شاخص بورس در این هفته صعودی می‌شود

شاخص بورس در این هفته صعودی می‌شود

 

تولیدی/// شاخص بورس در این هفته صعودی می شود
محمد صالحی، مسئول عرضه و پذیرش کارگزاری بانک ملت در خصوص حال و روز بازار سرمایه در هفته جاری به خبرنگار پول نیوز گفت: شاخص کل از ابتدای هفته ی گذشته تا اواسط آن نزولی بود، اما از اواسط هفته با واکنش مثبت به عدد ۱ میلیون ۹۵ هزار واحدی بازگشت و در انتهای هفته برای بار دیگر در کانال ۱ میلیون ۱۰۰ هزار واحدی قرار گرفت.

وی افزود: در ابتدای هفته فشار فروش در بازار سرمایه به شدت زیاد بود بر همین اساس سبب شد میزان ۳.۹۴ درصد از ارزش آن افت کرد.

مسئول عرضه و پذیرش کارگزاری بانک ملت عنوان کرد: برآیند ورود و خروج پول‌های حقیقی نشان میدهد در هفته گذشته ۲.۵۲۰ مبلغ میلیارد تومان خروج پول از بازار سهام را شاهد بودیم و از آن طرف شاهد ورود جریان نقد در صندوق‌ها و اوراق بادرآمد ثابت به میزان ۲.۵۳۸ میلیارد تومان بودیم.

صالحی ابراز کرد: از دید بنیادی بسیاری از شرکت‌ها گزارشات خوبی منتشر کرده اند و در خصوص نرخ ارز نیز در هفته گذشته دلار آزاد ۱.۵۶ درصد رشد، اما از آن طرف نرخ دلار نیما ۱.۱۱ درصد افت را تجربه نمود.

وی در ادامه بیان کرد: معاملات فلزات اساسی در بازار‌های جهانی در هفته گذشته مانند آلومینیوم و مس پس از اصلاح قیمتی مجددا وارد روند صعودی خود شدند و روند افزایش قیمتی خود را در پیش گرفتند. قیمت آلومینیوم به میزان ۰.۰۴ درصد و قیمت مس نیز به کانال ۱۰ هزار دلاری برگشت و به صورت کلی به میزان ۱.۴۸ درصد افزایش قیمت را تجربه کرد.

مسئول عرضه و پذیرش کارگزاری بانک ملت ادامه داد: قیمت فولاد جهانی در هفته گذشته بدون تغییر بوده است. قیمت نفت نیز در هفته ی گذشته رشد مناسبی را تجربه کرد و به میزان تقریبا ۳.۴۹ درصد افزایش قیمت داشت. با بهبود یافتن درصد مبتلایان به کرونا و واکسیناسیون گسترده در کشور‌های صنعتی و توسعه یافته و افزایش واکسیناسیون در کشور‌های درحال توسعه سبب افزایش تقاضا برای این طلای سیاه در بازار‌های جهانی شده است. البته از نکاتی که سبب شده قیمت نفت خام رشد بسیار بیشتری نسبت به گذشته نداشته باشد، افزایش میزان عرضه نفت ایران به بازار‌های جهانی و واکنش تحلیلگران به این موضوع بوده است که قدری باعث شده از رشد بیشتر قیمت نفت خام جلوگیری شود.

محمد صالحی خاطر نشان کرد: در مجموع با لحاظ نمودن اهم متغیر‌های بنیادی بازار و در موازات آن ورود پول به بازار سهام مستعد رشد کوتاه در هفته جاری می باشد. به دید تحلیل تکنیکال شاخص کل در هفته جاری میتواند در گام اول تا اواسط هفته محدوده ۱ میلیون ۱۵۰ تا ۱۵۵ هزار واحد رشد را تجربه نماید و پس از برخورد به مقاومت تا محدوده ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد افت نماید، اما درصورت اینکه بتواند ازمقاومت ۱ میلیون ۱۵۰ هزار واحد عبور نماید میتوان انتظار داشت محدوده ۱ میلیون و ۱۸۰ هزار واحد را لمس نماید و پس از برخورد تا سطح ۱ میلیون ۱۵۵ هزار واحد در اواخر هفته نزول نماید.

 

 

 

گفتگو از سحر گلی زاده

 

 

 

 

تاریخ دقیق:

2021-06-01 13:08:59

 

لینک مرجع:

https://www.poolnews.ir/fa/news/351010/شاخص-بورس-در-این-هفته-صعودی-می‌شود

 

شاخص بورس در این هفته صعودی می‌شود

بازار سرمایه

 

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *