۸ نکته روانشناختی که استراتژی بازاریابی شما را دگرگون می کنند

۸ نکته روانشناختی که استراتژی بازاریابی شما را دگرگون می کنند

 

طبق تحقیقاتی که اخیرا انجام شد. محققان به ۸ نکته روانشناختی رسیدند که می توانند در تلاش برای بازاریابی بهتر، به ما کمک کنند.

۱. ذهن انسان در هنگام تصمیم های آنی مضطرب می شود

تحقیقات نشان می دهند که بیشتر مردم تصمیمات خرید خود را به صورت آنی اتخاذ می کنند. به همین دلیل است که فروشندگان همیشه تلاش می کنند تا مشتریان خود را برای اشتراک محصولات، خرید و امتحان آنها تشویق کنند. « با توجه به علم عصب شناسی درمورد بخشی از مغز انسان ها که به نام مغز خزنده معروف است، این بخش از مغز در مواقع اضطراری فعال تر می شود. بنابراین انسان ها در هنگام خرید احساس نگرانی می کنند و در واقع به دنبال جنگ یا گریز هستند. این ویژگی، همان چیزی است که باعث جذب خریدار می شود.»

۲. تصاویر سریعتر از متن پردازش می شوند

یک تصویر می تواند به اندازه هزاران کلمه، حرف داشته باشد و تنها چند ثانیه وقت شما را بگیرد. از همه مهمتر اینکه ابزارهای بصری قدرت بسیار زیادی دارند و مردم را به فکر فرو می برند. گاهی اوقات یک تصویر موجب انعقاد قرارداد می شود و یا برعکس، باعث فسخ یک قرارداد می شود؛ به خصوص زمانی که خریدار مشغول خرید آنلاین است، تصاویر نقش بسیار مهمی در خرید ایفا می کنند.

۳. رنگ آبی، اعتماد مخاطب را جلب می کند

مطالعات نشان می دهند که رنگ آبی به طور قابل توجهی حس ارتباط را در مخاطب تحریک می کند. بازاریابان به راحتی می توانند از روانشناسی رنگ ها استفاده کنند. البته باید فرهنگ ها و دیگر عوامل اجتماعی را نیز در نظر بگیرند. به عنوان مثال در فرهنگ آمریکایی رنگ سفید نشانه پاکی است و برای لباس عروس استفاده می شود، در مقابل آن، در فرهنگ چینی رنگ سفید نماد مرگ است و برای لباس عروس از رنگ قرمز استفاده می کنند.

۴. کلمات می توانند تاثیر بسیار زیادی در جلب اعتماد مشتریان داشته باشند

کلمات می توانند پایه و اساس اعتماد را بنا کنند. به خصوص زمانی که با دقت از آنها استفاده شود. در زیر کلماتی آورده شده اند که به طور مداوم از آنها برای جلب اعتماد استفاده می شود:

_ معتبر

_ مورد تایید

_ ضمانت شده

_ وفادار

_ رسمی

۵. وقتی یکبار شما را انتخاب کنند به احتمال زیاد باز هم شما را انتخاب خواهند کرد

تکنیک «پا لای در فروش» بیان می کند که وقتی مشتریان به درخواست های کوچک شما جواب مثبت می دهند، بدون شک احتمال دارد درخواست های بعدی شما را نیز قبول کنند.

۶. اولین گزینه ای که در تصمیم گیری مشتری اهمیت دارد، قیمت است

افراد برای خرید، اولین قیمتی را که می شنوند به عنوان قیمت اصلی محصول تعیین می کنند. به عنوان مثال ممکن است فردی به دنبال یک تلویزیون مقرون به صرفه باشد. او اولین قیمتی که می شنود ۱۰۰۰ دلار است. بنابراین اگر شما تلویزیون ۳۹۹۹ دلاری داشته باشید، به نظر او گران خواهد بود. اما اگر همان مشتری تلویزیون ۱۴۹۹ دلاری پیدا کند، حاضر می شود آن محصول را خریداری کند.

۷. مشتری ها با احساساتشان تصمیم می گیرند

تحقیقات نشان داده اند که احساسات در تمام تصمیم های ما، حتی آنهایی که مبتنی بر عقلمان هستند، دخیل اند. بازاریابان پاسخ های احساسی را راهی برای رسیدن به فروش بیشتر می دانند، این روش را می توانید در کمپین های تبلیغاتی که احساسات مشتریان را هدف قرار می دهند، مشاهده کنید.

۸. اگر به دیگران در مسیر مشخصی برچسب بزنید، آنها در همان راستا عمل خواهند کرد

باید به مشتریان بگوییم که چه کسی هستند و اعتقاداتشان چیست و چطور عمل خواهند کرد، برچسب های شما بر این که آنها چه تصمیمی بگیرند و چگونه عمل کنند، تاثیر خواهد گذاشت.

 

تاریخ دقیق:

2020-11-04 07:51:06

 

لینک مرجع:

http://www.salesdemy.ir/%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d8%aa%da%98%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d8%b4%d9%85%d8%a7/

 

۸ نکته روانشناختی که استراتژی بازاریابی شما را دگرگون می کنند

استراتژی بازاریابی

 

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *