استراتژی تحول دیجیتال کسب و کارتان را بروز میکند

استراتژی تحول دیجیتال کسب و کارتان را بروز میکند

 

داشتنِ یک استراتژی تحول دیجیتال دیگر صرفاً یک انتخاب موجود برای کسب‌ و‌ کار به شمار نمی‌رود؛ بلکه یک ضرورت است. بیشتر استارت‌آپ‌ها نیازی به در نظر گرفتن تحول دیجیتال ندارند. چون این موضوع به صورت بدیهی در دی‌ان‌ای آن‌ها وجود دارد. استارت‌آپ‌ها اغلب از همان ابتدا بر روی کاربری بر گوشی‌های همراه و ساخت تجربهٔ دیجیتال برای مشتری متمرکز هستند؛ در حالی که احتمالاً خیلی از شرکت‌های قدیمی‌تر و شاید حتی موفق برای ادامهٔ راه نیاز دارند تا به تحول دیجیتال به عنوان پدیده‌ای جدید نگاه کنند. اما سوال اینجاست: استراتژی تحول دیجیتال در کمپانی شما به چه معناست؟  (برای خواندن استراتژی های بیشتر در خصوص کسب و کار، به مقاله انواع استراتژی موثر برای کسب و کار شما سری بزنید.)

اجازه دهید اینچنین بگوییم: اگر قرار باشد ایده ها و مفاهیم انتزاعی ذهنتان را به مرحله عملی و اجرا دربیاورید، از چه استراتژیهای استفاده میکنید؟ چکار میکنید که تعداد مشتریان شما روز به روز بیشتر از قبل شوند؟

ما در این مطلب،  استراتژی تحول دیجیتال را به اجزای مختلفی تقسیم بندی کرده ایم و قصد داریم رویکردهای موثری را برای بهرت نتیجه گرفتن و بهینه سازی عملکردهای اعضای تیم کمپانی شما ارائه دهیم.

اساساً، استراتژی تحول دیجیتال به معنای تغییر در نحوه کار گروهی اعضای تیم با یکدیگر است نه اینکه به آن ها یاد دهیم چگونه کاری را انجام دهند.

کسب و کار دیجیتالی به چه معناست؟

راه اندازی هر کسب و کاری در هر زمینه ای نیازمند داشتن برنامه و یا نقشه ای جامع و ژرف بینانه است به گونه ای که بتواند از صفر تا صد کسب و کار شما را در بر گیرد. تمامی جنبه ها، مخاطرات احتمالی، گام های لازم، پتانسیل های شما و کسب و کارتان و … باید در این برنامه جامع و کامل گنجانده شده باشد. اهمیت این موضوع سبب شده است که امروزه این مسئله به عنوان یک علم مورد توجه تمام کسب و کارهای اقتصادی در سراسر جهان قرار بگیرد و به صورت بسیار جدی و آکادمیک در دانشگاه ها و دانش سراهای معتبر و بزرگ جهان تدریس و یا مورد بررسی قرار گرفته باشد.

استراتژی تحول دیجتال در هر کمپانی با یکدیگر تفاوت دارد. با این وجود، ویژگی های مشترکی در همه کسب و کارهای دیجیتالی وجود دارند:

  • همکاری: همه اعضای تیم در هر کمپانی به سوی هدف واحدی، با هم در تعامل هستند. به این معنی که افراد یک سازمان در همه سطوح و با عملکردهای مختلفی با یکدیگر همکاری می کنند تا به هدف مشخصی دست بیابند.
  • فرهنگی: یعنی تغییر و تحول از یک سبک سنتی به سمت سبکی مدرن و با ساختاری متفاوتت تر که بتوان فرهنگ ایده پردازی و بیان عقاید هر یک از کارمندان را ترویج داد.
  • خدمات کلود محور: خدمات کلود محور، برابر با خدمات مقرون به صرفه و سریع هستند و سازمان ها را مجاز می کنند که نیروهایی را استخدام کنند که نیازهایشان را برآورده کرده و هزینه های زیر ساخت را کاهش دهند
  • تحرک: مشتریان انتظار دارند که خدمات خود را به صورت راحت و با آسودگی از کسب و کارها دریافت نمایند بدین معنی که همه خدمات را از موبایل های خود دریافت کنند. این باعث می شود ترافیک ایجاد شده به بیش از دوبرابر برسد.
  • ابتکار: کسب و کارهای دیجتالی بیشتر بر پایه ایتکار و نوآوری بنا شده اند و از این طریق سود بیشتری حاصل آن ها می شود. تنها با ابداع و نوآوری می توان به پیامدهای شگرفت رسید.
  • انسجام: این یک پروژه با تاریخ شروع و اتمام نیست. بلکه فناوری مدام در حال تکامل بوده و با همه فرآیندهای جاری سازگار خواهد بود. بدین معنی که هر زمان بایستی یادگیری و آموزش خود را حفظ کنید.
  • مشتری محوری: در نهایت  همه تغییر و تحولات در راستای ارائه خدمات بهتر به مشتریان معطوف شده اند تا تجارب برتری عاید آن ها گردد.

نیوریورک تایمز یکی از نخستین برندهایی بود که اشتراک دیجیتالی اش را راه اندازی کرد. سابقه 167 ساله این نشریه معتبر به رونق هرچه بیشتر فروش حق اشتراک اینترنتی اش یاری رسانده است. به این ترتیب افراد با پرداخت هزینه ای کمتر نسخه الکترونیکی روزنامه را دریافت می کنند. نکته جالب در خصوص فعالیت نیویورک تایمز عدم اتکای آن به تبلیغات است. براین اساس مخاطب های این نشریه از شر تبلیغات آزاردهنده در امان هستند. با بکار گیری به موقع استراتژی تحول دیجیتال، نیویورک تایمز توانست از رقیبان خود فاصله قابل توجهی بگیرد.

چرا باید به استفاده از استراتژی تحول دیجیتال روی آورد؟

 

استفاده از استراتژی تحول دیجیتال برای کسب و کار ها امری حیاتی میباشد

رهبری، مهارت ها، چشم انداز و رویکرد مورد نیاز، غالباً نابالغ و تکامل نیافته است. فراست دیجیتالی (Digital acumen) امری حیاتی برای مدیران کسب و کار در دنیای فناوری محور و اقتصاد فرا رقابتی است. با این وجود، بر اساس مطالعه هاروارد بر ۴۳۶ کسب و کار، اکثر سازمان ها با فقدان دانش و توانایی مورد نیاز برای موفقیت در جنبه های دیجیتالِ کسب وکار مواجه هستند.
رهبران باید در خصوص روندهای دیجیتال بیاموزند و تاثیر این روندها را بر کسب و کار خویش درک کنند و چگونگی اهرم سازی فناوری های جدید را فراگیرند. این بدان معنی نیست که چگونگی کارکرد فناوری اطلاعات را بدانند، بلکه آنها باید فهم درستی در خصوصِ چرایی اهمیت این موضوع و شیوه بهره گیری از آن داشته باشند.

تحول دیجیتالی در استارت آپ ها و کمپانی های کوچک

چالش ها و فرصت های تحول دیجتالی، توسط ابعاد و ساختار شرکت ها شکل میگیرند. شرکت های تجاری می توانند از سلسله مراتب رسمی به منظور همکاری های کمتر و تغییرات با سرعت کمتر استفاده کنند. با این اوصاف به خوبی می توان پی برد که چرا تنها 38% از کمپانی های مطرح دنیا این روزها از تحولات دیجیتالی بهره می برند.

توسعه یک فرهنگ دیجیتالی در سازمان به عنوان یک چالش کلیدی برای شرکت­ هایی که در حوزه کسب و کارهای امروزی بوده و  به دنبال رشد هستند، وجود دارد. این که چگونه این فرهنگ را به وجود آورده و آن را به کار بگیرند مسئله­ ای است که تجارت های بزرگ و کوچک با آن درگیر هستند.

کمپانی های کوچک، اغلب دارای ساختارهای کوچک و تیم های کاری شفاف تری هستند که میتواند به شفافیت کار کمک کند. اما بودجه های عملیاتی کمتری هم در اختیار دارند. بدین معنا که می بایست بر روی هدف خاصی متمرکز شوند که استراتژی کلی برای کسب و کارهای همچون بهبود تجارب مشتری یا کاهش هزینه های عملیاتی را از طریق خدمات کلود محور پشتیبانی نمایند.

 

در دنیای امروز همه کسب و کار ها نیاز دارند تا بتوانند با سرعت زیاد تغییر سلایق بازار خود را سازگار سازند. این امر مستلزم چالاک بودن کسب و کار و استفاده از نوآوری ها میباشد. شرکت های چالاک امروزه از تمام ابزار و سازوکار ها برای بکار گیری نوآوری ها استفاده میکنند؛ زیرا در دنیای امروز نوآوری هر سازمان مزیت رقابتی اش محسوب میگردد. در چنین شرایط تحول دیجیتال کسب و کار شما فاکتوری حیاتی محسوب میگردد که صرف نظر از آن آینده کسب و کار شما را تهدید میکند. شرکت های موفق و جهانی با تکیه بر نوآوری باز، اقدام به تبادل نوآوری ها میکنند که علاوه بر درآمدزایی، منجر به حل شدن اکثر چالش های پیش رویشان میگردد. در چنین شرایطی عدم بروزرسانی با استراتژی تحول دیجیتال، این فرصت را از شما سلب میکند تا بتوانید از جریان نوآوری های روز بهره مند گردید. یک مربی کسب و کار با بررسی ظرفیت تحول دیجیتالی کسب و کارتان، میتواند شما را به جایگاه بروزرسانی حرکت دهد یا استراتژی تحول دیجیتال کسب و کارتان را بهینه کند. با ما همراه باشید.

 

تاریخ دقیق:

2020-10-17 22:34:29

 

لینک مرجع:

https://iranbusinesscoach.com/digitalization-strategy/

 


 

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *