شاخص بورس ۴ هزار واحد رشد کرد

شاخص بورس ۴ هزار واحد رشد کرد

 

شاخص بورس ۴ هزار واحد رشد کرد
به گزارش پول نیوز، در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه بیش از ۷ میلیارد و ۱۷۱ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۵ هزار و ۴۳۴ میلیارد تومان در بیش از یک میلیون و ۴۰ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۴ هزار و ۷۲۷ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۲۴۸ هزار و ۵۳۹ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، توسعه معاون و فلزات و معدنی و صنعتی گل گهر شد و در مقابل شرکت‌های سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و پالایش نفت اصفهان با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله یک میلیارد و ۷۹۳ میلیون ورقه به‌ارزش ۴ هزار و ۲۴۹ میلیارد تومان در ۳۵۱ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۱۶۴ واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۷ هزار و ۹۶۴ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های معاملاتی پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس و پتروشیمی زاگرس شد و در مقابل شرکت‌های بیمه دی، ویتانا و مدیریت انرژی تابان هور بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

 

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز دوشنبه 6 درصد افزایش یافت و در رقم 443 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 18 درصد کاهش یافت و هزار و 44 میلیارد تومان شد.

شرکت محصولات کاغذی لطیف (با نماد معاملاتی لطیف) با صف‌ خرید 207 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از لطیف، نمادهای اخابر (مخابرات ایران) و اتکای (بیمه اتکایی ایرانیان) بیشترین صف خرید را داشتند.  

بیشترین صف فروش نیز به ثنوسا (نوسازی و ساختمان تهران) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 60 میلیارد تومانی داشت. پس از ثنوسا، بکاب (صنایع جوشکاب یزد)  و خزر (فنرسازی زر) بیشترین صف فروش را داشتند.

 

 

تاریخ دقیق:

2021-07-01 13:17:53

 

لینک مرجع:

https://www.poolnews.ir/fa/news/353141/شاخص-بورس-۴-هزار-واحد-رشد-کرد

 

شاخص بورس ۴ هزار واحد رشد کرد

بازار سرمایه

 

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *