آینده فروش؛ همین امروز!

آینده فروش؛ همین امروز!

 

آینده فروش؛ همین امروز!

حتما در مطالب و مقالات مختلف با عناوین جذابی مانند آینده فروش، آینده کسب و کار یا آینده بازار مواجه شده اید! جذابیت و توجه به این مضوعات اساسا ریشه در تمایلات انسان برای اطلاع از آینده و آینده نگری دارد حال آنکه چنین مباحثی برای فعالان حوزه تجارت می تواند به مراتب پرچاذبه تر باشد زیرا تاجر موفق فردی است که پیش بینی های درست درباره آینده را وارد راهبردهای تجارت خود کرده باشد. اما به واقع می توان آینده کسب و کار را پیش بینی کرد؟ آنهم در شرایطی که بازارها دائما در حال تغییر و تلاطم هستند.

در پاسخ به آنچه مطرح شد، باید گفت: پیش بینی آینده تجارت به شکل ۱۰۰ درصدی قطعا امری محال است زیرا موفقیت و شکست در این حوزه را ثانیه ها و رویدادها در تمامی بخش ها از سیاست گرفته تا حوادث طبیعی مشخص می کنند، پس عملا مطالعه تمامی متون اقتصادی جهان و سال ها حضور در کلاس های درس تجارت نیز نمی تواند یک بینش قطعی را در اختیار ما قرار دهد.


بیشتر بخوانید:۵ راه موثر تکنولوژی برای تغییر در فروش


اما

یک تاجر یا فروشنده موفق می تواند شرایطی را برای خود ایجاد کند که شواهد را با درصد نزدیکتری به واقعیت مورد پردازش قرار دهد. از این رو می توان آینده نگری در تجارت را امری شدنی و در عین حال بسیار حساس و حیاتی دانست. اما چگونه می توان به این توانایی رسید؟

برایان فتراستونها یکی از فعالان در عرصه مارکتینگ و تبلیغات مدرن در این رابطه معقد است که تاجران موفق و آینده بین همان اشخاصی هستند که شرایط امروز خود را به درستی درک کرده اند!

لحظه ای تامل در این جمله از یک فعال اقتصادی موفق، روشن می سازد که یکی از لازمه های موفقیت در فروش و تجارت تلاش برای هماهنگی با نیازها و امکانات روز است.

برایان جای دیگری می گوید: بشر هر میزان هم که با سرعت مراحل پیشرفت را طی کند قطعا در آینده نقش امکاناتی که امروز داریم پررنگ تر خواهد شد و قرار نیست اتفاقات عجیبی رخ دهد! برای مثال اینترنت می تواند توانمندتر و قدرتمندتر از همیشه باشد و در اختیار همه انسان ها قرار گیرد اما قطعا پیش بینی حذف یا جایگزینی آن با یک فضای مجازی جدید امری بیهوده خواهد بود.


بیشتر بخوانید:راهکار های جلب اعتماد مشتریان در فروش آنلاین


گوی بلورین

خوب به همین راحتی! می بینید که برایان پیش بینی نه چندان دشواری در رابطه با آینده دارد و در گفتار خود فعالان کسب و کار را به حضور هر چه بیشتر در فضای مجازی دعوت می کند. این یعنی آینده فروش همین چیزی است که امروز با آن سرو کار داریم و قطعا احتیاجی به گوی بلورین برای آینده بینی نخواهیم داشت!

آیا کسب و کار شما در فضای مجازی از وب سایت گرفته تا شبکه های اجتماعی حضوری فعال دارد؟

شاید برای شما که به عنوان مخاطب این مطلب را از طریق وب سایت و اینترنت مطالعه می کنید کمی عجیب باشد اما باور کنید هنوز هم کسب و کارهایی وجود دارند که به رغم توسعه خدمات، حضور مناسبی در فضای مجازی ندارند! و این در نوع خود یک فاجعه اقتصادی محسوب می شود!

آینده فروش؛ همین امروز!

اجازه بدهید بحث را با یک تجربه شخصی ادامه بدهیم: مدتی قبل به یکی از مراکز معتبر فروش تلفن همراه مراجعه کردم، یکی از جذاب ترین یا بهتر بگویم خوش ویترین ترین واحدهای تجاری آن مرکز تجاری در اختیار یک شرکت مطرح گارانتی کننده قرار دارد بی اختیار برای ثانیه هایی محو تماشای فعالیت کارکنان آن واحد و دکوراسیون جذابش بودم. رنگ سفید و سبز روشن برای میزهای کار و صندلی مراجعه کننده ها، لباس  هماهنگ کارمندان پذیرش و کلا همه چیز خیلی عالی بود. یک یخچال باریک با دری شیشه ای که داخلش پر از آب میوه بود نیز کنار صندلی مراجعه کننده ها قرار داشت، همه چیز عالی به نظر می رسید. آن روز پس از مشاهده تلفن های هوشمند از برندهای مختلف بدون خرید نهایی به منزل بازگشتم تا با آرامش بیشتری درباره انتخاب محصول و گارانتی مناسب برای آن فکر کنم و البته دائم هم در نظر داشتم تا در اولین فرصت سری به وب سایت آن شرکت گارانتی کننده زده و بیشتر درباره نوع و سطح پشتیبانی محصولات آنها اطلاعات کسب کنم. دائم با خودم می گفتم چنین کسب و کار شیک و مرتبی قطعا خدمات پس از فروش فوق العاده ای را هم ارائه خواهد کرد. به هر ترتیب آخر وقت آن روز سراغ اینترنت رفته و نام شرکت گارانتی را گوگل کرده و روی آن کلیک کردم. شاید باورتان نشود چون من هم از مشاهده صفحه ای که در برابرم قرار داشت متعجب شده بودم. یک صفحه با حاشیه هایی زیاد از طرفین ، تصویری از چند محصول بسیار قدیمی برند مورد نظرم که حداقل مربوط به ۵ سال قبل بود و فونت های بهم ریخته که البته باید کیفیت بسیار ضعیف تنها تصویر این صفحه آنلاین را نیز ضمیمه سایر موارد کنید. تمامی بضاعت این “کمپانی ارائه کننده خدمات پس از فروش” در فضای مجازی بود! فردای آن روز گوشی مورد نظر خود را با یک گارانتی دیگر خریداری کردم.


بیشتر بخوانید:سریع ترین راه برای یافتن مشتریان جدید


پس از این ماجرا تا مدت ها وب سایت شرکت مذکور را دنبال می کردم و چند باری هم به عنوان یک فاجعه آنلاین آنرا به دوستانم که معمولا درباره تلفن هوشمند باهم گپ می زدیم ، نشان دادم.

خوب این مثال واقعی نیاز به توضیح خاصی ندارد و البته مشکل بسیاری از کسب و کارهای امروزی هم محسوب می شود که همچنان توجهی به حضور، معرفی و خدمات در محیط آنلاین ندارند! این افراد حاضرند چندین برابر هزینه کنند تا با تبلیغات و استخدام کارشناسان، آینده مطمئن تری را برای کسب و کار خود فراهم کنند اما از این روش ساده، ارزان و تضمین شده غافل می مانند.

نتایج یک بررسی از ۱۰۰۰ فروشنده حرفه ایی کالا و خدمات در آمریکا، برزیل، انگلیس و چین نشان داده که ۴۹ درصد آنها شبکه های اجتماعی را مهمترین عامل موفقیت خود می دانند.  ۶۸ درصد آنها نیز بر این باورند که فرایند فروش بسیار سریع تر از آن چیزی که تصور می کردند در حال تغییر و گرایش به سمت فضای مجازی است. دقت کنید این بررسی در سال ۲۰۱۰ میلادی انجام شده و کافی است شرایط روز، میزان دسترسی و کیفیت اینترنت در آن سال را با هم اکنون که در سال ۲۰۱۷ قرار داریم مقایسه کنید آنگاه به روشنی در می یابید که آینده فروش را همین امروز باید تضمین کرد.


بیشتر بخوانید:چرا سال ۲۰۱۷ به عصر جدیدی برای بازاریابی دیجیتال تبدیل شده است


 

 

تاریخ دقیق:

2021-07-01 15:02:23

 

لینک مرجع:

http://www.salesdemy.ir/%d8%a2%db%8c%d9%86%d8%af%d9%87-%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d9%87%d9%85%db%8c%d9%86-%d8%a7%d9%85%d8%b1%d9%88%d8%b2/

 

آینده فروش؛ همین امروز!

اداره یک کسب و کار

 

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *