ریچ و ایمپرشن در اینستاگرام و دیگر معیارهایی که ممکن است شما را سردرگم کنند

ریچ و ایمپرشن در اینستاگرام و دیگر معیارهایی که ممکن است شما را سردرگم کنند

 

با حضور پررنگ‌تر در شبکه‌های اجتماعی و حتی با وجود معیارهای بیشتری برای پیگیری نظیر ریچ و ایمپرشن ممکن است داشتن اطلاعات درباره داده‌های خود مشکل‌تر باشد. چیزی که از آن اطمینان داریم: شما باید در استراتژی اینستاگرام سرمایه گذاری کنید. موافق نیستید؟

اینستاگرام بستر مناسبی برای  به اشتراک گذاشتن انواع عکس یا ویدئو به روش های جدید بوده و ارتباط با مخاطبان را برای شما فراهم می کند:
  • تا کنون بیش از ۴۰ میلیارد عکس و فیلم در پلتفرم اینستاگرام به اشتراک گذاشته شده است.
  • ماهانه بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر فعال دارد.
  • بیش از ۸۰٪  کاربران در خارج از ایالات متحده زندگی می کنند.
  • در ماه گذشته بیش از ۵۰٪ از شرکت هایی که در اینستاگرام حضور دارند، در اینستاگرام استوری تولید کردند.
  • یک پنجم استوری های کسب و کارها، یک پیام مستقیم (دایرکت) دریافت می کنند.
  • از تاریخ ۱ نوامبر ۲۰۱۷، استوری های اینستاگرام روزانه دارای ۳۰۰ میلیون کاربر فعال بوده است-  بیشتر از ماه ژوئن (۲۵۰ میلیون کاربر)
  • بیش از نیمی از ۵۰۰ میلیون کاربر فعال در اینستاگرام روزانه به تعداد زیادی استوری به اشتراک می گذارند.

در این پست ما معیارهای اولیه و مهم اینستاگرام را تقسیم بندی می کنیم که شما بتوانید راحتتر و بهتر تحلیل کنید.

تعاریف اینستاگرام

ریچ: تعداد کاربران منحصر به فردی که پست یا استوری شما را در روز مشخص مشاهده کرده‌اند.

احتمالا یکایک فالوورهای شما محتوایتان را مشاهده نخواهند کرد مگر اینکه برای پست هایتان هزینه‌های جدی درنظر بگیرید. و حتی با صرف هزینه های جدی، بعید است که شما به همه فالورهای خود ریچ داشته باشید. بنابراین ریچ مهم است. ریچ به شما تعداد کاربران منحصر به فردی که هر روز به محتوای شما دسترسی دارند را می گوید. سعی کنید این معیار را به حداکثر برسانید تا میزان آگاهی از برند خود را افزایش دهید.

ایمپرشن: تعداد دفعاتی که محتوای شما، پست یا استوری، به کاربران نشان داده می شود.

معمولا دو مفهوم ریچ و ایمپرشن با هم اشتباه گرفته می شود. ایمپرشن تعداد دفعاتی است که محتوای شما دیده شده است. اگر ایمپرشن شما بیشتر از ریچ شما باشد، نشان دهنده این است که مخاطبان شما چندین بار به محتوای شما سر می زنند. به پست‌هایی که نسبت ایمپرشن به ریچ آن ها زیاد است توجه کنید تا بتوانید کارایی پست ها را بسنجید.

در پلتفرم هوشمند کاوان شما می توانید ریچ و ایمپرشن اینفلوئنسرها و برندهای مختلف را بصورت زیر مشاهده کنید.

نرخ اینگیجمنت: نسبت اینگیجمنت پست بر ایمپرشن پست می باشد. نرخ اینگیجمنمت برای یک بازاریاب اجتماعی شاخصی است که حتما باید پیگیری شود. نرخ اینگیجمنت نشان می دهد کاربرانی که پستهای شما را دیده‌اند چقدر با پست ارتباط برقرار کرده یا اصطلاحا اینگیج شده‌اند. نرخ اینگیجمنت خود را با یک نوع رسانه کاهش دهید تا بدانید که مخاطبان شما بیشتر با پست های عکسی، پست های ویدئویی یا پست های ترکیبی اینگیج می شوند. با گذشت زمان، نرخ اینگیجمنت به شما می گوید چگونه یک کمپین یا استراتژی پیام رسانی در مقابل کمپین یا استراتژی پیام رسانی دیگرعمل می کند. اگر می خواهید روش های جدید خود را بیازمایید، این یک روش خوبی است.

پست های ذخیره شده: تعداد کاربرانی که پست های شما را ذخیره کرده اند. پست های ذخیره شده یک نمونه نسبتا جدید برای اینگیجمنت خانواده اینستاگرام است که در دسامبر ۲۰۱۶ منتشر شد. در حال حاضر کاربران گزینه ای برای ذخیره پست در پروفایل خود را دارند که بعدا در قسمت پست های ذخیره شده آن ها را مشاهده کنند.

معیارهای خاص – استوری اینستاگرام

استوری اینستاگرام دستاورد بزرگی برای سلاح محتوایی بازاریابان اجتماعی
می باشد. این ویژگی نسبتا جدید مجموعه ای از روش‌های مختلف را برای ایجاد اینگیجمنت
فراهم می کند که به سادگی قابل اندازه گیری می باشند.

عقبگرد (بکوارد): تعداد دفعاتی که مخاطبان شما برای دیدن استوری قبلی بکوارد می کند. این میزان جذابیت استوری محتوای شما را نشان می دهد که کاربر می خواهد دوباره آن را ببیند. گرچه ممکن است نشان دهنده طولانی بودن محتوای استوری شما باشد، بطوریکه مخاطب زمان کافی برای خواندن آن را نداشته باشد. استوری هایی که بکورد زیادی داشته‌اند را همواره بررسی کنید که دلیل آن را متوجه شوید.

رو به جلو (فوروارد): تعداد دفعاتی که مخاطبان شما برای دیدن استوری بعدی فوروارد می روند. این نشان می دهد استوری شما جذابیت کافی برای اینگیج کردن مخاطب را نداشته است. در صورتی که استوری شما ویدیو می باشد ممکن است بدلیل طولانی بودن نیز باشد. استوری هایی را که تعداد فوروارد بیشتری داشته‌اند را برای شناسایی تم های آن ها مانند طول و محتوا بررسی کنید.

پاسخ (ریپلای): تعداد دفعاتی که مخاطبان شما به استوری شما پاسخ می دهند. پاسخ ها می توانند منابع ارزشمند باشند. کاربرهایی که به استوری‌های شما پاسخ می دهند، احتمالا برند شما را پسندیده و این بازخوردی عالی است  برای به اشتراک گذاشتن. پاسخ ها گفتگو را بین شما و کاربر شروع می کنند (دایرکت مسیج)، بنابراین فرصت خوبی می باشد که با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنید.

خروج: تعداد دفعاتی که یک کاربر از استوری شما خارج شده و به صفحه قبلی باز می گردد. خروج به این معنی است که کاربر تصمیم دارد استوری شما را دنبال نکند. تعداد خروج هرچه کمتر باشد، بهتر است.

برای درخواست دمو روی کاوان کلیک کنید.

منبع:
https://sproutsocial.com/insights/instagram-impressions/

 

تاریخ دقیق:

2021-01-02 10:25:18

 

لینک مرجع:

http://ikavan.com/%d8%b1%db%8c%da%86-%d9%88-%d8%a7%db%8c%d9%85%d9%be%d8%b1%d8%b4%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%b3%d8%aa%d8%a7%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%85/

 


 

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *