۲۳ راه برای افزایش فروش آنلاین(قسمت آخر)

۲۳ راه برای افزایش فروش آنلاین(قسمت آخر)

 

23 راه برای افزایش فروش آنلاین


بیشتر بخوانید: ۲۳راه برای افزایش فروش آنلاین( قسمت اول)


بیشتر بخوانید: ۲۳ راه برای افزایش فروش آنلاین(قسمت دوم)


در ادامه نکات پایانی راه های فروش آنلاین را اریه می دهیم.

۹.قیمت­ گذاری طبقه ­بندی شده ارائه دهید

هنگامی که به یک رستوران می­ روید احتمال زیادی دارد یکی از موارد با قیمت متوسط را انتخاب کنید. دلیل این است که بسیاری از رستوران­ ها با روانشناسی، افراد را به سمت غذاهای طیف متوسط هدایت می­ کنند. ما اغلب از غذاهای ارزان دوری می­ کنیم- و گران­ترین­ ها- باعث می­ شود گزینه­ های ردیف وسط جذاب­تر شوند. به این فن “قیمت­گذاری تله[۱]” می­ گویند. همین اصل را می­ توان برای افزایش فروش آنلاین با استفاده از ساختارهای قیمت­ گذاری ردیف­ بندی شده بکار برد.

با گنجاندن گزینه سوم “تله” در ساختار قیمت­ گذاری­تان می ­توانید افراد را به سمت گزینه میانی هدایت کنید- همانی که واقعا می­ خواهید آن­ها از شما بخرند. شکی نیست برخی به سراغ گزینه­ های گران­تر می­ روند، اما اغلب به طور ناخودآگاه از این دام دوری می­ کنند و گزینه ردیف وسط را انتخاب می­ کنند، که دقیقا همان چیزی است که شما می­ خواهید انجام دهند.

شرکت­ های بسیاری از این اصل روانشناسی به عنوان اهرم استفاده می­ کنند ( به “اثر برتری نامتقارن[۲]” نیز شناخته می­ شود) تا ما را مجبور به خرید آنچه می­ خواهند کنند.


بیشتر بخوانید: ۱۰ قانون موفقیت در فروش


۸.پیشنهاد Opt-In Pop-Up (انتخابی)  اضافه کنید

اگر به دنبال افزایش فروش در خرده فروشی هستید، پتانسیل پیشنهاد های انتخابی را نادیده نگیرید که افراد را ترغیب می­ کنند تا برای خبرنامه­ ها، mail list فهرست پست یا برنامه­ های وفاداری شما ثبت نام کنند. پیشنهادهای Opt-In تعداد مخاطبان در پایگاه داده شما و هم چنین فروش آنلاین در کوتاه مدت را افزایش می­ دهد.

مشتریان احتمالی که در معرض خرید قرار دارند ممکن است با پیشنهاد های انتخابی شما همانند حمل رایگان یا ۱۰% از اولین سفارش تحت تأثیر قرار گیرند. حتی اگر تصمیم به عدم خرید در آن لحظه بگیرند اما برای پیشنهاد انتخابی شما ثبت نام کنند، شما بازهم آن­ها را به پایگاه داده­ تان اضافه می­ کنید و آن­ها ممکن است بعدا تصمیم به بازگشت برای تکمیل خرید بگیرند.

هنگام راه ­اندازی پیشنهاد انتخابی مطمئن شوید بهینه سازی حداکثری دارید. عبارت آگهی، مکان نمایش آن بر روی سایت، و جریانی که بازدیدکننده را به این فرایند هدایت می­ کند آزمون کنید. پیشنهادهای متفاوت را بیازمایید و ببینید کدام پیشنهاد حجم بیشتری از ثبت نام را در پی دارد. Pop-Up هایی را مدنظر قرار دهید که دقیقا در لحظه خروج از صفحه برای بازدیدکننده نمایش داده می ­شوند. هرچه افراد بیشتری در خبرنامه یا برنامه وفاداری شما ثبت­ نام کنند فروش بالقوه شما در آینده بیشتر خواهد بود.

23 راه برای افزایش فروش آنلاین

۷.فروش آنلاین را با بهینه ­سازی تلفن همراه رشد دهید

تعداد کسب و کارهای دارای سایت­ های تلفن همراه با طراحی ضعیف و بد شگفت ­انگیز است.

حجم جستجو با تلفن همراه درحال حاضر، جستجو از طریق دسکتاپ را تحت­ الشعاع قرار داده است. اگر می ­خواهید فروشتان کاهش نیابد باید سایت شما برای تلفن همراه بهینه گردد.

تا آنجا که می ­توانید برای بازدیدکنندگان تلفن همراه خرید را ساده کنید. هرچه یافتن و خریدن برای بازدیدکننده سخت ­تر باشد، احتمال بیشتری دارد که سایت شما را رها کرده و به جای دیگری بروند. صفحات باید تقریبا بلافاصله بارگذاری شوند، و جهت­ گیری Navigation باید منطقی باشد. درخواست اطلاعات بیش از حد نکنید، فقط حداقل اطلاعاتی که برای فروش یا بازاریابی خریدار در آینده نیاز دارید. اجازه دهید خریداران بار دیگر حتی با وسیله­ ای دیگر باز گردند. هرکاری که می­ توانید انجام دهید تا خرید از طریق تلفن همراه را برای بازدیدکنندگان ساده­ تر کنید.


بیشتر بخوانید: راهنمای جامع آموزش استخدام کارکنان فروش


۶.مشتریان جدید را با ایمیل پیگیری Follow-up عالی تحت تأثیر قرار دهید

جهت افزایش فروش آنلاین مطمئن شوید رویه پیگیری مفید کاملا واقعی، دقیق و محتاطانه­­ ای برای مشتری جدید دارید.

مشتریانتان را به محض اینکه پرداخت را انجام دادند فراموش نکنید. هرچه توجه بیشتری پس از خرید به آن­ها داشته باشید، احتمال بیشتری دارد مبلغان وفادار برند شما شوند که نه تنها به مشتریان تکراری راضی تبدیل خواهند شد بلکه به دوستانشان درباره اینکه چقدر شما عالی هستید خواهند گفت. هنگامی که مشتری چیزی می­ خرد به وی چیز رایگانی پیشنهاد دهید. با آن­ها از طریق رسانه اجتماعی صحبت کنید. ایمیل­ های پیگیری مفید و با ملاحظه به همراه محرک­ هایی برای خرید مجدد از شما ارسال کنید. به هر شکلی که این کار را انجام می­ دهید در پی ایجاد ارتباط با مشتری باشید نه معامله.

۵.پیشنهادهای ارزشی­ ارائه کنید- و آن را بلافاصله آشکار کنید

شرکت ­های زیادی با تمرکز نمودن بر خودشان فروششان را از دست می ­دهند. به خاطر داشته باشید مردم نمی­ خواهند چیزی بخرند آن­ها در پی راه­ حلی برای مشکلشان هستند. اغلب مشتریان اهمیتی به شما یا شرکت شما نمی­ دهند مگر آنکه مبلغان برند باشند- فقط به این اهمیت می­ دهند که محصول یا خدمت شما تا چه حد زندگی آن­ها را بهتر می­ کند. به همین دلیل پیشنهاد ارزش شما باید در مرکز ارتباطات بازاریابی و محتوای سایت شما قرار داشته باشد.

پیشنهاد ارزشی دلیل اصلی خرید مشتری از شما است، و وعده این ارزش را خریداران با سرمایه ­گذاری در هرآنچه شما می­ فروشید دریافت خواهند کرد. پیشنهاد ارزش را می ­توان به سه حوزه اصلی تقسیم نمود:

ارتباط: چگونه محصول/ خدمت شما مشکلات مشتری را حل می­ کند

ارزش قابل سنجش: مزایای خاصی که محصول/ خدمت شما ارائه می­­ دهد

تمایز: چرا مشتریان باید از شما خرید کنند و نه از شرکت رقیب

می­ توان دید که این سه حوزه باید در همه چیز درباره پیام ­های بازاریابی و محتوای سایت شما حضور داشته باشند، از آگهی در صفحه اصلی­ تا محتوای کمپین­ های بازاریابی ایمیلی.

نگاهی به آگهی صفحه فرود، فروش­ های موازی و سایر امور بازاریابی­ بیاندازید. آیا پیشنهاد ارزش بلافاصله آشکار می­ شود؟ اگر نه، باید به عقب بازگردید. هرچیزی که خریدار بالقوه می­ بیند باید با پیشنهاد ارزش شما پیوند خورده باشد. هرچه ارزش ادراکی که می­ توانید با محصول یا خدمتتان خلق کنید بیشتر باشد، فروش بیشتری خواهید داشت.

23 راه برای افزایش فروش آنلاین

۴.از صدای مشتری برای کمپین­ های تبلیغاتی طنین ­دارتر استفاده کنید

زبانی که در کمپین ­ها استفاده می­ کنید اثر زیادی بر نرخ تبدیل و در نتیجه فروش شما دارد.

صدای مشتری فن تحقیقات بازاری است که آگهی را با نیازها، خواسته­ ها، نقاط درد، انتظارات، و نفرت مصرف­ کننده از اینکه هدف پیامی خاص قرار گیرد هماهنگ می کنند. این فرایند اغلب دربرگیرنده زبان و عبارت استفاده شده توسط خود مصرف­ کنندگان در طی تحقیقات بازار یا آزمون گروه کانون است.

این فن می­ تواند به شدت قدرتمند باشد، زیرا شما دقیقا از همان عبارتی استفاده می­ کنید که مشتریان ایده­ آل شما استفاده نموده­ اند.


بیشتر بخوانید: ۶ترفند هیجان انگیز در فروش


۳.بهترین مسیرهای تخصیص تبدیل را مشخص کنید

 

گاهی تصور می­ کنید همه چیز را درست انجام می­ دهید اما نرخ تبدیل این را نشان نمی دهد. گاهی این امر هیچ ارتباطی با پیام­ دهی یا جایگاه تبلیغات شما ندارد بلکه درک نادرست از زمان و مکانی است که تبدیل در حال رخ دادن است.

اگر نرخ تبدیل شما پائین است اولین کاری که باید انجام دهید مدل­ های تخصیص­ و مسیرهای تبدیل­ تان را در Analytics بررسی کنید. ممکن است شگفت ­زده شوید که بخش ­هایی از استراتژی بازاریابی شما که به نظر می ­رسد اهمیت چندانی بر تبدیل ندارند بیشترین اثر را بر فروش آنلاین شما دارند. به عنوان مثال، شاید جستجوی ارگانیک کانال خوبی برای تبدیل به فروش نباشد، اما افرادی که برای اولین بار از طریق جستجوی ارگانیک می­ یابید،  به احتمال زیاد مشتری خواهند شد. در این صورت باید بازاریابی محتوا را دوبرابر کنید.

۲.واقعا با خریداران بالقوه­ تان در رسانه اجتماعی صحبت کنید

مشارکت فعال با خریداران بالقوه از طریق رسانه اجتماعی به عنوان ابزار فروش بالقوه توسط بسیاری از کسب و کارها نادیده گرفته شده است زیرا تصور می­ کنند اثر ناچیزی بر فروش واقعی دارد – در حالی که در حقیقت یکی از بهترین راه­ هایی است که می­ توانید با آن آگاهی برند، رضایت مشتری و غیره را ارتقاء دهید.

فراهم کردن پاسخ­ های سریع و صادقانه برای پرسش­ هایی که مشتریان بالقوه درباره پیشنهادهای شما دارند راهی عالی برای افزایش فروش است، زیرا هرچه توجه بیشتری به مشتریان داشته باشید، به احتمال بیشتر افراد ترغیب می شوند تا از شما بخرند.


بیشتر بخوانید: ۵ راه موثر تکنولوژی برای تغییر در فروش


۱.از بازاریابی مجدد برای بستن قراردادهای بیشتر استفاده کنید

چه یک کمپین PPC را اداره می­زکنید چه کمپین تبلیغاتی دیگر، هر ابتکار بازاریابی نیازمند زمان، پول، و تلاش برای موفقیت است. اگر از بازاریابی مجدد استفاده نمی­ کنید، اساسا بر تبدیل فوری مشتریان آینده سرمایه­ گذاری کرده ­اید، که تقریبا هیچوقت رخ نمی­ دهد.

چه محتوایتان را بازاریابی مجدد می ­کنید چه پیشنهاد فروش با محدودیت زمانی ویژه ارایه می کنید، بازاریابی مجدد تنها اثربخش ­­ترین روش برای افزایش فروش آنلاین است. نه تنها بازاریابی مجدد برند شما را در جلوی ذهن مشتری حفظ می­ کند بلکه فرصت­های زیادی برای تبدیل مشتریان آینده فراهم خواهد کرد.

 

[۱] Decoy pricing

[۲] Asymmetric dominance effect

 

تاریخ دقیق:

2021-07-01 15:09:59

 

لینک مرجع:

http://www.salesdemy.ir/%db%b2%db%b3-%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d8%a2%d9%86%d9%84%d8%a7%db%8c%d9%86%d9%82%d8%b3%d9%85%d8%aa-%d8%a2%d8%ae%d8%b1/

 

۲۳ راه برای افزایش فروش آنلاین(قسمت آخر)

آموزش تکنیک های فروش آنلاین

 

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *