سه موردی که هوش مصنوعی به واحد روابط عمومی سازمان ها در سال ۲۰۱۹ کمک خواهد کرد

سه موردی که هوش مصنوعی به واحد روابط عمومی سازمان ها در سال ۲۰۱۹ کمک خواهد کرد

 

امروزه طرفداران روابط عمومی (PR) پیش بینی هایی را انجام می دهند. با کمرنگ شدن نقش مطبوعات و رسانه‌های چاپی، نیاز به روابط رسانه های خلاقانه تر بیشتر شده است. بنابراین نقش اتاق های خبر نیز کمتر می شود. کسانی که کارشان در این زمینه می باشد با واقعیت ” اهمیت رسانه های غیر رایگان” رو به رو می شوند. با افزایش اهمیت اینفلوئنسر مارکتینگ بر روی توزیع محتوا و ارزیابی تاکتیک هایی در خصوص تعریف بازگشت سرمایه برای روابط عمومی تمرکز بیشتری می شود.

به نظر می رسد این پیش بینی
ها، در میان سایر روندهای سنتی و واقعی، هر ساله دوباره بازبینی می شود. و این
روند اشتباه نیست. اما برای کسانی که در فکر یافتن فناوری های جدید هستند، روند PR برای سال ۲۰۱۹، پیوستن هوش مصنوعی به کار روزمره ماست.

۳ مورد اصلی که هوش مصنوعی به روابط عمومی سازمان ها کمک خواهد کرد

۱٫اینسایت های مخاطبین

با پیشرفت بسیار زیاد علوم داده و یادگیری زبان ماشینی، هوش مصنوعی به واحد روابط عمومی شرکت ها در شناسایی عمیق مخاطبان هدف خود کمک کرده و باعث می شود که شرکت ها به مخاطبان خود در سطح شخصی تر دسترسی داشته باشند. با توانایی پیش بینی علاقه‌مندی ها و شناسایی روندها – مخصوصا در مورد مشتریان برندها – امکان ارائه خدمات بهتر و تولید محصولات خلاقانه تر با تجربه خوب برای مشتری فراهم می شود.

با این سطح از آگاهی، بخش روابط عمومی می تواند کمپین های پیچیده تر را با پیام هایی را که مربوط به مخاطبانی خاص است، داشته باشد. اولویت های بخش روابط عمومی و سیستم مدیریت تولید مبتنی بر مشتری می توانند با واقعیت سازگاری داشته باشند و با تغییرات بازار همگام باشند.

۲٫ وظایف روزانه

بسیاری از وظایف روزانه که تیم های روابط عمومی انجام می دهند برای درک چشم اندازهای صنعتی، فعالیت های رقبا، روندهای جدید و نشان دادن میزان موفقیت کمپین ها بسیار مهم هستند.

اما مدت زمانی که صرف انجام این گونه وظایف می کنید – شامل بررسی های اجمالی، رصد رسانه‌ها، شنود فضای مجازی، تحلیل احساسات، تهیه گزارشات و سایر فعالیت های این گونه – به کمک هوش مصنوعی به میزان چشمگیری کاهش یافته است. در حال حاضر خدماتی برای انجام چنین کارهایی وجود دارد. اما بسیاری هنوز نیاز به نظارت یا تصحیح دستی دارند، زیرا نرم افزارها هنوز برای ابزارها کاملا در دسترس نیستند.

همه اینها می توانند با هوش مصنوعی تغییر کنند. بطوریکه امروزه کار متخصصان روابط عمومی راحت تر شده است. آنها از مغزهای استراتژیک برای ایجاد کمپین های خلاقانه و ساخت روابط استفاده می کنند. این دلایل بسیاری از ما را برای پیوستن به این زمینه هدایت می کند.

۳٫ تعاملات در فضای مجازی

وقتی حرف از تعاملات فضای
مجازی می شود، مشارکت انسان بخوبی آشکار است. اینطور نیست؟

در حال حاضر قابلیت های چتبات ها و میزان استفاده از آنها در حال افزایش است بطوریکه شرکت های بزرگ، در توسعه چتبات ها سرمایه گذاری می کنند. اما برای واحدهای روابط عمومی باید فراتر از چتبات های امروزی اندیشید( چتبات های امروزی نظیر سیری اپل یا الکسا آمازون و سوالات متداول نظیر “هوا امروز چگونه است؟”) تا بتوان تعاملاتی را که به اهداف واحدهای روابط عمومی کمک می کنند، درک کرد.

پیشرفت هوش مصنوعی به
ساخت چتبات های هوشمند کمک می کند. این موضوع راه را برای متخصصین روابط عمومی
هموار می کند، که آنها بتوانند مکالمات و محتوای موجود درباره برندها را در دست
داشته باشند.

بهترین فضا برای این کار
شبکه های اجتماعی هستند. جایی که چتبات ها می توانند بصورت هوشمندانه با هشتگ های
مرتبط تعامل کنند یا به کامنت ها و یا پیام های یک شرکت پاسخ بدهند.

موضوع اصلی در واقع کنترل تعاملات ماشین بصورت کاملا استراتژیک می باشد که بتواند به واحدهای روابط عمومی کمک کند و بتواند بر اکثر عناصر انسانی متمرکز شود که ربات ها نتوانند بر آن غلبه کنند.

آیا می خواهید بدانید کاوان چگونه با استفاده از راه حل های هوش مصنوعی می تواند به سازمان شما کمک کند که واحد روابط عمومی استراتژی قوی تری داشته باشد؟ پلتفرم هوشمندی رسانه‌ی ما را چک کنید و برای درخواست دمو، روی کاوان کلیک کنید.

منبع:

https://www.meltwater.com/me/blog/three-ways-ai-will-help-pr
h

 

تاریخ دقیق:

2021-01-02 10:23:28

 

لینک مرجع:

http://ikavan.com/%d8%b3%d9%87-%d8%b1%d8%a7%d9%87%db%8c-%da%a9%d9%87-%d9%87%d9%88%d8%b4-%d9%85%d8%b5%d9%86%d9%88%d8%b9%db%8c-%d8%a8%d9%87-%d9%88%d8%a7%d8%ad%d8%af-%d8%b1%d9%88%d8%a7%d8%a8%d8%b7-%d8%b9%d9%85%d9%88%d9%85/

 


 

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *