مثال هایی از پرورش سرنخ به صورت اتوماتیک

مثال هایی از پرورش سرنخ به صورت اتوماتیک

 

ایمیل هایی که شما در زمان مناسب برای مشتریان احتمالی ارسال می کنید، می توانند آنها را ترغیب به خرید کنند و یکی از بهترین راه های پرورش سرنخ به شمار آیند. تحقیقات نشان داده اند که موفقیت در پرورش سرنخ می تواند تا ۵۰ درصد فروش شرکت شما را افزایش دهد و حدود ۳۳ درصد هزینه ها را برای مشتریان شما کاهش می دهد.

در ادامه، چند راهکار موفق برای ارتباط با مشتریان ارائه کرده ایم که شما را در راه اندازی یک کسب و کار کمک می کنند.

۱. پرورش اولیه سرنخ ها

این روش که برای بازدیدکنندگان محتوای خاص طراحی شده، به این صورت است که بلافاصله پس از پر کردن اولین فرم توسط مشتری، عضویت او فعال می شود و او از آن پس می تواند ایمیل های شما را دریافت کند. لازم است بدانید، در اولین ایمیل هایی که به منظور اطلاع رسانی به سرنخ ها ارسال می کنید، لحن شما مشخص می شود.

۲. آموزش بدهید

آموزش یکی از موثرترین راه های برقراری ارتباط با سرنخ هاست. این کار می تواند به ایجاد اعتماد در آنها کمک کند و ذهنیتی که نسبت به شرکت شما دارند را حفظ نماید.

شما می توانید یک برنامه آموزشی تهیه کنید و آن را برای سرنخ هایتان بفرستید. حال چه شما این برنامه ها را یک بار درهفته ارسال کنید، یا دوبار در هفته و یا هر روز، ارسال یک برنامه آموزشی پیشنهادی عالی برای ایمیل هایی است که سرنخ هایتان انتظار دارند در صندوق ایمیل هایشان ببینند.

۳. ثبت نام رویداد/ وبینارتان را اطلاع رسانی کنید

اگر شما میزبان رویداد خاصی هستید، ممکن است تصمیم بگیرید که آنها را از طریق ایمیل های پرورش سرنخ به مشتریان اطلاع رسانی کنید. در این روش برای تمام مشتریان شما به طور اتوماتیک ایمیل تبلیغاتی ارسال می شود. این روش با تنظیم یک تاریخ برای ارسال، بهتر اجرا می شود. برای جلوگیری از غیرفعال کردن سرویس ایمیل های تان توسط مشتریان، سعی کنید مطالبی از اشخاص مختلف، موضوعات و یا مقاصد باارزش را در کنار CTA خود قرار دهید.

اگر شما این رویدادها را به طور مرتب برگزار می کنید، می توانید برای آنها برنامه ریزی کرده تا حجم زیادشان مشکلی ایجاد نکند.

نکته:

ایمیل ها شامل یک لیست جلوگیری یا مشتریان هدف هستند که به شما این امکان را می دهند تا آنها را فقط به گروهی خاص ارسال کنید.

۴. برای حضور در رویدادها ثبت نام کنید

درحالی که ثبت نام در یک رویداد، از اهداف اصلی پرورش سرنخ محسوب می شود، حضور در آن نیز به همان اندازه مهم است. شما می توانید جریان کاری ایجاد کنید و برای سرنخ ها ایمیل هایی حاوی لینک ثبت نام ارسال نمایید. این کار باعث می شود آنها برای حضور در رویداد شما برنامه ریزی کنند.

۵. محصول تان را معرفی کنید

معرفی یک محصول جدید کار آسانی نیست اما ایمیل های پرورش سرنخ به شما کمک زیادی می کنند. این ایمیل ها می توانند شامل گزینه هایی برای ثبت نام در رویداد معرفی محصول شما باشند، آن هم دقیقا زمانی که مشتری به اطلاعات بیشتری نیاز دارد.

شما می توانید اطلاعات مربوط به ویژگی های محصول جدید را در ایمیلتان بگنجانید.

۶. به مشتریان جدید خوش آمد بگویید

معمولا در ابتدای کار لازم است پیام هایی آماده کنید و به منظور خوش آمد گویی به مشتریان احتمالی که مطمئن هستید تمام ویژگی های مورد نظر برای شروع استفاده از محصولات و یا خدمات شما را دارند، بفرستید. این ایمیل ها به شما در جذب مشتریان جدید کمک می کنند.

۷. از آشنایی مشتری با محصول اطمینان حاصل کنید

شرکت ها در تلاش هستند تا یک تجربه استثنایی برای مشتریان وفادار خود ایجاد کنند. آنها ممکن است ماه ها به یک نفر خدمات ارائه دهند تا او به جمع مشتریان شان بپیوندد. این کار روی نحوه نگرش مشتری نسبت به محصول نیز تاثیر بسیاری دارد.

اطمینان از اینکه مشتریان جدید تمام اطلاعات لازم برای استفاده از محصول و پشتیبانی را دریافت کرده اند به شما کمک می کند، تبلیغات بهتری داشته باشید. به کمک ارسال ایمیل، می توانید مطمئن شوید که مشتریان جدیدتان آموزش هایی را که لازم بوده درمورد خریدشان کسب کنند، بدست آورده اند.

۸. حساب کاربری ایجاد کنید

درصورت امکان برای مشتریان خود حساب کاربری فعال کنید تا از آن طریق بتوانید روند استفاده از محصولتان را پیگیری کنید.

ایمیل پرورش سرنخ می تواند به شما در جمع آوری اطلاعات مشتریان کمک کند و از طرفی، اطلاعات مورد نیاز مشتریان را نیز در اختیارشان قرار دهد.

۹. فرایند فروش را احیا کنید

شما می توانید با ارسال ایمیل های اتوماتیک به مشتریان، فرایند فروش خود را احیا کنید. این ایمیل ها می توانند شامل یادآوری زمان تمدید خدمات به مشتری و یا تیم فروشتان باشند.

۱۰. خریدهای ناتمام را پیگیری کنید

اگر صاحب یک فروشگاه آنلاین هستید، ممکن است افرادی به سایت شما مراجعه کنند و مراحل خرید را ناتمام رها کنند. در این صورت می توانید با ارسال یک ایمیل به آنها یادآوری کنید که به خریدشان ادامه دهند.

و یا ممکن است افرادی از صفحه ثبت نام شما بازدید نمایند اما فرم مورد نظر را کامل نکنند، در این صورت شما یک تماس فروش را ناخودآگاه از دست داده اید. ایمیل پرورش سرنخ به شما کمک می کند تا به این افراد یادآوری کنید فرم ثبت نام را پر کنند.

۱۱. یادآوری کنید

ایمیل های پرورش سرنخ می توانند برای یادآوری یک تماس یا یک قرار طراحی شوند.

به عنوان مثال بسیاری از شرکت های سرمایه گذاری، تبلیغات و یادآوری های شان را برای زمانی تنظیم می کنند که نزدیک به زمان مالیات است. پرورش سرنخ در فصل تعطیلات می تواند فرصت دیگری برای برنامه پرورش سرنخ و ارسال ایمیل به مشتریان باشد.

۱۲. نسخه آزمایشی ارسال کنید

این شیوه پرورش سرنخ شامل ارسال ایمیل هایی است که کمک می کند دیگران با قابلیت محصول شما به وسیله نسخه آزمایشی آشنا شوند. برای برخی شرکت ها، این شیوه می تواند به صورت بازاریابی نفر به نفر انجام شود، درحالیکه برای برخی دیگر به واسطه حجم زیاد سرنخ هایشان، این کار با ایجاد یک جریان کاری مدیریت می شود.

۱۳. روزشمار ایجاد کنید

یک راه کوچک برای شاد کردن مشتریان تان این است که سالگرد عضویت شان در گروه مشتریان را تبریک بگویید. شما با آگاهی از تاریخ عضویت آنها، می توانید ایمیل هایی را هر سال در تاریخ مشخصی برای مشتریان ارسال کرده و از اینکه محصول شما را انتخاب کرده اند، از آنان قدردانی کنید.

اگر راه هایی برای پیگیری خرید موفق مشتری وجود دارد، می توانید ایمیلی تنظیم کنید که به محض رسیدن مشتری به مرحله ای مشخص، برای او ارسال شود.

۱۴. خدمات بیشتری ارائه دهید

اگر تصمیم دارید که آیتم و یا سرویس خاصی را به محصولات خود اضافه کنید، باید منتظر زمان خاصی برای تبلیغ آن آیتم یا محصول خاص بمانید. در یک گردش کار، شما می توانید میان زمانی که مشتری قرار است خرید کند با زمان آغاز تبلیغات، تاخیر ایجاد کنید.

۱۵. مشاوره بدهید

هدف از این راه، انتقال تدریجی اطلاعات به مشتری است. این اطلاعات می توانند به صورت مشاوره، نسخه آموزشی و یا خدمات وابسته به محصول شما ارائه شوند.

زمانبندی نکته مهمی در این گردش کار بشمار می آید. اما مهم است اطمینان حاصل کنید که این تغییر بدون عجله انجام گرفته باشد.

۱۶. نظرات را بررسی کنید

جمع آوری اطلاعات نظرسنجی از مشتریان کار آسانی نیست، اما می توان از طریق ایمیل برای این کار اقدام کرد.

به سادگی می توان با ارسال ایمیل و طرح یک سوال در قسمت موضوع و یا متن آن و ایجاد امکان پاسخگویی برای مخاطب با یک کلیک برروی CTA به اطلاعات مورد نظر رسید.

برای مثال اگر جواب سوال شما «بله» یا «خیر» است، می توانید یک کلید CTA «بله» و کلید دیگری برای «خیر» ایجاد کنید. در این صورت شما قادرخواهید بود که نتایج کار را ببینید و بر این اساس تصمیم بگیرید.

قدم بعدی چیست؟

به تعداد ایمیل های باز شده و یا ایمیل های لغو شده توسط سرنخ ها توجه کنید و آنها را معیار تصمیم گیری تان در تعداد، فرمت و موضوع ایمیل های ارسالی قراردهید. این اطلاعات به شما کمک خواهد کرد تا استراتژی پرورش سرنخ را بهبود بخشید و ایمیل های اتوماتیک خود را طبقه بندی کنید.

 

تاریخ دقیق:

2020-11-04 07:31:04

 

لینک مرجع:

http://www.salesdemy.ir/%d9%be%d8%b1%d9%88%d8%b1%d8%b4-%d8%b3%d8%b1%d9%86%d8%ae-%d8%a8%d9%87-%d8%b5%d9%88%d8%b1%d8%aa-%d8%a7%d8%aa%d9%88%d9%85%d8%a7%d8%aa%db%8c%da%a9/

 

مثال هایی از پرورش سرنخ به صورت اتوماتیک

ارتباط با مشتریان

 

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *