بهترین بازار برای سرمایه گذاری کدام بازار است؟

بهترین بازار برای سرمایه گذاری کدام بازار است؟

 

بهترین بازار برای سرمایه گذاری کدام بازار است؟
به گزارش پول نیوز، حمیدرضا میرمعینی کارشناس بازار سرمایه جذابیت ورود به بورس اظهار کرد: باید آموزش‌های لازم برای ورود مردم به بازار سرمایه داده شود و واقعیت این است که هدفی که سازمان بورس دارد محقق نمی‌شود و برای فرهنگ سازی باید بیش از یک ماه آموزش‌های لازم داده شود و با مبانی تئوری هدف سازمان محقق نمی‌شود.

وی افزود: افرادی که تازه وارد بازار سرمایه می‌شوند باید دسترسی کمتری داشته و یا آن‌ها را به سوی صندوق‌های سرمایه گذاری سوق دهند و بعد از گذشت چند ماه، خودشان مستقیم وارد این بازار شوند و سهام خرید و فروش کنند.

میرمعینی بیان کرد: محدودیتی که سازمان بورس برای سرمایه گذاران در نظر گرفته است نتیجه مثبت در پی نخواهد داشت هرچند که این ابلاغیه جذابیت بازار سرمایه برای ورود سرمایه گذاران را به دلیل ورود جریان نقدینگی و ورود سرمایه گذاران جدید از بین نمی‌برد.

این کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد: اگر سازمان بورس محدودیتی برای ورود افراد به این بازار ایجاد می‌کند باید هدایت شده و کنترل شده باشد.

وی پیشنهاد کرد که بازاری مخصوص افراد تازه وارد بورس راه اندازی شود و بعد از گذشت چند ماه این افراد بتوانند در بازار اصلی، سهام خرید و فروش کنند.

 


بیشتر بخوانید:

 

آینده بازار سهام چگونه خواهد بود؟


میرمعینی اظهار کرد: به نظر می‌رسد محدودیت ایجاد شده در ابلاغیه جدید سازمان بورس برای تازه وارد‌های بورس موفق نخواهد بود.

وی با بیان اینکه بورس‌های موفق دنیا در این زمینه معمولا سندیکا و نهاد‌های مالی بسیاری قوی دارند، عنوان کرد: این سندیکا‌ها در بورس‌های موفق دنیا به بحث شفاف سازی، کارایی اطلاعات، تحلیل عمق بازار و بازیگران این بازار کمک فراوانی می‌کنند.

میرمعینی افزود: اگر قرار باشد از بورس‌های موفق الگوبرداری شود، باید همه جنبه‌های آن‌ها را در بازار سرمایه پیاده سازی کنیم و با یک تغییر کوچک در بخش ورود سرمایه گذاران جدید به این بازار، موفقیتی صورت نمی‌گیرد.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: در کارایی، توسعه یافتگی، گستردگی بازار، زیرساخت‌ها مانند حجم مبنا، دامنه نوسان و عرضه اولیه، تفاوت‌های معناداری با دنیا داریم و گمان می‌رود که بازار سرمایه کشور‌های توسعه یافته برای ایران الگوی مناسبی نیستند.

 

 

تاریخ دقیق:

2021-02-02 19:19:27

 

لینک مرجع:

https://www.poolnews.ir/fa/news/345401/بهترین-بازار-برای-سرمایه-گذاری-کدام-بازار-است

 

بهترین بازار برای سرمایه گذاری کدام بازار است؟

بازار سرمایه

 

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *