چالش های پیش رو با ابزارهای روابط عمومی

چالش های پیش رو با ابزارهای روابط عمومی

 

در حالی که امروزه راه حل ها و ابزارهای روابط عمومی بیشتری نسبت به گذشته وجود دارد، بسیاری از متخصصان روابط عمومی هنوز وقت زیادی را صرف کار با ابزارهای مختلف می کنند تا با استفاده از آنها به جستجوی اطلاعات دقیق مخاطبان، تهیه کلیپ ها و ارائه گزارشات بپردازند.

انتخاب ابزار مناسب برای پشتیبانی از استراتژی روابط عمومی شما لازم نیست نگرانی خاصی برای شما ایجاد نماید. اگر مسئولیت کمک به شرکت یا مشتریان خود را برای انتخاب ابزارهای روابط عمومی برای دستیابی به اهداف خود دارید، این راهنما برای شماست.

چالش های پیش رو با روابط عمومی مدرن

قبل از اینکه به چالش های پیش روی متخصصان روابط عمومی بپردازیم، بیایید بررسی کنیم که چگونه فناوری نه تنها کارهایی که روزنامه نگاران انجام می دهند، بلکه نحوه انجام کار روزنامه نگاران را نیز تغییر داده است:

روزنامه نگاران کمتر: به ازای هر خبرنگار تقریباً ۶ متخصص روابط عمومی وجود دارد – نسبت به یک دهه قبل، این رقم دو برابر شده است.

– چرخه خبری سریعتر: چرخه های شتاب یافته خبری و آنلاین بودن رسانه های اجتماعی، ایجاد فرصت و کاهش بحران ها را سخت تر کرده است.

– مشکل در یافتن رسانه های مرتبط: تعداد بی سابقه ای از رسانه های خبری وجود دارد، اما هنوز تشخیص دادن اینکه کدام یک از آنها مرتبط، معتبر و احتمالاً منجر به نتایج موثر هستند، دشوار است.

هر چقدر هم صنعت روزنامه نگاری و روابط عمومی تغییر کند، یک واقعیت ساده باقی می ماند: این دو صنعت به یکدیگر احتیاج دارند و برای چند دهه آینده همکاری خود را ادامه خواهند داد.

برای یافتن ابزارهای روابط عمومی ایده آل خود آماده هستید؟ موارد زیر را در نظر بگیرید.

وضع موجود را قبول نکنید

اگر تا به امروز از طریق روزنامه ها مسائل مرتبط با روابط عمومی شرکت را اطلاع رسانی می کردید، در حالی که با هزینه های فعلی مشکل دارید، به سراغ شبکه های اجتماعی بروید. اگر فکر می کنید شبکه های اجتماعی در شان مجموعه شما نیست، از رپورتاژ آگهی در وبسایت ها کمک بگیرید.

هیچ دلیلی برای پذیرفتن ابزاری که از آن متنفر هستید، فقط به این دلیل که در گذشته انتخاب مناسب بوده است، وجود ندارد. رسانه تغییر کرده است و فرصتی مناسب برای فناوری شما نیز به وجود آمده است.

اهمیت پشتیبانی مشتری را فراموش نکنید.

مردم، دیگر محصولات و خدمات را نمی خرند آن­ ها روابط را می خرند. پشتیبانی مشتری در کنار اجرای کمپین های روابط عمومی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

روابط عمومی به سرعت حرکت می کند. شما می خواهید بدانید که راه حلی که شما انتخاب می کنید، یک تیم پشتیبانی مشتری را در اختیار شما قرار می دهد یا خیر. مطالعات موردی را بخوانید و با یک مشتری فعلی گپ بزنید تا بتوانید آنچه نماینده فروش با شما به اشتراک می گذارد را اعتبارسنجی نمایید.

رسانه نخرید، به دنبال راه کارهای رسانه ای باشید

در حال حاضر ابزارهای متفاوتی برای اطلاع رسانی به مشتریان وجود دارند که عالی به نظر می رسد، اما چگونه می توانید مطمئن باشید که همه افراد در راستای اهداف شما کار می کنند؟

به عنوان مثال برای برگزاری نشست خبری ، به جای پرسیدن، “چه تعداد خبرنگار در آنجا حضور دارند؟” بپرسید ، “خبرنگاران این نشست خبری چقدر با ایده های من ارتباط دارند و چگونه این امر به من در رسیدن به اهدافم کمک می کند؟”

شما به راحتی می توانید یک کلمه کلیدی یا موضوعی را که مرتبط با حوزه کاری شما است، جستجو کنید. نتایج حاصل از آن جستجو را بررسی و از آنجا راه حل را ارزیابی نمایید.

نظارت یکپارچه رسانه را به عنوان یک ویژگی مهم در نظر بگیرید.

وقتی صحبت از یافتن فرصت های جدید روابط عمومی و شناسایی بحران های احتمالی به میان می آید، زمانبندی حرف اول را می زند. راه حل نظارت بر رسانه باید به شما امکان دهد تا شرکت ها و رقبا را به عنوان خبری مهم ردیابی کنید و مشخص کنید که کدام رسانه ها (خبرنگاران) به موضوعات مربوط به کمپین های شما علاقه مند هستند.

هنگامی که با یک بانک اطلاعاتی رسانه ای مرتبط می شوید، نظارت بر آن، زمینه را برای روابط رسانه ای معنی دار و پربازده فراهم می کند.

به دنبال ابزاری باشید که واقعاً بتوانید از آن استفاده کنید

گزارشگری می تواند وقت گیر باشد. احتمالاً جای تعجب ندارد که پاسخ دهندگان نظرسنجی وضعیت روابط عمومی، “دشواری در سنجش تأثیر کسب و کار” و “عدم قابلیت اندازه گیری” را به عنوان دو چالش برتر تیم هایشان انتخاب کرده اند.

متخصصان روابط عمومی نیاز به گزارشاتی دارند که قابل استفاده و قابل فهم باشند. به عنوان مثال در صورتی که از ایمیل مارکتینگ برای کمیپن های خود استفاده می کنید، به راحتی می توانید گزارش دقیقی در مورد اینکه چه تعداد از مخاطبین ایمیل شما را خوانده اند و یا بر روی لینک های شما کلیک کرده اند، به مدیریت ارائه دهید. و یا اگر از رپورتاژ آگهی استفاده کرده اید، به کارگیری لینک های کوتاه شده و یا UTM این کار را برای شما انجام خواهد داد.

سخن آخر

دنیای روابط عمومی می تواند مکانی دلهره آور باشد، با کوچکتر شدن چرخه های خبری، تغییر نقش رسانه های اجتماعی و حجم عظیمی از داستان هایی که برای پوشش دادن آنها باید به رقابت پرداخت، کار شما روز به روز سخت تر می شود. در سال ۱۳۹۹، اجازه ندهید که همان ابزار قدیمی شما را از ایجاد روابط عمومی عالی باز دارد.

چه در تیمی متشکل از افراد و چه در تیمی یک نفره کار کنید، کارآیی و اثربخشی گردش کار در روابط رسانه ای شما می تواند تلاش های شما را رقم بزند یا آنها را از بین ببرد. اگر به صورت شخصی با رسانه ها و خبرنگاران در ارتباط هستید، پیشنهاد می کنم از پلتفرم پابلیکا برای انتشار رپورتاژ آگهی و اخبار کسب و کار خود در رسانه ها استفاده کنید. در واقع شما زمان گرانبهای خود را صرف انجام کارهایی کرده اید که نرم افزارها به راحتی برای شما انجام می دهند.

 

تاریخ دقیق:

2020-10-28 04:16:13

 

لینک مرجع:

http://www.salesdemy.ir/%da%86%d8%a7%d9%84%d8%b4-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%a8%d8%b2%d8%a7%d8%b1%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b1%d9%88%d8%a7%d8%a8%d8%b7-%d8%b9%d9%85%d9%88%d9%85%db%8c/

 

چالش های پیش رو با ابزارهای روابط عمومی

ابزارهای بازاریابی دیجیتال

 

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *