چگونه خلاقانه بیاندیشیم؟

چگونه خلاقانه بیاندیشیم؟

 

تفکر خلاق به مهارتی گفته می شود که به فرد در یافتن راه حل های تازه کمک می کند و باعث می شود او بتواند ورای چهارچوب های تعیین شده تصمیم گیری کند. از آنجا که مدیران، معمولا برای حل مسائل مربوط به کسب و کار خود زمان زیادی صرف می کنند. در نتیجه آموختن مهارت های لازم برای تفکر خلاق، به منظور دستیابی به اهداف، بسیار مهم و حیاتی است.

در سال ۲۰۰۹، اندرو روسی، به عنوان مدیر بخش خلاقیت آژانس MBooth شروع به کار کرد. او با تحقیق بر روی کارمندان این شرکت، متوجه شد که استفاده از ایده های تکراری و قدیمی مانع از پیشرفت آنها می شود. همین امر باعث شد تا روسی، پژوهش خود را پیرامون خلاقیت و ایده پردازی آغاز کند. او طی این تحقیقات به نتایج جالبی رسید.

در ادامه به بیان ۳ راهکار پرداخته ایم که به شما کمک می کنند تا بوسیله تفکر خلاق به اهداف کسب و کار خود برسید.

۱. پارامترهای لازم را برای ایده پردازی در نظر بگیرید.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که آزادی بیش از حد، مانع از خلاقیت شما می شود. محدودیت به شما کمک می کند تا عمیق تر فکر کنید و به راه حل مناسب تری برسید.

در هنگام ایده پردازی از خود سوالات متفاوت بپرسید و افکارتان را روی مسئله مربوطه متمرکز سازید. به عنوان مثال، اگر مشغول ایده پردازی برای استراتژی های بازاریابی هستید، در ابتدا فهرستی از ۱۰ روش بازاریابی در فضای مجازی پیدا کنید و یا به پنج ایده ای که به شما در جذب سرمایه گذار کمک می کند، بپردازید. با افکارتان بازی کنید و هرچه که به ذهنتان می رسد را روی کاغذ بیاورید.

۲. یک منبع الهام پیدا کنید.

برای فکر کردن خارج از چهارچوب، سعی کنید به دنبال کشف رابطه بین مسائل مختلف باشید و حتی از چیزهایی که احساس می کنید ربطی به موضوع مورد نظر شما ندارند نیز برای حل مشکلتان الهام بگیرید.

محققان دریافته اند که اکثر ایده های جدید از کلمات و تصاویر غیر مرتبط الهام گرفته شده اند. کلمات و یا تصاویری که شاید در نگاه اول خنده دار به نظر برسند.

۳. فراموش نکنید که هدف شما کمیت است نه کیفیت!

هنگام ایده پردازی از خودسانسوری پرهیز کنید و سعی کنید خود را به خاطر افکار و ایده هایتان سرزنش نکنید. شما باید تمام ایده هایتان را بنویسید و پس از آن، افکار پوچ و بیهوده را کنار بگذارید و بهترین ها را انتخاب کنید.

اندرو روسی طی پژوهش های خود، یک اسکناس ۱۰۰ دلاری روی میز قرار داد و به همکاران خود گفت در ازای ارائه هر ایده می توانند یک دلار از روی میز بردارند. او در کمال تعجب مشاهده کرد که همکارانش در مدت ۱۵ دقیقه ۱۰۰ ایده جدید ارائه دادند. در نتیجه می توان فهمید هنگامی که افراد در میدان رقابت قرار می گیرند بدون ترس و دلهره ایده هایشان را بیان می کنند.

همیشه به خاطر داشته باشید که تنها یک ذهن خلاق است که می تواند به شما در رسیدن به پاسخ صحیح کمک کند و لازمه ی داشتن یک ذهن خلاق، ذهنی آرام و برنامه ریزی شده است. امروزه با وجود ابزارهایی همچون نرم افزارهای سی آر ام، شما می توانید ذهن خود را از استرس فراموش کردن یادآوری های مهم کاری، آزاد کرده و به جای آن به راهکارهای خلاقانه برای مدیریت کسب و کار خود بیاندیشید.

 

تاریخ دقیق:

2020-12-04 11:30:23

 

لینک مرجع:

http://www.salesdemy.ir/%d8%ae%d9%84%d8%a7%d9%82%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%a8%db%8c%d8%a7%d9%86%d8%af%db%8c%d8%b4%db%8c%d9%85/

 

چگونه خلاقانه بیاندیشیم؟

استراتژی بازاریابی

 

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *