۱۰ گام موثر برای بازاریابی اینترنتی در کسب و کارهای کوچک

۱۰ گام موثر برای بازاریابی اینترنتی در کسب و کارهای کوچک

 

افراد زیادی در حوزه بازاریابی اینترنتی فعالیت می کنند و مسئولیت بهبود سئوی سایت کسب و کار خود را برعهده دارند.

بنابر گزارش مارکتینگ شرپا (marketing Sherpa)، کسب و کارهای کوچک (SMB) علاقه دارند، بیشتر تمرکز خود را بر روی بازاریابی اینترنتی بگذارند. آنها حدود ۲۰ درصد بیشتر از حقوق کارمندان خود، برای بازاریابی اینترنتی هزینه می کنند تا بدین وسیله تجارت های بزرگتر را از رقابت خارج کنند.

در ادامه، ۱۰ گام موثر برای بازاریابی اینترنتی را به طور خلاصه بیان کرده ایم:

از اهمیت گوگل غافل نشوید:

۸۰ درصد جستجوهای روزانه کاربران اینترنتی از طریق گوگل انجام می شود، به همین خاطر تمرکز بیشتری روی این موتور جستجو گر وجود دارد و یاهو و Bing از اهمیت کمتری برخوردارند.

کلمات کلیدی مناسب انتخاب کنید:

کلمات کلیدی انتخاب کنید که با کسب‌ و کار شما مرتبط هستند و به راحتی طبقه بندی می شوند. همیشه به دنبال یک یا چند کلمه ی کلیدی بگردید که کمتر قابلیت رقابت داشته باشند.

به محتوا اهمیت بدهید:

اگر مدیریت خوبی داشته باشید، مشتریان بیشتری به سوی شما خواهند آمد. به همین خاطر، باید سعی کنید در اولین قدم، جایگاه خود را در تولید محتوا تثبیت کنید و سپس تمام تلاش خود را برای اینکه مشتریان احتمالی تان به سوی شما جذب شوند، به کار بگیرید.

در کارتان سخاوتمند باشید:

یکی از مهم ترین بخش هایی که در جذب مشتریان وجود دارد، این است که در تبادل اطلاعات، سخاوتمندانه عمل کنید. این کار تعداد بازدید های سایت شما را بالا می برد و رتبه آن را در موتورهای جستجوگر بهبود می بخشد.

قدرت شبکه های اجتماعی را دست کم نگیرید:

روی سه شبکه اجتماعی برتر یعنی فیسبوک، توییتر و لینکدین تمرکز کنید. به خاطر داشته باشید، رمز موفقیت شما این است که خود واقعی تان باشید. این کار به بهتر دیده شدن محصولتان کمک بسیاری می کند.

دکمه فراخوان برای عمل و یا Calls-to-Action داشته باشید:

مهم است مطالبی را که در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهیم به رفع مشکلات آن ها کمک کنند، این کار باعث می شود آن ها شما را به دیگران نیز معرفی کنند.

توجه داشته باشید که پیشنهادات وسوسه کننده شما می توانند مشتریان را به سوی پایین قیف فروش بکشانند.

صفحات فرود (Landing Page) را جدی بگیرید:

شما به راحتی می توانید با تهیه بهترین محتوا به بهبود SEO سایت خود کمک کنید. یک محتوای خوب، بازدید کننده ی بیشتری را به صفحه ی فرود هدایت می کند. درنتیجه باید اطلاعات مورد نیاز مشتری را در صفحه ی فرود قرار دهید. ارائه یک پیشنهاد عالی و یا معرفی مزایای محصول، می تواند به جلب نظر بازدید کننده کمک کند.

به پرورش سرنخ بپردازید:

امروزه حفظ ارتباط با مشتریان از اهمیت زیادی برخوردار است. در نتیجه، شما باید به دنبال راهی برای حفظ این ارتباط باشید. پیشنهاد ما این است که پس از ارسال درخواست از جانب مشتری، ایمیلی حاوی پیام تشکر برای او ارسال کنید. ارائه خدمات رایگان نیز می تواند مشتریان بیشتری را به پایین قیف فروش هدایت کند.

مشتری را پیگیری کنید:

بازاریابی درونگرای موثر، از طریق تجربه حاصل می شود. شما باید استراتژی انتخاب کنید که میان مشتری و کسب و کارتان تعامل برقرار کند. باید سعی کنید بازدیدهای سایت را بالا ببرید و اگر پیش بینی هایتان برای کلمات کلیدی درست از آب در نیامد، آنها را تغییر دهید.

شما به ابزارهایی نیاز دارید که بتوانید رفتار مشتریان را تجزیه و تحلیل کنید.

صبور باشید:

اگر در راهی که انتخاب کرده اید موفق نبودید، دلسرد نشوید. موفقیت نصیب کسانی می گردد که صبر و پشتکار زیادی دارند.

 

تاریخ دقیق:

2020-11-04 08:31:13

 

لینک مرجع:

http://www.salesdemy.ir/%db%b1%db%b0-%da%af%d8%a7%d9%85-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%aa%db%8c/

 

۱۰ گام موثر برای بازاریابی اینترنتی در کسب و کارهای کوچک

ارتباط با مشتریان

 

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *