آیا برای کارآفرین شدن آماده‌اید؟

آیا برای کارآفرین شدن آماده‌اید؟

 

باوجوداینکه خارج شدن از شغلی که دوستش ندارید کار راحتی است، به عهده گرفتن مسئولیت و شروع کسب‌وکار خودتان می‌تواند بسیار دشوار باشد. ولی برای بسیاری از کارآفرینان مشتاق، شروع کسب‌وکاری که برای خودشان باشد و در دست گرفتن سرنوشتشان انگیزه کافی را برای ترک یک شغل روتین چندین ساله (بدون توجه به موقعیت حرفه‌ای فعلی) فراهم می‌کند.
ولی این اشتیاق به این معنا نیست که باعجله و بدون توجه کافی از یک شغل پایدار پا به دنیای بی‌ثبات استارتاپ ها بگذارند.
در ادامه به چهار مسئله‌ای می‌پردازیم که پیش از وارد شدن به دنیای استارتاپ ها باید به آن‌ها توجه کنید.

۱- شوق به خلق کردن دارید.
کارآفرینان بر روی دریایی از انرژی خلاق هستند، به‌طوری‌که هر تصمیم مانند یک برخورد یک موج بر شرکتشان تأثیرگذار است. بدون این اشتیاق نخواهید توانست شرکت را بر روی این دریا با موفقیت به سمت هدف برانید. تشکیل یک تیم منسجم در ایجاد این روح خلاقیت کمک خواهد کرد. چراکه این گروه مانند یک خانواده برای یک هدف مشترک حرکت می‌کنند و با یکدیگر شکست و پیروزی را تجربه می‌کنند.

۲- شما دقیقاً می‌دانید چه کاری انجام می‌دهید!
شما هرگز نمی‌توانید همه‌چیز را بدانید. به همین دلیل است که به کارآفرینان توصیه می‌شود افرادی را به همکاری دعوت کنند که مکمل مهارت‌های آن‌ها باشند. ولی بااین‌حال شما نیاز دارید مقداری دانش در رابطه با صنعت خودتان داشته باشید و بتوانید چیزی را به استارتاپ خود بیفزایید و آن را به‌عنوان پیش‌زمینه عملیات بازاریابی، فنی و یا ارتباطات خود در نظر داشته باشید. در غیر این صورت، بر روی بازار اشتباهی تمرکز خواهید نمود. دانش و مهارت‌های کسب‌شده در شغل پیشینتان و داشتن یک تجربه منسجم و جامع پیش از اینکه کسب‌وکارتان را آغاز کنید می‌تواند مفید و حتی ضروری باشد. و گاهی بهترین راه برای این تجربه، از طریق با جان‌ودل کار کردن و صرف تمام تمرکزتان برای کسب‌وکار فرد دیگری به دست می‌آید.

۳- مطمئن باشید که بازار را مورد بررسی قرار داده‌اید!
شما به‌هیچ‌وجه نباید بر اساس خیال‌بافی و قبل از اینکه بدانید آیا مشتری بالقوه‌ای برای ارزشی که می‌آفرینید و مشکلی که می‌توانید آن را حل کنید وجود دارد یا خیر، وارد این حوزه شوید. ممکن است ورود شما به بازار بسیار زود باشد. درواقع اگر ایده هیجان‌انگیز شما ۵ سال جلوتر از درک مشتریانتان قرار دارد، هنوز زمان مناسب برای بهره‌برداری از ایده‌تان فرانرسیده است. از طرفی ممکن است برای ورود به بازار خیلی دیر اقدام کرده باشید. اگر شش رقیب دیگر پیش از آن‌که شما حتی شروع به کارکرده باشید، در بازار وجود دارند، شرکت شما راه سختی را پیش رو خواهد داشت. با توجه به قانون شرایط طلایی (گلدیلاکس) شرایط بازار باید دقیقاً یک گام با جهش شما به درون کارآفرینی فاصله داشته باشد.

۴- شما می‌دانید خودتان را در چه موقعیتی قرار خواهید داد!
شروع یک کسب‌وکار همیشه با ریسک همراه است. و هدایت آن به سمت موفقیت نیازمند یک تعهد جدی است. شما کارآفرین موفق زیادی با ساعات کاری روتین و محدود نمی‌بینید، چراکه کارآفرینی یک شغل دائمی است. اطمینان حاصل کنید که همراه با خانواده‌تان برای یک سفر سخت و طولانی برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار آماده‌اید. همان‌طور که گفته شد، آغاز یک کسب‌وکار برای خودتان می‌تواند بسیار انگیزه دهنده باشد. هیچ پاداشی انگیزه دهنده‌تر از خلق یک چیز جدید و احاطه شدنتان با افرادی که دیدگاه‌های خود را با شما به اشتراک می‌گذارند و می‌خواهند به شما در ساختن یک شرکت موفق کمک کنند، نیست.
اگر با خواندن این مطلب اندک اشتیاقی در خود حس کردید پس شما آماده‌اید که پا به دنیای کارآفرینی بگذارید. در این مسیر فرازوفرودهای بسیاری وجود خواهد داشت اما تا زمانی که شما نقاط قوت خود را در اختیاردارید و از اشتباهات خود درس می‌گیرید (که این اشتباهات کم هم نخواهند بود!) این سفر برای شما تجربیات بی‌نظیر و ارزشمندی را به همراه خواهد داشت.

 

 

 

تاریخ دقیق:

2020-10-19 18:34:45

 

لینک مرجع:

http://c1station.ir/%d8%a2%db%8c%d8%a7-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a2%d9%81%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%b4%d8%af%d9%86-%d8%a2%d9%85%d8%a7%d8%af%d9%87%e2%80%8c%d8%a7%db%8c%d8%af%d8%9f/

 

آیا برای کارآفرین شدن آماده‌اید؟

ارائه ایده

 

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *