چهار پرسش اساسی که در حین استخدام کارمند فروش باید سوال کنید

چهار پرسش اساسی که در حین استخدام کارمند فروش باید سوال کنید

 

برای دستیابی به فروش فوق العاده، باید کارمندانی داشته باشید که توانایی فوق العاده ای در فروش محصول داشته باشند. درنتیجه، یافتن افراد مستعد در این حرفه، می تواند به کار شما و تیم فروشتان کمک بسیاری کند.

هنگامی که با یکی از متقاضیان استخدام مصاحبه می کنید. سوالات بسیاری از او می پرسید. برخی از آنها شامل ویژگی های مورد نظر شما هستند اما برخی دیگر از همان ابتدا نشان می دهند که برای حرفه فروشندگی مناسب نیستند.

اما چهار سوال مهم و کلیدی وجود دارد که در زمان مصاحبه استخدام کارمند فروش باید از خودتان بپرسید. این سوالات به شما در پیدا کردن توانایی فرد در فروش کمک می کند.

۱. آیا این فرد توانایی فروش محصول را دارد؟

پاسخ به این سوال نیاز به شناخت فرد مقابل دارد. شما باید از توانایی ها و مهارت هایی که او به عنوان یک فروشنده دارد، مطلع شوید. یک فروشنده خوب باید خوش برخورد و مثبت اندیش باشد تا در کارش به موفقیت برسد.

از آنجایی که در دانشگاه ها و مدارس عالی ما حرفه فروش به عنوان یک رشته تخصصی تدریس نمی شود، اغلب فروشندگان حرفه ای تنها با تکیه بر استعداد خود به دنبال این کار رفته اند. درنتیجه، میزان تجربه کاری یک فرد در زمینه فروشندگی می تواند عامل مهمی در انتخاب او باشد. هرچند که شرکت در دوره های آموزشی نیز می تواند امتیاز ویژه ای برای اشخاص محسوب شوند.

۲. این فرد چطور می تواند به شما در فروش محصولتان کمک کند؟

ویژگی های رفتاری افراد، به موفقیت آنها در فروش کمک خواهد کرد. اینکه آیا آنها به اندازه کافی پیگیر هستند یا خیر؟ آیا آنها می توانند در ساختار سازمانی شما حضور داشته باشند یا نمی توانند؟

فراموش نکنید که این رفتار فروشندگان است که بین فروشندگان شکارچی و کشاورز تفاوت ایجاد می کند. پس سعی کنید با مشخص کردن نوع رفتار افراد و بررسی آنها مشخص کنید که چه سبک فروشنده ای مناسب کسب و کار شماست.

۳. آیا این فرد در حرفه فروشندگی موفق خواهد بود؟

اعتماد به نفس فرد در زمینه فروش می تواند به فروشنده کمک کند تا عملکرد خوبی داشته باشد. اما باید به این نیز توجه داشته باشید که آیا این فرد خودش برای یک فروش موفق تلاش می کند یا نیاز به نیروی محرکه دارد؟ آیا انتقادپذیر است؟ مشکلی با ساعت کاری ندارد؟ نگرش او نسبت به حرفه فروش چیست؟ آیا از آن لذت می برد؟ تا چه حد می تواند استرس خود را کنترل کند؟

در نهایت سعی کنید پاسخ های دریافتی را تحلیل کنید و مشخص نمایید که آیا فرد مورد نظر مناسب کار فروش هست یا خیر؟

به یاد داشته باشید که یک اراده قوی می تواند جایگزین تمام کمبودهای فرد در زمینه مهارت، آموزش و…. شود.

۴. چه چیزی باعث شده است که این فرد به سوی حرفه فروش کشیده شود؟

این مسئله از اهمیت بسیاری برخوردار است. چرا که افراد، بیشتر به سوی تمایلات خود گرایش دارند و برای آنچه که بیشترعلاقه دارند، بیشتر تلاش می کنند.

این قانون در هر زمینه ای صدق می کند. به ویژه در زمانی که احتمال شکست وجود داشته باشد. آنها اجازه نمی دهند کسب و کاری که به آن علاقه دارند، شکست بخورد. درنتیجه، وقتی شما کارمندی داشته باشید که عاشق کارش است، او با تمام وجود تلاش می کند تا شما نیز از شکست دور شوید و به پیروزی برسید.

معمولا فروشندگان با یک فروش موفق انگیزه می گیرند. آنها روز خود را با هدف فروش محصول آغاز می کنند. برای یک فروشنده موفق، فروش یک هدف است نه اجبار!

اما شما چطور می توانید این افراد را شناسایی کنید؟ شناسایی این افراد کار سختی نیست. شما می توانید با ایجاد انگیزه های منحصر به هرشخص و مناسب با ویژگی های شخصیتی او، آنها را پیدا کرده و به مسیر مناسب هدایت کنید.

 

تاریخ دقیق:

2020-12-04 12:06:55

 

لینک مرجع:

http://www.salesdemy.ir/%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%ae%d8%af%d8%a7%d9%85-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d9%85%d9%86%d8%af-%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4/

 

چهار پرسش اساسی که در حین استخدام کارمند فروش باید سوال کنید

اداره یک کسب و کار

 

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *