۳ نکته مهم درباره شنود فضای مجازی
امروزه در مورد شنود فضای مجازی بسیار صحبت می شود، که ترمین دیگری برای رصد فضای مجازی است. در سطح فنیتر، شنود اصطلاحی سلیستر برای کلمه “جستجو” می باشد. این روزها ابزارهای زیادی برای اینسایت گرفتن از میلیاردها مکالمه در رسانه های اجتماعی در هر زمان وجود دارد. اگر شما فضای مجازی را رصد نمی کنید و به دنبال راهی هستید برای افزایش نتیجه تلاش های خود ، سه چیز را باید بدانید:
۱٫شما برای شنود فضای مجازی به برنامهای برای بازاریابی در رسانههای اجتماعی نیاز ندارید
شنود فضای مجازی راه بسیار خوبی است برای اطلاع
رسانی به بیزنس ها در خصوص آنچه جامعه در مورد آن ها می گوید. قبل از اینکه ما ابزارهایی
برای رصد و شنود چرخه های مکالمات فضای مجازی در سراسر اینترنت داشته باشیم که اینسایت
های بیزنسی ارائه دهد، گروه هایی برای انجام تحقیقات و نظرسنجی داشتیم.
هر تلاشی که شامل مدل کسب و کار سنتی ۳C
(مشتری، رقابت، شرکت) باشد، می تواند به تحلیل احساسات اجتماعی کمک کند. با مشاهده
این روش ها، شنود فضای مجازی در سازمان خود را می توانید به روش های مختلفی انجام دهید:
- R&D : پیدا کردن ایده های جدید برای محصول با گوش دادن به آنچه که مردم در مورد محصولات و ویژگی های آنها می گویند.
- فروش: آیا صحبت های یک منطقه جغرافیایی خاص می تواند فرصت بازار جدیدی برایتان باشد؟
- قانونی: تحقیق در مورد احساسات اجتماعی در خصوص مسائل، موارد و حوادث مربوط
- منابع انسانی: کارمندان، کارمندان قبلی و کنونی، چه می گویند؟
- خدمات مشتری: مشتریان شما چه می گویند؟
- ارتباطات بحران: بحران چقدر جدی است؟
- روابط عمومی و مدیریت جامعه: آیا اینفلوئنسرها یا منتقدان کلیدی هستند که ارزش اینگیجمنت داشته باشند؟
۲٫ شما آنچه را که برایش هزینه کنید بدست می آورید
با میلیاردها مکالماتی که در فضای مجازی به طور
همزمان اتفاق می افتد، پیدا کردن مکالمات مربوط به بیزنس خود مانند پیدا کردن سوزن
در یک زمین فوتبال می باشد. به هر حال شما انسان هستید و نمی توانید همه اینها را
دنبال کنید بنابراین باید از یک ابزار استفاده کنید.
برای کسانی که کار خود را در فضای مجازی تازه شروع
کردهاند، ابزارهای شنود فضای مجازی رایگان وجود دارد. این ابزارها رایگان هستند زیرا
تعداد کمی از منابع داده را تحلیل می کنند. این می تواند مسیر خوبی برای ورود به
دنیای رصد فضای مجازی باشد. هنگامی که شما یک برنامه بازاریابی جدی را با نتایج بیزنسی
قابل اندازه گیری اجرا می کنید، بهتر است با ابزار شنود و رصد که هم داده و هم
اینسایت ارائه می دهد، کار کنید. نموداری مانند ابر کلمه، اینسایت کلی و سریع به
شما می دهد در مورد آنچه در فضای مجازی حول موضوعات مورد نظر شما انجام می پذیرد.
اگر برای شما تعجبآور است ، “چرا این ابزار ها رایگان نیستند؟” پاسخ آن بسیار واضح است. فراتر از بحث تولید و نگهداری این ابزارها، خود داده رایگان نمی باشد. به عنوان مثال کاوان تا حدی که از نظر تکنیکال امکان پذیر باشد، داده جمعآوری می کند. سپس نتایج منبع داده و اینسایت های بیزنسی مربوط به داده ها را ارائه می دهد.
اگر شما در بازار جهانی حضور دارید، ممکن است بخواهید رسانه های زبان های مختلف را رصد کرده و نتایج را به زبان مادری خود ترجمه کنید. اما با هیچ ابزار رایگانی این کار امکان پذیر نمی باشد.
۳٫ مشتریان نمی دانند در برابر شنود و رصد فضای مجازی چه حسی دارند
طبق آمار ۳۲% مشتریان در رده های سنی مختلف و ۳۸% جوانان (۱۸-۲۴
سال) نمی دانند که محتوای آنها توسط شرکت ها شنود و رصد می شود. بیش از
۴۰% آنها فکر می کنند که محتوای شخصی و محرمانه آن ها در حال رصد شدن می باشد. اما
تقریبا ۵۰% مشتریان می خواهند شرکت ها برای بهبود خدمات و محصولات خود بر محتوای
آنها رصد داشته باشند. و تقریبا ۶۰% آن ها مایلاند که شرکت ها به نظرات و انتقاداتشان
در فضای مجازی پاسخ بدهد. در واقع به نظر می رسد منظور مشتریان
این است “محتوای مرا ببین هنگامی که من می خواهم. ” این درخواست را زمانی
که در فضای مجازی محتوای خود را تولید می کنید، آن را به بهترین نحو اجرا کنید. با
شنود و رصد فضای مجازی می توانیدآن چه جامعه هدف شما می گوید را دریابید. هم چنین
با اینسایت هایی که بدست می آورید درمی یابید که کجا و چگونه محتوای خود را نشان
دهید.
بنابراین همانطور که پیش می روید، رصد کنید و
خود را برای انتقادات آماده کنید. نگران انتقاداتی که از شما می شود نباشید، اما
برای اینکه عملکرد مفید و موثری داشته باشید باید برنامه داشته باشید.
امروزه تعداد داده های موجود زیاد است و داشتن دانش قدرت است. اجازه دهید اطلاعات و دانش مردم به بیزنس شما کمک کند. به هر حال شنود و رصد فضای مجازی بهترین و جدید ترین راه است.
برای درخواست دموی کاوان اینجا کلیک کنید.
منبع:
https://www.meltwater.com/me/blog/3-things-to-know-about-social-listening/
تاریخ دقیق:
2021-01-02 10:25:09
لینک مرجع: