۹ روش امتحان شده برای تولید سرنخ های بیشتر با ایمیل مارکتینگ

۹ روش امتحان شده برای تولید سرنخ های بیشتر با ایمیل مارکتینگ

 

امروزه با وجود ابزارهای متنوعی که در زمینه بازاریابی ظهور کرده اند، ممکن است طرفداران استفاده از ایمیل مارکتینگ کاهش یافته باشند اما نباید فراموش کرد که این راه هنوز هم یکی از بهترین راه های ترغیب مشتریان به خرید محسوب می شود. با توجه به این موضوع، قصد داریم چند نمونه از بهترین راه های ایمیل مارکتینگ را که در جذب سرنخ های بیشتر کمک می کنند، به اشتراک بگذاریم.

۹ روش امتحان شده برای پرورش سرنخ های بیشتر با ایمیل مارکتینگ

۱. برای مخاطب انگیزه ایجاد کنید

فراموش نکنید که شما می توانید به راحتی با انتخاب یک موضوع هیجان انگیز برای ایمیل هایتان، مخاطبان را به خواندن آنها ترغیب کنید. یک موضوع جذاب مانند «ارسال رایگان به ازای خرید بالای ۵۰ هزارتومان» و یا «دریافت نسخه آزمایشی محصول» تا ۵۰ درصد آمار بازدیدکنندگان ایمیل شما را افزایش می دهد.

۲. مشتری را سردرگم نکنید

توجه داشته باشید که شما با تهیه محتواهای متنوع برای یک ایمیل، مشتری را سردرگم می کنید و بازده کمی دریافت خواهید کرد.

انتخاب فونت نگارش نیز اهمیت بسیاری دارد. سعی کنید در ایمیل های خود بیش از دو یا سه فونت نگارشی به کار نبرید.

۳. پیام اصلی خود را پایین تر از call to action قرار دهید

CTA مخفف Call To Action است و همانطور که از نامش پیداست کاربر را به انجام فعالیتی خاص تشویق می کند. به همین خاطر بهترین مکان برای قرارگیری آن محلی است که توجه کاربر را بیشتر جلب کند.

اگر دکمه CTA پایین ایمیل های شما قرار گیرد امکان دارد تا ۷۰ درصد درصد کلیک روی آن دکمه را توسط کاربران کم کند
همچنین دقت کنید که حداقل ۳ جا در بخش های مختلف ایمیل از این دکمه استفاده کنید. (‌مثلا ابتدای ایمیل٬‌ وسط متن ایمیل و انتهای ایمیل )

۴. ایمیل خود را بین ۵۰۰ تا ۶۵۰ پیکسل تنظیم کنید

اگر قالب ایمیل شما بیش از ۶۵۰ پیکسل باشد، مخاطب را مجبور می کند از اسکرول افقی استفاده نماید تا بتواند مطلب ارسالی را به طور کامل مطالعه کند. مطالعه چنین پیام هایی برای اشخاصی که ایمیل شما را به وسیله تلفن همراه چک می کنند نیز دشوار خواهد بود. فراموش نکنید که عرض ایمیل یکی از مولفه های مهم است و توجه نکردن به آن باعث از دست رفتن تعدادی از مخاطبان خواهد شد.

۵. لوگوی خود را در قسمت بالای سمت راست ایمیل قرار دهید

مطالعاتی که پیرامون ردیابی چشم صورت گرفته اند، نشان می دهند که افراد به طور غریزی در قسمت بالای سمت راست صفحه، به دنبال لوگو می گردند. در نتیجه شما نیز با قراردادن لوگو در این محل، به بیشتر دیده شدن آن کمک می کنید.

۶. یک تیتر جذاب برای ایمیل خود انتخاب کنید

یک تیتر جذاب تاثیر بسزایی در جلب توجه مخاطب دارد. این تیتر باید حداکثر حاوی ۳۰ تا ۵۰ کاراکتر باشد، چرا که حساب های کاربری ایمیل و دستگاه های تلفن همراه بیش از این تعداد کاراکتر را قبول نمی کنند. همچنین این تیترها باید همانطور که در مخاطب احساس نیاز ایجاد می کنند، به او اطمینان بدهند که با باز کردن ایمیل قرار است با چه چیزی مواجه شوند.

۷. ایمیل های خودکار ارسال کنید

بعضی از افراد ایمیل هایی که برایشان ارسال می شود را باز نمی کنند. شما باید یک سری ایمیل خودکار برای ارسال به این افراد آماده کنید تا درصورت لزوم به آنها یادآوری کند، ایمیل شان را چک کنند. این ایمیل باید ۱ روز، ۵ روز و یا ۱۰ روز پس از ثبت نام شخص ارسال شود.

ایمیل های خودکار باید حاوی پیام ها و یا جوایزی باشند که مخاطب وسوسه شود، ایمیل های شما را باز کند.

۸. ایمیل ها را به صفحه فرود (landing page) وب سایت خود لینک کنید

صفحه فرود (landing page) شما باید از لحاظ سربرگ، رونوشت و محتوا با ایمیل هایتان مطابقت داشته باشد. همچنین شکل ظاهری صفحه فرودتان نباید با شکل ظاهری ایمیل های ارسالی در تضاد باشد.

فراموش نکنید که از ابزارهای پیگیری ایمیل استفاده کنید تا متوجه شوید که کدام ایمیل ها و صفحه فرودها بیشترین بازخورد را داشته اند.

۹. پیش از ارسال ایمیل، نظر اطرافیان را جویا شوید

پیش از ارسال ایمیل برای مخاطبان، یک نسخه از آن را برای یکی از دوستان و یا همکارانتان ارسال کنید. سپس منتظر شوید و ببینید عکس العمل او نسبت به CTA شما چیست؟ اگر بازخورد مثبتی دریافت کردید، بدانید در راهی که پیش گرفته اید موفق خواهید بود وگرنه ایمیل دیگری طراحی کنید.

با وجود اینکه امروزه بازاریابان، ابزارهای متنوعی در اختیار دارند، اما سعی کنید از ابزارهای قدیمی که توانسته اند بازخورد خوبی دریافت کنند نیز به بهترین شکل استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که خلاقیت شما نقش بسیار مهمی در این راه ایفا می کند.

 

تاریخ دقیق:

2020-11-04 07:58:46

 

لینک مرجع:

http://www.salesdemy.ir/%d8%aa%d9%88%d9%84%db%8c%d8%af-%d8%b3%d8%b1%d9%86%d8%ae-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%db%8c%d8%b4%d8%aa%d8%b1-%d8%a8%d8%a7-%d8%a7%db%8c%d9%85%db%8c%d9%84-%d9%85%d8%a7%d8%b1%da%a9%d8%aa%db%8c%d9%86%da%af/

 

۹ روش امتحان شده برای تولید سرنخ های بیشتر با ایمیل مارکتینگ

ابزارهای بازاریابی دیجیتال

 

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *