در جذب مشتری جدید چقدر موفقید؟

در جذب مشتری جدید چقدر موفقید؟

 

جذب مشتری جدید باید همیشگی باشد . هر زمان که یک کسب و کار جذب مشتری جدید را برای یک تعامل متوقف کند ، آن شرکت در امور خود دچار وقفه خواهد شد . از نظر عملی جذب مشتری دو معنی دارد :

  1. همیشه به دنبال کسب اطلاعات جدید درباره بازارهای هدف باشید تا آگاهی شما افزایش یابد و دید بهتری نسبت به آنها پیدا کنید .
  2. تاثیرات بسیار خوب و هوشمندانه ای از طریق کانال های فروش خود ( بر مشتریان و بازارهای هدف ) بگذارید.

جذب مشتری جدید خون در گردش یک کسب و کار و برنامه ی بازار یابی آن است . بسیار راحت است که اینگونه فکر کنید جذب مشتری جدید فعالیتی است که شامل همزادپنداری ( انجام کار مشابه ) در رابطه با هر کاری که دیگران انجام می دهند ، انجام کارها طبق روش قدیمی یا حتی یافتن بررسی چگونگی عملکرد کسب و کار ، میشود . هر چند ، این روش توسط شرکت های موفق و جهانی مورد استفاده قرار نمیگیرد. در عوض ، جذب مشتری جدید به معنی داشتن رویکردی سیستماتیک و در نظر گرفتن هدف نهایی به عنوان مسیر راه می باشد ( اینکه هدف نهایی را همیشه مدنظر قرار دهید ).

رهبران سعی در نزدیک شدن به بازارهای هدف دارند

  • کانالهایِ ( ارتباطی ) مناسب و تاثیر گذارتان را شناسایی و الویت بندی کنید .
  • تمام معیارهای ممکن را مورد استفاده قرار دهید  ، ارزش و پوشش دهی خود را ارزیابی کنید.
  • بر همین اساس ، بودجه بندی و برنامه ی خود را تعیین کنید .

اولین مسئله تصمیم گیری درباره این است که کدامیک از کانال های ( ارتباطی ) شما مناسب ترین راه برای نزدیک شدن به مشتریان هدف شرکت شما است.

عوامل تعیین کننده ی کانال های جذب مشتری جدید

  • ماهیت اصلی محصول و خدمات شما .
  • هدف و چشم انداز استراتژیک شرکت شما .
  • علایق و سلایق مشتریان احتمالی شما .
  • توانایی شرکت شما در استفاده بهینه از کانال ( ارتباطی ) .
  • تاثیر ، اعتبار و توانایی شما برای شکل دهی یک ارتباط فردی .

 

براساس ترجیحات و هزینه ها و دسترسی کانال ارتباطی تان، می توانید تمام آپشن های خود را رتبه بندی کنید. لیستی از بهترین تا بدترین ترجیحات شخصی خود تهیه کنید .

تصمیم بگیرید که می خواهید در طول چرخه برنامه ریزی یک ساله خود چقدر درآمد داشته باشید و چقدر از آن نقد باشد . در نظر داشته باشید که در صورت نیاز می توانید این برنامه ریزی خود را ارتقاء دهید ، اما تصمیم بگیرید که می خواهید از چه کانال های ارتباطی استفاده کنید ؛ وقتی از این کانالها استفاده می کنید چقدر هزینه باید صرف کنید ، چه نتایجی مورد انتظار شما است و چه کسی مسئولیت پیگیری این برنامه را به عهده دارد. (برای دانستن اطلاعات تکمیلی در خصوص مدیریت مالی، به مقاله مدیریت مالی کسب و کار ، برگ برنده ی هر بیزینس سری بزنید.)

توجه داشته باشید که بر اساس یک برنامه روزانه ، مشتریان بالقوه شما به عنوان نمایی از محصولات شما ، روابط بازاریابی  و سایر اطلاعات نمایان خواهند شد و بیانگر این موارد خواهند بود و آنها را به دیگران معرفی می کنند. راحت نیست که مشتریاان تان را متوجه سازید که شما خود نیز وجود دارید. بعلاوه باید انگیزه آنها را تهییج کنید و در آنها شوق ایجاد کنید تا اطلاعات بیشتری از آنها کسب کنید . به همین منظور،  هر کاری که مبلغ(تبلیغ کننده) انجام می دهد باید در هماهنگی کامل با تمام عوامل دیگر باشد . مشتری احتمالی باید چند کار مختلف انجام دهد: (برای دانستن در مورد مشتریان بالقوه، به مقاله تبدیل مشتری بالقوه به بالفعل سری بزنید.)

  • ارتباطی احساسی با محصول برقرار کند و این ارتباط را تقویت کند .
  • بر اساس پیشنهادات و نظرات شما از لحظه تصمیم گیری تا خرید محصول، معاملات خود را شکل دهد .

با این حال هنوز برخی مبلغان ( تبلیغ کنندگان ) و رهبران کسب و کارهای کوچک این اقدامات را نادیده می گیرند ، اما یک رویکرد قوی تر این است که شما چنین معاملاتی را زمانی که در حال تدوین برنامه های تبلیغاتی خود هستید ، در ذهن داشته باشید و در نظر بگیرید .

جذب مشتریان جدید از وظایف اصلی رهبران است

رهبران کسب و کار همواره در پی جذب مشتری جدید هستند

  • هنگام تدوین برنامه های تبلیغاتی خود فرآیند ده مرحله ای را دنبال کنید .
  • همیشه و از پیش بر خواسته های مشتریان تان در رابطه با محصولات و خدمات خود تمرکز داشته باشید .

فرآیند ده مرحله ای جذب مشتری جدید

  1. هر زمانی که می خواهید تاثیری عمیق بر مشتریان خود بگذارید ، فروش داشته باشید / فروش تان را افزایش دهید و یا دیگران را برای خرید محصولات خود ترغیب کنید ،  نتایج مدنظرتان را معین کنید.
  2. درباره ی ماهیت کانال ارتباطی خود و محدودیت هایی که ممکن است در آینده در آن پیش بیاید، بیاندیشید.
  3. لحظه ی ارتباط با مشتری را در ذهن تان تجسم کنید – یک تصویر بصری که نیازمند احساسات مشتری احتمالی است .
  4. منطق و استدلالی که می خواهید استفاده کنید را تعریف کنید – حتی اگر در حال: استفاده از دانشی که از قبل وجود داشته ، ارائه دلیل و برهان ، و یا فراهم کردن مدرک و یا تصدیق نامه، هستید .
  5. تعیین کنید چه اطلاعاتی باید وجود داشته باشد و اینکه چه فرصتی برای ارائه این اطلاعات مناسب تر است .
  6. تعیین کنید مشتریان شما باید واجد چه شرایطی باشند ، در اینصورت نیاز به صرف منابع جهت فروش به افرادی که در نهایت از شما خریداری نمی کنند ، نخواهد بود .
  7. چیزهایی که معرف نام تجاری تان هستند را با هم هماهنگ کنید- مانند لوگو و دیگر موارد.
  8. توضیح دهید که در هر مرحله مشتریان باید چه کاری انجام دهند ، بنابراین مشتریان خواهند دانست که باید در مرحله شروع معامله و مراحل بعدی آن چه کاری انجام دهند . اطلاعات مربوط به مراحل بعدی را شفاف کنید و مشکلات احتمالی را به منظور بهتر کردن نتایج کاهش دهید .
  9. تمام عوامل را یکپارچه کنید  – در آن صورت نتیجه نهایی به آرامی ظهور پیدا خواهند کرد ، و اتفاقی ناگهانی که ناشی از همراهی عوامل غیر متناسب با یکدیگر است رخ نخواهد داد .
  10. چیزهای مورد نیاز برای برنامه های تبلیغاتی خود را فراهم کنید ، انها را در کانال ارتباطی مورد نظر مورد استفاده قرار دهید و نتایج کسب شده را اندازه گیری کنید .

 

میچل گربر: « جذب مشتری جدید، در ساده ترین و ابتدایی ترین سطح خود، یعنی شناسایی افراد و نیازهایی که موجب رضایت آنها است، طوری که آنها نیز بتوانند به سرعت و به راحتی این موضوع را درک کنند. جذب مشتری یعنی جلب توجه مردم و صحبت با آنها، پس به دنبال همین امر باشید و جزئیات –بجز جزئیات حائز اهمیت- را رها کنید، چرا که جزئیات بیهوده به راحتی سبب سردرگمی افراد خواهد شد . »

 

میچل گربر: «در کسب و کار های موفق و کسب و کار هایی که به دنبال هوش و جادوی کارآفرینی هستند باید همیشه به دنبال چیزهای جدید و ایجاد پیشرفت در خودشان و مشتریان شان باشند و با کمک مشتریان شان ، نام خود را در قلب و ذهن مردم جهان جای دهند و حفظ کنند. همانطور که Raykroc در مک دونالد بارها اینکار را انجام داد . همانطور که فرِد اسمیث در federal express اینکار را انجام داد . با هر فرصت جدیدی زندگی مفهومی جدیدتر و عمیقتر از هدف پیدا میکند …. به دنیای کارآفرینی خوش آمدید ….. »

 

جذب مشتری جدید برای نقدینگی کسب و کار شما جریان ساز مییاشد، پس یکی از اولیت های اصلی و دائمی شما باید تلاش برای جذب مشتری جدید باشد. تدوین یک فرآیند جذب مشتری که مناسب کسب و کارتان باشد، به کمک مربی کسب و کار شما امکان پذیر میباشد.

 

تاریخ دقیق:

2020-10-17 22:33:05

 

لینک مرجع:

https://iranbusinesscoach.com/new-customer-attraction/

 


 

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *