TEDx event
مجموعه ای از برنامه ها و رویدادهایی هستند که به صورت بومی و محلی و مستقل از کنفرانس تداکس سازماندهی و اجرا میشوند، تا علاوه بر دنبال کردن اهداف تد برای به اشتراک گذاشتن ایده های با ارزش تجربه حضور در رویدادهای اصلی تد را برای شرکت کنندگان ایجاد نماید. در یک رویداد تداکس سخنرانی های زنده زمینه ساز مباحث و گفت و گوهای عمیق تر و موثرتری میان شرکت کنندگان در گروه های کوچکتر میشود. همچنین کنفرانس های تد به عنوان الگوی اصلی برای برگزاری رویدادهای تداکس مورد استفاده قرار میگیرند.

رویداد فین استارزFin stars event
رویداد فین استارز مختص استارتاپ هایی است که در حوزه تکنولوژی مالی فعالیت میکنند. این رویداد در کشور ایران، منطقه خاورمیانه و آفریقا برگزار میگردد. همچنین در این رویداد صاحبان استارتاپ های حوزه تکنولوژی مالی شتابدهنده ها سرمایه گذاران فرشته و سرمایه گذاران جسورانه راهی برای شبکه سازی ایجاد گفت و گو معرفی ایده ها و ایجائ فرصت ها در یک محیط تعاملی پیدا میکنند این رویداد ترکیبی از فضای نمایشگاهی، میزگردهای تخصصی مشاوره، کارگاه های آموزشی و جلسات B2B میباشد. همچنین این رویداد فرصتی مناسب است تا افراد با ایجاد شبکه بتوانند به بررسی و شناسایی چالش ها و بازارهای نوظهور جهانی از طریق تعاملات سازنده و هدفمند بپردازند.

کمپ اعتبارسنجی استارتاپ startup validation camp
یک رویداد دو روزه است که در آن به دانش آموزان کمک میشود تا ایده های کسب و کاری خود را اعتبار سنجی کنند.

استارتاپ سه روزه  ۳day startup
این رویداد به شما کمک میکند تا بتوانید کسب و کار خود را در یک تعطیلات آخر هفته شروع کنید این رویداد میتواند نقطه شروعی برای هرکارآفرین مشتاق باشد همچنین در طول مدت رویداد میتوانید هم تیمی های خود را پیدا کنید و از بنیانگذاران باتجربه بازخورد بگیرید.
ماشین استارتاپ ناب (LSM) Lean startup Machine
یک رویداد سه روزه است که در آن به افراد کمک میشود که تیم های خود را سازماندهی کنند هرفرد روی یک ایده جدید کار میکند و حداقل نمونه محصول قابل عرضه را میسازد و آن را به وسیله مشتریان واقعی اعتبار سنجی میکند. در این رویداد افرادی که بهترین ایده ها را دارند برنده مسابقه نیستند بلکه تیم هایی که بیشترین بینش در چرخش را انجام داده اند برنده مسابقه میباشند.

 

کمپ اعتبارسنجی ایدهidea validation camp
تمرکز این کمپ و رویداد بر روی ارزیابی ایده های مرتبط با محصول یا خدمات خواهد بود و ارزیابی آنها قبل از هرگونه سرمایه گذاری بر روی زمان، انرژی و سرمایه است.

 

تاریخ دقیق:

2020-10-19 18:16:35

 

لینک مرجع:

http://c1station.ir/%d8%a7%d8%b5%d8%b7%d9%84%d8%a7%d8%ad%d8%a7%d8%aa-%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%af%d8%a7%d8%af%d9%87%d8%a7-%d9%88-%d8%ac%d9%84%d8%b3%d8%a7%d8%aa/

 

اصطلاحات رویدادها و جلسات

استارتاپ

 

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *