۲۳ ایده کارامد برای اولین فروش آنلاین(قسمت اول)

۲۳ ایده کارامد برای اولین فروش آنلاین(قسمت اول)

 

23 ایده کارامد برای اولین فروش آنلاین

تکمیل اولین فروش آنلاین به نظر امری ساده است، اما خوش ­بینی و اطمینانی که به همراه دارد می­تواند نقطه عطف بزرگی در زندگی تجاری شما باشد. اجازه ندهید مفهوم ساده اولین فروش آنلاین شما را گمراه کند. گاهی بدست آوردن اولین مشتری می­تواند یک مبارزه طولانی و دشوار باشد.

برای پیروزی راحت­ تر در این نبرد، در ادامه ۲۳ راه مطمئن برای ایجاد اولین فروش آنلاین ارائه شده است.


بیشتر بخوانید:۲۳ راه برای افزایش فروش آنلاین


۱.نمونه ­های رایگان به افراد اثر گذار ارسال کنید

اینترنت مجموعه­ ای از وبلاگ­ نویسان، روزنامه ­نگاران و کارآفرینان اثرگذار از طیف وسیعی از صنایع و بازارهای گوشه است. بسیاری از آن ­ها دنباله­ رو های زیادی در رسانه ­های اجتماعی و مخاطبان وفادار در وب­ سایت­ هایشان دارند.

ارسال نمونه رایگان از محصولتان به این افراد اثرگذار، که یا درون صنعت شما یا به نوعی با آن مرتبط هستند، به شما فرصتی می­ دهد تا بدانند که شما از کار آن­ها با هدیه ­ای کوچک قدردانی می ­کنید. همچنین، امید است که، در یکی از سایت ­ها یا پلتفورم ­هایشان از شما یاد کنند.

اینکار نه تنها برای شما افزایش دنباله­ روها در رسانه ­های اجتماعی را در پی خواهد داشت، بلکه تأییدیه کارشناسان صنعت را نیز برای شما ارمغان می ­آورد. این تأثیرگذاران با تأیید خود برای شما نتایج قابل اندازه­ گیری همراه می ­آورند و احتمالا جایگاه محصولتان در دید مشتری بالقوه ارتقاء خواهد یافت.

یک منبع مفید در رابطه با افراد اثرگذار راهنمای KISSmetric برای هدف قرار دادن تأثیرگذاران است که به شما هر چیزی که باید بدانید تا بتوانید برندتان را برای فروش آنلاین مورد توجه دیگران قرار دهید خواهد گفت.

 


بیشتر بخوانید: ۷ نکته برای پشتیبانی آنلاین مشتری


۲.وبلاگ ­نویسی را شروع کنید

اگر تا به حال وبلاگی درباره محصول یا فروشگاه­ تان نداشته ­اید، پتانسیل بی حد و حصر بازاریابی محتوا را از دست داده­ اید. با تولید محتوای ارزشمند و رایگان، اعتماد به برند خلق کرده و مردم را مطلع نگه ­می­ دارید. وبلاگ­ نویسی به شما چیزی می­ دهد تا در رسانه­ های اجتماعی به اشتراک بگذارید و به رتبه شما در موتورهای جستجو و فروش آنلاین کمک می­ کند.

یک راه ساده اما به شدت اثرگذار برای آغاز بازاریابی محتوا، اندیشیدن به تمامی پرسش ­هایی است که مردم درباره شما و صنعتتان دارند. با استفاده از وبلاگ، می ­توانید به این پرسش ­ها در قالب مقاله­ ای مجزا پاسخ دهید.

می­ توانید از وبلاگتان برای ارائه نکات، راهنما و منابعی مرتبط با محصولات و سبک زندگی پیرامون محصولاتتان استفاده کنید. اگر بتوانید محتوای عالی به شکل نسبتا منظم خلق کنید، می­ توانید قدرت بازاریابی محتوا را از طریق رسانه­ های اجتماعی و موتورهای جستجو نظاره کنید.


بیشتر بخوانید:۷ دلیل دیده نشدن محتوای وبلاگ شما


۳.فهرست ایمیل بسازید.

ساخت فهرست ایمیل برای اهداف بازاریابی به شدت ضرورت دارد.

بر اساس تحقیقات MarjetingSherpa، شصت درصد از بازاریابان متوجه شدند که بازاریابی ایمیلی برای شرکت­ شان ROI تولید کرده است. هنگامی که از آن­ ها پرسیده شد ROI تخمینی برای شرکتشان از برنامه­ های بازاریابی ایمیلی چقدر بوده است- گروه ۱۱۹% را گزارش کردند- رقمی که برای هر مالک فروشگاه آنلاینی آنقدر بزرگ است که نمی­توان نادیده گرفت.

داشتن فهرستی از ایمیل ­های مشتریان قبلی و بالقوه یعنی بتوانید اطلاعات، محصولات، و محتوای خود را وارد صندوق ایمیل آن ­ها کنید.

با گنجاندن فرم اشتراک ایمیل در جایی از وب سایتتان که در معرض دید قرار دارد ساخت فهرست ایمیل را همین امروز شروع کنید. یک روش زیرکانه برای متقاعد کردن بازدیدکنندگان به ثبت نام برای فهرست شما این است به جای اینکه صرفا بگویید “به خبرنامه ما ملحق شوید”، ارزشی تحریک کننده را به آن­ها برای ثبت نام پیشنهاد دهید. Skinny Teatox شانس برنده شدن محصولی رایگان را هر هفته پیشنهاد می­ دهد.


بیشتر بخوانید: تلفن مارکتینگ یا ایمیل مارکتینگ، ۴ نکته برای اینکه بدانیم کدام برای بازاریابی بهتر است


۴.حامی یک رویداد شوید.

در برخی موارد، حمایت از یک رویداد می ­تواند معجزه کند. در سایر موارد اتلاف وقت و منابع خواهد بود. برای اجتناب از حالت دوم، باید تحقیقات انجام دهید.

اول، باید مطمئن شوید که رویداد درست را برای حمایت انتخاب می ­کنید. رویدادهایی را جستجو کنید که شرکت­ کنندگان واقعا به محصولتان علاقمند خواهند شد، و سپس ببینید چه تعداد مصرف­ کننده در میان شرکت­ کنندگان خواهند بود.

هنگامی که درباره انواع و اندازه رویدادهای مختلف ایده گرفتید، می­توانید بر اساس هزینه آن ­ها را مرتب کنید.

از ارسال گروه کوچکی از بازاریابان صرفا برای مرتب کردن میز ها و دست به دست کردن آگهی ­ها جدا خودداری کنید. اگر مشتریان بالقوه شرکت می­ کنند، باید خلاق­ تر بوده و در پی خلق رابطه با آن­ها باشید.

جالب ­ترین محصولاتتان را برای گفتن داستانتان به نمایش بگذارید، افراد را به حرف بیاورید، و پاداش­ هایی در مکان همانند کوپن­ ها و برچسب­ های رایگان را در عوض اشتراک در فهرست ایمیل و دنبال شدن در رسانه ­های اجتماعی ارائه دهید.

23 ایده کارامد برای اولین فروش آنلاین

۵.با افراد اثرگذار در صنعت مصاحبه کنید.

اهمیت بازاریابی محتوا را در  فروش آنلاین به خاطر بیاورید. مصاحبه با اثرگذار صنعت نمونه اصلی از چگونگی خلق محتوای عالی است.

مصاحبه­ ها جواب می­ دهند زیرا موقعیت ­های برد- برد هستند. تا آنجا که می­توانید با طرح پرسش­ هایی نه تنها پیرامون زندگی مصاحبه ­شوندگان بلکه در رابطه با صنعت به عنوان یک کل از مصاحبه بهره ببرید. این امر تضمین می­ کند که طرفداران فرد اثرگذار اندکی از شخصیت آن ­ها آگاه می­ شوند در حالی که سایرین از توصیه  های کارشناسانه آن ­ها بهره می­ برند.


بیشتر بخوانید: ۸ نکته برای ارائه خدمات عالی به مشتریان در استارتاپ ها


۶.از ترفند ­های تبلیغاتی استفاده کنید.

اگر می­ خواهید فروش آنلاین اولتان سریع رخ دهد، ترفند ­های تبلیغاتی می­ توانند این کار را راحت­ تر کنند. همانند ویدئوهای وایرال، ترفند ­های تبلیغاتی پتانسیل آن را دارند تا برند شما را مشهور کنند. اگر به خوبی اجرا شوند، به شما امکان می­دهد تا بازاریابی برند وقت ­گیر را با تبلیغ فوری معاوضه کنید، که وفاداری دنباله­ روهای شما و مصرف­کنندگان در این فرایند را در پی دارد.

اساسا، ترفند تبلیغاتی شامل انجام کاری غیرمعمول، تکان­ دهنده، خنده ­دار، یا آنقدر عالی است که ارزش توجه رسانه­ ها را داشته باشد.

اگر به درستی انجام شود، فروشگاه شما می­تواند از هزاران لینک منابع خبرگزاری بهره ببرد، که هم برای ترافیک سایت در کوتاه­ مدت و هم SEO در بلندمدت مفید است.

 

AdWords.7 را امتحان کنید.

AdWords یک شبکه تبلیغاتی pay per click به شدت محبوب در گوگل است که به خرده ­فروشان آنلاین اجازه می­ دهد تا تبلیغاتشان را تقریبا در همه­ جای صفحات نتیجه جستجوی گوگل، ویدئوهای یوتوب، و وب سایت شریک قرار دهند. چه کسی دوست ندارد در بین سه نتیجه صدر جستجویی قرار گیرد که محرک فروش هستند؟

زیبایی AdWords در سرعت و دسترسی زیاد آن است. در کمتر از چند دقیقه می­ توانید کمپین تبلیغاتی خود را تنظیم و راه ­اندازی کنید که پیام ­ها، تصاویر یا حتی ویدئو های تبلیغاتی شما را دریافت می­کند که در مرورگرهای سراسر وب دیده می­ شوند.

با استفاده از گزینه ­های کمپین AdWords، می­ توانید تبلیغات هدفمند برای فروش آنلاین خلق کنید که در کنار جستجوهای گوگل هنگامی که مرورگرها کلید واژه­ های از پیش تعیین شده جستجو می­ کنند فعال شده و نمایش داده می شوند. همچنین تبلیغات شما بر روی وب­ سایت ­ها و مقاله­ هایی که دارای کلیدواژه ­های مشابه هستند نیز ظاهر خواهند شد.


بیشتر بخوانید:۱۰ تکنیک برای بهبود نرخ تبدیل


۸.همکاری در فروش

فروش محصول به تنهایی می­ تواند دشوار باشد، چرا سنگینی این بار را با دیگران تقسیم نکنیم؟

بازاریابی همکاری در فروش یعنی هنگامی که شما به دیگران اجازه می­ دهید تا محصول شما را بازاریابی کنند و برای شما ترافیک وب ­سایت ایجاد ­کنند. در مقابل، شما به آن­ ها درصدی از فروش ­هایی را که ناشی از ترافیک آن ­ها است می­ دهید. تلاش ­های بازاریابی می­تواند با دادن هایپرلینک ­های منحصربفرد به آن­ها (که می ­توانند بر روی وب ­سایتشان پست کنند) که دارای یک ID کد در پایان آن لینک است، زیر نظر گرفته شود.

به عنوان مثال، مالک وب ­سایتی ممکن است لینک افیلیت شما برای ژاکت آبی که برای فروش روی وب­ سایت شماست پست کند. اگر یکی از بازدیدکنندگان وب ­سایت وی بر این لینک کلیک کند و ژاکت را بخرد، فروش شما رخ داده است، و به عنوان همکار، مالک وب­ سایت درصدی از آن فروش را به عنوان حق­الزحمه دریافت می­کند.

طرح­ های موفق بازاریابی همکاری در فروش به شدت به نوع محصولاتی که می ­فروشید و درصد کمیسیونی که به عنوان پاداش به شریکتان می ­دهید بستگی دارد.


بیشتر بخوانید: همکاری در فروش چیست و چگونه ایجاد درآمد میکند؟


۹.فروش عمده را به سایر خرده ­فروشان بفروشید.

فروش به مصرف­ کنندگان خوب است، اما اشکالی ندارد اگر به سایر خرده ­فروشان عمده­ بفروشید، بویژه اگر مصرف­ کنندگان آنقدر که انتظار دارید خرید نکنند.

یکی از مزایای اصلی فروش عمده ­فروشی افزایش آشکار در فروش نقد است. ممکن است با حاشیه سود بهتری بفروشید، اما تغییر در محصولات از لحاظ کمیت کمتر خواهد بود.

بعلاوه، اگر محصولات خودتان را بفروشید، اساسا شرکت ­های دیگر شما را بازاریابی خواهند کرد، همانطور که خودشان را تبلیغ می­ کنند درباره کالای شما نیز تبلیغ می­ کنند.

23 ایده کارامد برای اولین فروش آنلاین

۱۰.اطلاعیه مطبوعاتی منتشر کنید

بسیاری از فروشگاه­ های آنلاین جدید برای جلب توجه رسانه­ ها اطلاعیه مطبوعاتی منتشر می­ کنند، اما شکست می­ خورند.

راز مورد توجه قرار گرفتن ساده است. اطلاعیه خبری نا مناسب منتشر نکنید!

اول از همه، مطمئن شوید خبرهای شما واقعا اخبار با ارزشی هستند. فقط در صورتی انتظار واکنش زیاد داشته باشید که به جامعه چیزی دهید که واقعا برای خواندن جالب باشد. انتظار اطلاعیه خبری باید به شیوه­ ای انجام شود که دقیق و حرفه­ ای باشد، بدون اینکه بیش از حد یکنواخت شود.

 

۱۱.به آمار توجه کنید

فعالیت و باز نگری بر مبنای تحلیل ­های وب ­سایت بسیار اهمیت دارد. رفتار هر بازدیدکننده وب سایت از ورود تا خروج به شما کمک می­ کند بفهمید چرا می ­فروشید، و مهم ­تر اینکه، چرا نمی ­فروشید.

آمار های وب­ سایت ­تان به شما نشان می­­ دهد مشتریان در وب ­سایت چه می­ کنند، از جمله اینکه وارد کدام صفحه وب می­ شوند، زمانی که در صفحه خاصی صرف می­ کنند و مسیری که برای ترک سایت شما طی می کنند.

Google Analytic خدمات کاملا رایگان ارائه می­ دهد، که به شما اجازه می­ دهد تا ترافیک خود را به شیوه هایی که حتی فکرش هم نمی ­کنید بسنجید.


بیشتر بخوانید:۲۳ ایده کارامد برای اولین فروش آنلاین(قسمت دوم/پایانی)


 

 

تاریخ دقیق:

2021-07-01 15:07:54

 

لینک مرجع:

http://www.salesdemy.ir/23-%d8%a7%db%8c%d8%af%d9%87-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a7%d9%85%d8%af-%d8%a7%d9%88%d9%84%db%8c%d9%86-%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d8%a2%d9%86%d9%84%d8%a7%db%8c%d9%86%d9%82%d8%b3/

 

۲۳ ایده کارامد برای اولین فروش آنلاین(قسمت اول)

استراتژی های برندسازی

 

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *