نقش رصد و تحلیل فضای مجازی در تحقیقات
ابزارهای رصد و تحلیل
فضای مجازی کاربردهای زیادی دارند، از دنبال کردن کمپین های بازاریابی و مدیریت اعتبار
گرفته تا بررسی اینگیجمنت و تحلیل جستجو.
یکی از موضوعات اصلی که باعث استفاده از این ابزارها می شود تحقیق است. پلتفرم های رصد و تحلیل فضای مجازی برای تحقیق و بدست آوردن اینسایت در مورد برند و بازار، فرصت های خوب و جدیدی را در اختیار شما قرار می دهند.
با استفاده روزافزون مردم از شبکههای اجتماعی و هم چنین با پیشرفته شدن ابزارهای رصد، عمق و قدرت تحقیقات در شبکههای اجتماعی نیز افزایش می یابد. با وجود خواندن وبلاگها، مشارکت در فوروم ها و گروههای لینکدین ما نمی دانیم که چه دادهای در حال حاضر در دسترس ماست.
رصد و تحلیل فضای مجازی بیش از بازاریابی در شبکههای
اجتماعی است
ما شرکتها چقدر درمورد ” رصد و تحلیل فضای مجازی ” همراه با ” بازاریابی شبکههای اجتماعی ” بحث می کنیم؟ خیلی زیاد، احتمالا همه موافق هستند. بنابراین در حقیقت شما اغلب فکر می کنید که این دو موضوع از یکدیگر جدایی ناپذیر هستند؛ و رصد و تحلیل فضای مجازی صرفا برای تعیین استراتژی بازاریابی شبکههای اجتماعی می باشد – و همین.
اگر بخواهیم خیلی بی پرده و رک باشیم، این موضوع اشتباه است یا بهتر است بگوییم دقیق نیست. گستردگی رصد و تحلیل فضای مجازی خیلی بیشتر از بازاریابی شبکههای اجتماعی است. عمل کردن در این راه محدود، مزایای گسترده ای که می تواند در سایر ارتباطات داشته باشد را نادیده می گیرد.
اما ما، کاوان ، یک شرکت رصد و تحلیل فضای مجازی هستیم. خب، اجازه دهید توضیح دهیم…
“شبکه اجتماعی” دقیقا چیست؟
شبکه اجتماعی جایی است ( یا رسانهای است) که مردم هم در مورد جوانب آنلاین زندگی خود صحبت می کنند و هم در مورد جوانب آفلاین آن. آن ها تجارب، ایده ها و نظرات خود را به اشتراک می گذارند، اخبار یا شایعه ها را پخش می کنند یا انتقاد و تعریف می کنند. مدلی از ارتباطات انسانی است که صفات زیادی را با اشکال مختلف به اشتراک می گذارد.
این موضوع برای برندها چه اهمیتی دارد؟
برندهها به اهمیت این موضوع پی برده و تمایل دارند بر آنها تاثیر داشته باشند. برای برندها بازاریابی شبکههای اجتماعی یکی از بهترین ابزارهای موجود برای انجام این کار است – یکی ازبهترین ابزارهاست به علت مکالماتی در آن اتفاق می افتد.
اما فقط یکی از ابزارهاست. تلویزیون / چاپ / تبلیغات آنلاین،
ایونتها، پیشنهادات تبلیغاتی، خدمات به مشتریان و هر چیز دیگری می تواند موضوع مکالمات
شبکههای اجتماعی باشد ( دقیقا بطوری که در جهان واقعی اتفاق می افتد).
- نحوه برقراری ارتباط برند با مشتریان و لیدهای خود، می تواند بر آنچه که در شبکههای اجتماعی در خصوص برند اتفاق می افتد، تاثیر بگذارد.
- به این ترتیب، می توان دریافت که به تمام بخشها باید اطلاع رسانی شود، که به سمت رصد و تحلیل فضای مجازی هدایت شوند.
به عبارتی آنچه مردم در شبکههای اجتماعی می گویند از
بازاریابی و ارتباطات تاثیر می پذیرد. بنابراین آنچه که آنها می گویند باید بر کل بازاریابی
و ارتباطات نیز تأثیر بگذارد.
کجا سوء تفاهم پیش می آید؟
شاید مشکل اینجاست که ارتباطات به طور سنتی به کانال های مجزا تقسیم می شوند: چاپ، تلویزیون، محیط، مستقیم، دیجیتال، و البته در حال حاضر شبکههای اجتماعی.
این امر باعث تقسیم بندی و جدایی بیشتر می شود – همه چیزهایی
که در ارتباط با شبکههای اجتماعی اتفاق می افتد، صرفا برای شبکههای اجتماعی اهمیت
دارد.
البته بسیاری از برندهای خلاق، ارتباطات و تحقیقات خود را از
طریق کانال ها یکپارچه و یکدست می کنند. اما به نظر می رسد که بسیاری هنوز این
موضوع را که اینسایت از شبکههای اجتماعی می تواند و باید بر تصمیم گیری تاثیر
بگذارد، درک نکردهاند مانند کسانی که از روش های سنتی تحقیق بازار استفاده می کنند.
نظر شما چیست؟ آیا می توانیم از رصد و تعامل با شبکههای اجتماعی که برای برندینگ و بازاریابی بسیار موثر هستند، همانند گروه های تحقیقاتی، نظرسنجی ها و دیگر روشهای سنتی اینسایت بدست آوریم؟ چرا؟
برای درخواست دموی کاوان اینجا کلیک کنید.
منبع:
https://www.brandwatch.com/blog/the-role-of-social-media-monitoring-in-research/
تاریخ دقیق:
2021-01-02 10:21:23
لینک مرجع: