بازدهی بورس در هفته اول ۱۴۰۰

بازدهی بورس در هفته اول ۱۴۰۰

 

بازدهی بورس در هفته اول ۱۴۰۰
به گزارش پول نیوز، در پایان هفته اخیر شاخص کل بورس ۱۳ هزار و ۱۶۴ واحد پایین‌تر از هفته کاری قبل ایستاد و شاخص کل هم وزن با رشد ۲ هزار و ۸۴۴ واحدی نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته آخر اسفند، در محدوده ۴۴۲ هزار و ۶۴۵ واحدی قرار گرفت. شاخص فرابورس نیز در هفته اخیر وارد کانال ۱۸ هزار واحدی شد و هفته‌ای تمام صعودی را سپری کرد.

شاخص کل در آخرین روز هفته ۸ هزار و ۶۵۰ واحد افت کرد و به رقم یک میلیون و ۲۹۴ هزار واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته آخر اسفند ۱۳ هزار و ۱۶۴ واحد پایین‌تر ایستاد تا بازدهی هفته شاخص بورس منفی یک درصد شود. در هفته اخیر روند تغییرات شاخص کل به استثنای روز شنبه در باقی روز‌های هفته نزولی بود.

شاخص کل هم‌وزن برخلاف شاخص کل درتمام روز‌های هفته اخیر صعودی بود، شاخص هم وزن در پایان هفته نسبت به هفته کاری پیشین ۲ هزار و ۸۴۴ واحد بالا‌تر ایستاد و به رقم ۴۴۲ هزار و ۶۴۵ واحد رسید و بازدهی مثبت ۰.۶۵ درصدی را ثبت کرد.

در هفته اخیر، کمترین رقم ارزش معاملات کل در روز چهارشنبه بود که ارزشی معادل ۵ هزار و ۳۳۲ میلیارد تومان داشت و بالاترین رقم هفته روز یکشنبه محقق شد که به رقم ۴۶ هزار و ۹۲۴ میلیارد تومان بالغ شد (البته بیش از ۴۱ هزار میلیارد تومان به اوراق مشارکت اختصاص داشت). میانگین ارزش معاملات کل هفته ۱۶ هزار و ۲۲۸ تومان بود که نسبت به رقم ۳۴ هزار و ۹۳۵ میلیاردی هفته پیشین، افت ۵۳ درصدی داشته است.

در این هفته، میانگین ارزش معاملات خرد بورس ۴ هزار و ۳۲۶ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۶ هزار و ۳۵۴ میلیاردی هفته پیشین، افت ۳۲ درصدی داشته است. بالاترین رقم هفته ۵ هزار و ۳۲۲ میلیارد تومان بود که در روز شنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز چهارشنبه برمی‌گردد که ۳ هزار و ۸۹۲ میلیارد تومان بود.

میانگین ارزش صف‌های فروش در هفته اخیر هزار و ۸۶۴ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته پیشین ۵۶۱ میلیارد تومان کمتر بود و افت ۲۳ درصدی داشته است. بالاترین رقم هفته ۲ هزار و ۱۱۲ میلیارد تومان بود که در روز چهارشنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز شنبه برمی‌گردد که هزار و ۴۳۱ میلیارد تومان بود.

میانگین ارزش صف‌های خرید در هفته اخیر ۱۴۵ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته گذشته ۱۳۱ میلیارد تومان کمتر بود. در این هفته، میانگین ارزش صف‌های خرید ۴۷ درصد کاهش یافته است. بالاترین رقم هفته ۲۲۹ میلیارد تومان بود که در روز شنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز چهار‌شنبه برمی‌گردد که ۱۰۰ میلیارد تومان بود.

در هفته اخیر در تمام روز‌های هفته شاهد خروج پول حقیقی از بورس بودیم. بورس تهران در روز چهارشنبه پنجمین روز پیاپی خروج پول حقیقی را ثبت کرد. در مجموع کل هفته ۷۸۲ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین هفته خروج پول حقیقی ۱۹۵ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته کاری پیشین کاهش ۱۷ درصدی داشته است. بالاترین رقم خروج در روز یکشنبه رخ داد که ۳۲۸ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد.

 

 

تاریخ دقیق:

2021-04-03 21:26:02

 

لینک مرجع:

https://www.poolnews.ir/fa/news/348183/بازدهی-بورس-در-هفته-اول-۱۴۰۰

 

بازدهی بورس در هفته اول ۱۴۰۰

بازار سرمایه

 

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *