۶ ترفند هیجان انگیز در فروش

۶ ترفند هیجان انگیز در فروش

 

فروش

فروش بد تعریف خاصی ندارد و مسئله جدیدی محسوب نمی شود استفاده از ترفندهای فروش کارا می باشد. اما با ظهور اینترنت و ابزارهای فریبنده ای مثل اسپم ها، روش های فروش فروشندگان نیز متفاوت شده است.

از نظر بسیاری از مردم، فروش خوب به کیفیت کالا یا خدمات، نام و اعتبار شرکت، شعار شرکت و رفتار فروشنده بستگی دارد  اما فروشندگان نظر دیگری دارند و معتقدند موضوع اصلی، مشتریان هستند و با ترفندهای فروش می توان حتی یک کالای معمولی را به بهترین نحو به مشتریان فروخت.

در ادامه به ۶ ترفند فروش که بسیار موثر و کارامد ارزیابی شده اند می پردازیم. فروشندگانی که از ترفندهای زیر استفاده می کنند، تنها به ارائه بهترین محصول به خریداران خود فکر نمی کنند.


بیشتر بخوانید:۲۱ تکنیک برای فروش- بخش اول


۱.به کار بردن جعلی عبارت RE: در موضوع ایمیل

یک شرکت فعال در حوزه اینترنت طی تحقیقاتی که به عمل آورده است، متوجه باز شدن ۹۲ درصد ایمیل هایی است که در موضوع آنها عبارت RE: به کار رفته است. بنابراین فکر می کنید فروشندگان هوشمند از این یافته ها چه استفاده ای می کنند؟ بله درست حدس زدید، از این نتایج سوء استفاده می کنند.

هیچ چیز آزاردهنده تر از این نیست که از طرف کسی که تا کنون با او صحبتی نداشته اید ایمیلی با موضوع RE: دریافت کنید. این موضوع ممکن است میزان باز شدن ایمیل شما به عنوان فروشنده را تا حدی افزایش دهد اما از طرف دیگر به وجهه و اعتبار شما خدشه وارد می شود و شرکت شما به عنوان یک دروغگو و متقلب شناخته می شود و شرکتی که نزد مردم اعتبار ندارد، فارغ از نرخ باز شدن ایمیل هایش توسط مشتریان، هرگز نمی تواند جنس هایش را بفروشد.

۲.ارتباطات نادرست

برقراری ارتباطات مختلف با خریدارن از طریق شبکه های مجازی ایده خوبی برای فروش بیشتر و از جمله ی ترفندهای فروش است اما در این مورد نیز باید با دقت عمل کرد.

مثلاً نباید به فردی بگویید که فلانی پیشنهاد دوستی با شما را به من داده است در حالی که شما با فلانی همین یک ساعت قبل در لینکداین آشنا شده اید. تقویت ارتباطات خوب است، اما به شرط صادق بودن و جلب اعتماد افراد وگرنه با یک حرکت اشتباه به وجهه شما خدشه وارد می شود و اعتبار شما نزد خریداران بالقوه کاهش پیدا می کند.


بیشتر بخوانید:۱۰ توصیه برای پرسش سوالات خلاقانه در جلسات فروش


۳.لایک سریع پست های خریداران

پیدا کردن و آشنایی با مشتریان و افراد جدید در لینکداین خوب است اما نباید شتاب زده عمل کرد. مثلا اگر شما جنسی را به یک مشتری فروخته اید و بلافاصله به صفحه لینکداین او رفته و به تمجید مهارت های او بپردازید، امری مصنوعی تلقی می شود. به جای برقراری این گونه روابط شتاب زده، جنس واقعی و با کیفیت را به او بفروشید در غیر این صورت به مشتری احساس فریب خوردگی دست می دهد و از اعتبار شما نزد او کاسته می شود.

فروش

۴.از بحث با رقبا بپرهیزید

تصور کنید توئیتی منفی از طرف یکی از رقبای شما برایتان آمده است. در وهله اول بسیاری از افراد سعی در جواب دادن و له کردن شخصیت رقیب دارند اما از این مجادله چه نصیب شما می شود؟

با تمسخر رقیب در واقع شان شما پایین می آید چرا که نظر خریداران در مورد یک کالا یا سرویس با اظهار نظرهای این چنینی فروشندگان که در دفاع از کالای خود و یا تحقیر کالای رقیب وجود دارد، عوض نمی شود چرا که آنها از نقطه نظر خود به مرور نظرات در سایت ها برای پیگیری مشخصات یک محصول نگاه می کنند پس احترام خود را نگه دارید و مودبانه رفتار کنید.


بیشتر بخوانید:۳ مرحله برنامه پاداش فروش


۵.جاسوسی

یکی از بدترین مواردی که می تواند برای فروش از آن استفاده کرد، جاسوسی است. وقتی خریداران برای خرید محصولی با فروشنده ارتباط ویدئویی برقرار می کنند، احتمالا از همان خط ارتباطی برای برقراری ارتباط با دیگر رقبا نیز استفاده می کنند اما شاید باورتان نشود، برخی از فروشندگان از این اطلاعات سواستفاده کرده و هنگام ارتباط خریدار با رقبا به گوش دادن اطلاعات رد و بدل شده بین آنها می پردازند.

اگر جزو این دسته از فروشندگان هستید، بهتر است تغییر اساسی در دیدگاه های و ترفند های فروش خود ایجاد کنید چرا که فروش به قیمت زمین زدن رقبا از روش های ناجوانمردانه اصلا زیبنده نیست.

۶.اکانت های لینکداین جعلی

اگر حساب لینکداینی برای دیدن ارتباطاتش با دیگران محدود نشده بود و کل دنیا می توانست آنها را ببیند، احتمالاً با یک حساب جعلی رو به رو هستید. برخی فروشندگان نسبت به اینکه رقبایشان با چه کسانی در ارتباط هستند حساس می باشند و برای آگاهی از نفوذ نام مدیران و نوع کار شرکای رقیبان کنجکاو هستند اگر به شما به طور قانونی از طریق رقبا این اجازه داده شده است، مشکلی نیست و عملی هوشمندانه و از ترفندهای فروش محسوب می شود اما سرک کشیدن در کار رقبا با اکانت های جعلی کار چندان پسندیده ای محسوب نمی شود.

برخی از افراد به طور رسمی درخواست برقراری ارتباط با رقبا یا فروشندگان آنها را ارائه می کنند ولی با پاسخ منفی آنها مواجه می شوند و در این واقع است که به ساخت اکانت جعلی روی می اورند چرا که هر طوری که شده می خواهند به ارتباطات آنها در لینکداین با دیگران پی ببرند.

اگر شما در زمره این افراد قرار دارید، توصیه می کنیم از ادامه این روند دست بکشید چرا که فریب افراد زیاد با اکانت جعلی بالاخره مچ شما را باز خواهد کرد و ان روز حیثیت شما بر باد خواهد رفت. از همه مهمتر اینکه گوگل را نمی توانید فریب دهید.

به جای این کارها به نقطه نظرات مشتریان خود بیشتر توجه کنید چرا که آنها تفاوت جنس خوب از بد را متوجه می شوند. مفهوم اصلی فروش این است که به مردم کمک کنیم تا بهترین جنس را برای ارتقای سطح کیفی زندگی شان انتخاب کنند و تمام روز به فکر استفاده از حقه های مختلف برای فروش بیشتر و کسب درآمد بیشتر روزی به ضرر شما تمام خواهد شد.

سخن پایانی: اگر در شخصیت شما کمک به مردم نهادینه نشده است پس شما سخاوت لازم برای یک فرونشده خوب بودن را ندارید چرا که همواره به فکر پول و جیب خود خواهید بود و نه نیاز های واقعی مردم!

 

تاریخ دقیق:

2021-07-01 15:15:47

 

لینک مرجع:

http://www.salesdemy.ir/6-%d8%aa%d8%b1%d9%81%d9%86%d8%af-%d9%87%db%8c%d8%ac%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d9%86%da%af%db%8c%d8%b2-%d8%af%d8%b1-%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4/

 

۶ ترفند هیجان انگیز در فروش

افزایش سرنخ

 

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *