لزوم استفاده از مربی کسب و کار در بیزینس شما

لزوم استفاده از مربی کسب و کار در بیزینس شما

اگر در حال خواندن این پست هستید، احتمالا تا به حال مربی کسب و کار یا شاید حتی مشاور و راهنمای کسب و کار پیدا نکرده اید،(برای دانستن تفاوت هر یک از این ها به مقاله تفاوت کوچینگ و منتورینگ و مشاوره سری بزنید). به طور معمول، کسب و کارهایی که مربی کسب و کار یا راهنما و مشاوری را برای پیشبرد کسب و کارشان اتخاذ نکرده اند، معتقدند این ارتباط گران قیمت است و آنها از پس هزینه هایش برنمی آیند. حقیقت این است که در واقع بدون داشتن این ارتباط، نمی توانید از پس سایر هزینه هایتان نیز برآیید.

شروع و ادامه فعالیت یک کسب و کار

کسب و کار کوچکتان شروع به کار کرده است – شاید مثل همه ی کارهایی که انجام می دادید، شاید مثل تعدادی از متخصصان فنی هستید که ایده های فوق العاده ای دارند و یا دانایی و زرنگی در کار دارید، و یا شاید شما کسب و کاری را که توسط شخص دیگری آغاز شده بود خریده اید – صرفنظر از اینکه داستانتان چه باشد، احتمالا در این مورد مانند سایر صاحبان کسب و کارهای کوچک مشابه هستید: شما به واسطه چشم اندازتان تحریک میشوید و این باعث می شود تا واقعا سخت تلاش کنید و کسب و کارتان را رو به جلو هدایت کنید . شما این کار را با ترکیبی از بصیرت و مدیریت انجام می دهید. در این مرحله حتی می توانید بگوئید که بهترین درس هایی که یاد گرفته اید بخاطر اشتباهاتتان بوده است. اما پس از گذشت همه این اتفاقات می دانید که چه چیزی برای کسب و کارتان بهترین است، زیرا این اتفاق محصولی از چشم اندازتان از تجربیاتتان است. اما آیا اساس “بدون کمک کسی پیش رفتن” همیشه منجر به بهترین نتیجه برای کسب و کارتان می شود؟

گزارش های اخیر Infusionsoft، نشان دادند که اکثریت قریب به اتفاق (94 درصد) از صاحبان کسب و کارهای کوچک بررسی شده، اهداف مالی خاصی را برای کسب و کار خود شناسایی می کنند، اما تنها 65 درصد اعتماد به نفس لازم برای رسیدن به آنها را دارند. این تحقیق بیانگر بخش قابل توجهی از صاحبان کسب و کارهای کوچک است که اهداف مالی خاصی برای کسب و کارشان تعیین کرده اند، اما نمی توانند با اطمینان بیان کنند که به آنها دست می یابند. این جایی است که نقش مربیان و مشاوران مطرح میشود.

تفاوت مربی کسب و کار با یک مشاور

قبل از اینکه عمیقا درک کنیم که چرا مهم است که مربی کسب و کار استخدام کنیم، باید مختصرا در مورد تفاوت بین مربی و مشاور صحبت کنیم. هر دو دارایی بسیار ارزشمند برای صاحبان کسب و کارهای کوچک است.

مشاور کسب و کار

مشاور کسب و کار، در درجه اول، روابط گرا است و هزینه ای نمی گیرد. مشاوران در مورد رشد و موفقیت صاحب کسب و کار به عنوان فرد نگران هستند. اولین نقش آنها گوش دادن به اهداف، رویاها و چالش های اداره ی کسب و کار و ارائه حکمت و مشاوره ای است که هم صاحب کسب و کار شخصی و همچنین چگونگی مدیریت کسب و کار توسط او را شکل می دهد. مشاور و راهنما واقعا برای هر صاحب کسب و کار کوچکی که می خواهد رشد کند و کسب و کار موفقی راه اندازی کند، ضروری است ،به ویژه با توجه به این که ارتباط با مشاور هزینه ای بیش از زمان لازم برای ملاقات با او را در بر نخواهد داشت. با این وجود، مشاور و راهنما جایگزین مربی کسب و کار نیست. هر یک از آنها اهداف بسیار متفاوت و بسیار ضروری ای را برای کسب و کار شما انجام می دهند.

مربی کسب و کار

مربی کسب و کار به کسب و کار شما کمک می کند تا وظایف و اهداف خاصی را انجام دهید (به عنوان مثال، در فرآیند آوردن شریک تجاری یا مدیریت اجرای نرم افزاری کمک می کند). مربی به تعیین اهداف کمک می کند، تعداد جلسات مورد نیاز برای رسیدن به هدف را تعیین می کند و بابت خدماتی که ارائه می دهد پول میگیرد. ارتباط با مربی کسب و کار اغلب کوتاه مدت است و شما می توانید از چندین مربی مختلف در طول زندگی کسب و کارتان استفاده کنید.

مربیان کسب و کار برای صاحبان کسب و کارهای کوچک نیز ضروری می باشند. اما زمانی که بسیاری از کارآفرینان هزینه را می بینند، جا میزنند. واکنش فوری شما ممکن است این باشد که منصرف شوید و مشکل را به تنهایی حل کنید، درست همانگونه که در بسیاری از دیگر حوزه های  کسب و کارتان عمل کرده اید . اما نگران نباشید که نمی توانید از عهده ی هزینه های استخدام مربی کسب و کار برآیید،زیرا حقیقت این است که  از عهده ی هزینه های استخدام نکردن  مربی کسب و کار برنخواهید آمد. در مقاله بیزینس کوچینگ  با این مبحث بیشتر آشنا میشوید.

5 شیوه ای که مربی کسب و کار به کسب و کار شما کمک خواهد کرد

به عنوان یک کارآفرین، شما به عنوان یک متخصص شروع می کنید: ایده خوبی برای یک کسب و کار داشتید و آن را راه اندازی کردید. به عنوان صاحب کسب و کار تازه تاسیس شده، شما در حال حاضر متخصص عمومی هستید. این می تواند برای مدتی کارساز باشد، اما به زودی خواهید فهمید که شما وقت ندارید که حواستان به همه مواردی که لازم دارید انجام دهید باشد، یا اینکه چالش ها پیچیده تر از تجربه های شما هستند. شما می توانید آن را مدیریت کنید یا می توانید کمک بگیرید.

استراتژی و برنامه ریزی

یک مربی شما را به چالش خواهد کشید تا متفاوت فکر کنید و اهدافتان را گسترش دهید. مطمئنا، انتظارات زیادی برای کسب و کارتان دارید، اما استفاده از استراتژی  کسی که پیش از این ،راه را طی کرده است و مشکلات مسیر و جاهایی را که باید تقویت کنید نشان می دهد، ارزشمند است. کسی که با یک استراتژی منحصر به فرد، اما اثبات شده، سخت تر به شما فشار می آورد و همچنین در عین حال رویکردهای شما را در مسیر درستی هدایت می کند.

فناوری

فناوری نقش مهمی در کسب و کارهای کوچک بازی می کند و بسختی می توان با آن همگام بود . فناوری به کسب و کارهای کوچک کمک می کند تا از طریق برقراری ارتباط با کارکنان، مشتریان و چشم انداز ،مزیت رقابتی به دست آورند؛ با خودکار سازی فرایندها، در زمان صرفه جویی کنند و عملکرد کسب و کار را از طریق استفاده از تجزیه و تحلیل کسب و کار بهبود ببخشند. مربیان مهارت های مورد نیاز برای موفقیت در استفاده از فن آوری های جدید، مدیریت ادغام و مشاوره در مورد بهترین گزینه ها برای وضعیت منحصر به فرد شما را دارند.

مدیریت

مربیان و مشاوران به بهبود مدیریت و مهارت های رهبری کمک می کنند. همانطور که کسب و کار شما رشد می کند، نقش شما به ظرفیت مدیریتی بیشتر و بیشتر توسعه خواهد یافت. مربیان به شما کمک می کنند تا مشکلات و تصمیمات دشوار کسب و کار را هدایت کنید و کمک می کنند تا در ابتدا شالوده ای ایجاد کنید تا از عهده ی طوفان های مدیریتی بزرگ و اجتناب ناپذیر پیش رو برآیید.

مشاوره بازاریابی

به خصوص در مراحل اولیه کسب و کار کوچک، کل مسئولیت استراتژی بازاریابی و تلاش، بر دوش صاحب کسب و کار می افتد. مربیان می توانند به شما در دیدن آنچه که نمی بینید کمک کنند. مربی کسب و کار مجرب که دارای تجربه در برندینگ، استراتژی بازاریابی و تاکتیک است، می تواند میزان فروش شما را افزایش دهد و از پیش گرفتن مسیرهایی که حاصلی ندارند ،شما را بازدارد.

با مربی کسب و کار را رشد دهید

تا زمانیکه مشخصا بدانید که به کجا می خواهید بروید ،خیلی مهم نیست که در حال حاضر کجا هستید. یک مربی به شما کمک خواهد کرد که آن زمینه های کسب و کارتان که نیاز به بهبود دارند را بدانید و به شما اطمینان دهد که در مسیر رشد سالم قرار دارید. شايد مهمترين فاكتوري كه برای ماندن در مسیر درست نیاز است ،داشتن كسي است که پاسخگو باشد. به آسانی می توانید از این همه وظیفه خودتان را نجات دهید. یک مربی میتواند به عنوان یک شریک پاسخگو عمل کند و به شما در عبور از چالشها و رسیدن به هدفتان کمک کند.

مثل هر رابطه ای، نمی توانید انتظار نداشته باشید که همیشه تناسب کاملی وجود داشته باشد. صاحبان کسب و کار کوچک که برای گزارش ما مورد مصاحبه قرار گرفتند هشدار دادند که همه ی مربیان و مشاوران موثر نبودند و یا ارزش هزینه ای که بابت آنها پرداخته اند را نداشته اند. اما آنها دریافتند که اینترنت، یافتن مربیان واجد شرایط و اضافه کردن ارزش به شرکتهایشان را آسانتر کرده است. این کسب و کارهای مشابه در ادامه گفتند که مربی خوب بسیار ارزشمند بوده است، در واقع، بیش از ارزش سرمایه گذاری آنها در این حوزه ها ارزشمند بوده است.

پیچیدگی محیط کسب و کار به طور مداوم و با سرعت زیادی در حال افزایش است. به خاطر داشته باشید که همانگونه که کسب و کارتان مراحل رشد را طی می کند، چالش های اصلی کسب و کار به ناچار تغییر خواهد کرد. همچنین شناسایی چالش های جدید نیاز به تغییر در نحوه مدیریت کسب و کار شما را خواهد داشت. اگر می خواهید در میدان رشد و تغییر در رقابت باقی بمانید، ازاینکه در طول مسیر درخواست کمک کنید واهمه ای نداشته باشید.

تاریخ دقیق:

2020-10-17 22:53:55

لینک مرجع:

https://iranbusinesscoach.com/coach-in-your-business/

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *